Skocz do zawartości

misieksdz

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Michał
  • Skąd
    Sieradz

Osiągnięcia użytkownika misieksdz

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Byłem pewien że tak się ją montuje, co do trakcji to na podjazdach z piachem i kamieniami nie ma jej za dużo. @Tadeus Dobra oponka 28" nie kosztuje 30zł tylko przynajmniej 2x tyle Nic jutro trzeba jechać i poszukać jakiegoś taniego zastępstwa na szybko zanim uzbieram na coś lepszego.
  2. Podejrzewam najgorsze ale wolę się upewnić. Opona do wymiany? Zrobiłem tak już 130km (w tym sporo kamienistych dróg) i nie było żadnego problemu, ciśnienie trzyma, to co tam wystaje z dziury to łatka wstawiona od środka opony. Trochę szkoda kasy bo po poza tym defektem opona wygląda niemal jak nówka po 4000km
  3. Mam Convoya S2 z programowalnym sterownikiem Grega, Opracowałem osłonę odcinającą wiązkę światła, co jakiś czas kalibruję ustawienie latarki na ścianie z zaznaczonym poziomem lamp samochodowych i śmigam w ustawieniu 25%-50%-2%, (mijania, drogowe,dzienne) zaprogramowane tak że zawsze po kliknięciu wraca na 25%, np coś jedzie z naprzeciwka to pyk i mam 25%. Do doświetlenia na prawdziwych zadupiach mam oddzielną mocniejszą latarkę. Zaraz po kupnie jeździłem stock ale po tym jak podczas 5 kilometrowej jazdy zamrugały mi 2-3 auta momentalnie zacząłem pracować nad tym rozwiązaniem, od tamtego czasu 0 problemów kierowcami. Co do "99% kierowców potrafi korzystać z oświetlenia w swoich samochodach" to nie mogę się zgodzić, w dzień do 10% kierowców nie jeździ na żadnych światłach a część ma postojowe, w nocy jest jeszcze gorzej, sporo nie ma jednego ze świateł/świeci do rowu/w oczy jadących z naprzeciwka/śmiga naprzeciwmgielnych/drogowych. ZDECYDOWANIE najgorsi są rowerzyści kompletnie nieoświetleni. Nie pamiętam ile razy w terenie niezabudowanym przelatywałem na centymetry od batmanów wyłaniających się rzut kamieniem przed samochodem.
  4. U mnie opony świetnie chroniły dętki przez około 2kkm, teraz od początku roku złapałem już 3 kapcie Na plus jest zużycie bieżnika- praktycznie zerowe. Jak tak dalej pójdzie to te opony przeżyją rower
  5. Ja dzisiaj walczyłem z fabryczną kasetą. Nie wiem czy każdy miał taki problem z demontażem czy tylko ja. Na początku ambitnie spróbowałem przytrzymać ręką stary łańcuch owinięty dookoła zębatek, potem wkręcałem łańcuch w imadło ale i tak nic. Stwierdziłem że bez bacika nie ruszę tematu i udało mi się go całkiem sprawnie wykonać z płaskownika. Znalazłem miejsce do zaparcia bacika i nogą naciskałem na klucz. Jedyne co puściło to łańcuch w baciku który po pęknięciu o mało mi zębów nie wybił. W końcu po 2 godzinach zdjąłem bestię. Gdyby wiedział ile mnie to zdrowia będzie kosztowało oddałbym do serwisu. Na koniec okazało się że pokrzywiłem koło i i tak musiałem oddać na centrowanie. Jak jest u nas montowana korba, zwykły kwadrat czy coś ambitniejszego? PS. Jeśli ktoś ciekawy to fabryczna kaseta 11-32 waży 317gram, a HG51 11-30 (niestety nie udało mi się dorwać 11-28 ) 286g. Zawsze coś
  6. Ważę nieco poniżej 70kg, nie ruszałem siodła od 2600km i na razie nic się jeszcze nie stało ale dzięki za radę, przed następną jazdą dam je do przodu. Swoją drogą to te pręty nie są raczej za dobre skoro wyginają się jak plastelina
  7. @BikerLight Powiem Ci że nie zwróciłem na to uwagi wcale, nie wiem czy tak mi jakoś pasowało przy montażu czy faktycznie się poprzestawiało.
  8. Na dworze nieźle wieje więc postanowiłem nabrać bardziej aerodynamicznej postawy i obróciłem mostek na minus, do tego zablokowałem amortyzator żeby nie marnować energii. Wyniki mówią same za siebie... 3km/h wolniej niż ostatnio Zaczynam się zastanawiać czy faktycznie inwestować w slicki i mostek z mniejszym wzniosem. Poza agresywniejszym wyglądem pewnie nic to nie da.
  9. Rower elegancko przetrwał zimę poza łańcuchem, który rdzewiał w parę godzin mimo praktycznie codziennego smarowania rohloffem. Ostatnio po niecałych 2400km fabryczny HG40 zaczął przeskakiwać, po zmierzeniu wyszło 129mm także ma ewidentnie dość. Brać HG50 czy znajdzie się coś lepszego <50zł? Planuję też zmianę opon na coś bardziej szosowego i wstępnie upatrzyłem sobie Kendę Kwick 700x28C, rozumiem że przy okazji takiej wymiany pasowałoby sprawić również węższe dętki? Tym bardziej że standardowe obie już przebite Czy takie opony dadzą radę na krótkim ~500m, kamienistym odcinku, który dość często pokonuję? PS Hamulce działają zaskakująco dobrze, wczoraj musiałem awaryjnie hamować i prawie przerzuciły mnie przez kierownicę
  10. @BikerLight Chodziło mi o opony/błotniki. Na obecnych CST przyczepność jest raczej marna. Przygotowywać w inny sposób nie mam zamiaru. Ewentualnie już po jeździe dobrze wyczyścić rower. Co do wspomnianej śrubki trzymającej nóżkę to u mnie poleciała już po 2 tygodniach. Nóżka się ukruszyła i tyle rower stał na stockowej. Pojechałem i wykosztowałem się 20zł na Accenta mocowanego przy tylnej osi. Jest o niebo lepiej, rower w końcu stoi zamiast chybotać się na boki. Nieco przeszkadzała rama (jakieś uchwyty, do tarczówek/bagażnika/błotnika?) ale nieco siły i wszystko ładnie się trzyma. W sumie jedyna awaria przez 1400km użytkowania.
  11. Czy da się w naszym Kandsie pogodzić opony typu Kenda Karma 29x1,9 z pełnymi błotnikami jeśli nie to czy coś takiego http://allegro.pl/blotniki-simpla-hammer-sde-24-26-28-29-najtaniej-i3541383825.html wystarczy na mokrą nawierzchnię? Ewentualnie ma ktoś pomysł jak w miarę tanio przygotować Maestro do zimy?
  12. "Klientowi zaleca się wykonanie w ciągu 1 miesiąca od daty zakupu odpłatnego przeglądu roweru celem uniknięcia problemów technicznych w dalszej eksploatacji" Ja mam coś takiego, nic o 3 miesiącach ani zobowiązaniu.
  13. Może mały opis po ponad 500km użytkowania. Podczas pierwszej nieco dalszej wycieczki połamała mi się podpórka (żadna strata bo nawet na nowej rower nie chciał za nic stać), zmieniłem na taką montowaną przy tylnej osi (w sklepie mówili że przy uchwytach na tarczówki ten model nie pasuje ale dla chcącego nic trudnego), teraz stoi stabilnie jak skała. Gripy to jakaś masakra, kupiłem rękawiczki bo łapy po 15km odpadały. Mimo rozebrania wszystkiego, przesmarowania i ustawienia dalej coś w tym rowerze lekko hałasuje, może pedały może coś z korbą nie wiem, do końca sezonu powinno wytrzymać a potem dam na serwis. Po około 500km przebita dętka, jeżdżę 90% po asfalcie także musiała być chyba marnej jakości. Przejście z 26" na wąskie 28 zajęło trochę czasu, na początku miałem opory przed szybciej pokonywanymi zakrętami, siedziało się wyżej o opony cieniutkie nie dodawały pewności przy skręcaniu, teraz spokojnie składam się już do zakrętów i 0 obaw przed wywrotkami. Jeździ się na pewno dużo szybciej i wygodniej niż na moim starym Krossie Grand Gold. Ostatnio podczas dłuższej wyprawy (100km z groszem) wyszło dość niewygodne siodełko, przy trasach ~50km nie było ono aż tak niewygodne. A no i lakier nie jest najwyższej jakości, przy pancerzach z przodu widać jak się przeciera, za to odpryski spod kół nie wyrządziły na razie żadnych szkód. Nie jest specjalnie lekki, standardowo ~15kg teraz z rogami, lampkami, kieszonką z małym multitoolem i dętką waży spokojnie ponad 16kg. Rower 19" 2013 To tyle co w tej chwili przychodzi mi do głowy
  14. Rowerek (Kands Maestro 19") zamówiony 7 maja dotarł 14-go czyli akurat w tydzień. Mam ~181cm wzrostu oraz ~81 tam gdzie wszyscy pytają i mogę swobodnie podnieść przednie koło na wysokość przeciętnego krawężnika (7-10cm). Rower doszedł ze zgiętą szprychą z przodu ale 2 minuty roboty i wszystko ok. Na początku hamulce miały 0 skuteczność ale przetarłem całe zaoliwione koło i po paru hamowaniach nie mam na co narzekać. Muszę też podregulować nieco przerzutki bo na 3x8 słychać lekkie pykanie jakby łańcuch chciał zejść jeszcze niżej. Ogólnie bez porównania do 13 letniego Krossa. PS. Dla tych którzy dalej nie wiedzą jaką ramę wybrać jako ciekawostka powiem, że osoba nisko zawieszona wzrostu, około 165cm dawała sobie radę na tym rowerze (choć na co dzień taka jazda byłaby pewnie uciążliwa), także jak masz 180cm a nawet 176cm wzrostu to moim zdaniem tylko 19"
×
×
  • Dodaj nową pozycję...