Skocz do zawartości

AdamPay1

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    57
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://www.bmx.pl

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Adam
  • Skąd
    Bytom

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika AdamPay1

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Musiał byś pogadać z Romanem Badurą z Bytomia. On na masie zawsze śmiga na takim wynalazku.
  2. Chodzi mi głównie o uciąg linki, bo docelowo chcę kupować komponenty z ostatnich możliwych grup bez uciągu 1:1 i przejść na 2x10 ( obecnie 1x8 ). Dzięki wielkie!
  3. Nie widzę przycisku edytowania. Chodzi mi dokładnie o zastosowanie tej przerzutki w napędzie 8 rzędowym z klamkomanetkami Sora.
  4. Pytanie: Czy przerzutka przednia Shimano 105 FD-5600 ma ciąg linki 2:1? Oraz czy ktoś próbował użycia jej w napędzie pod 8 rzędów?
  5. Ja mam napęd szosowy plus kaseta MTB i działa wszystko znośnie. Plus fakt, że masz napęd na 8 rzędów, który nie wymaga wielkiej precyzji działania, więc to raczej nie wina kasety.
  6. Ale w takich bmxach potrafili się dogadać i wszędzie jest mid (średnica mufy 41,7mm) który jest kompatybilny z korbami na 19, 22 i 24mm. Kompatybilny z korbami z alu, stali, TI, nawet korbę z MTB z osią 24mm tam się zamontuje. Moim zdaniem zacisk na flatmount można tak zaprojektować, żeby punkty montażowe się nie zmieniały a żeby obejmował większą tarczę.
  7. Ta daaaa https://allegro.pl/oferta/rower-romet-szosowka-huragan-8548640981
  8. Tanim kosztem odrestaurować, albo zrobić taniego singla do miasta - spoko. Sam miałem do tej ramy wrzuconą piastę typu torpedo, zero biegów, linek itp. Wyglądał jak śmieć i jako transport po mieście i zostawianie go na godziny przypięty na ulicy - spoko. Ale coś więcej? Moim zdaniem nie ma sensu. Szosę z napędem 1x8 na klamkomanetkach Sory, piastach Tiagrach, rama, widelec, kierownica aluminium na używanych częściach za jakieś 8 stówek, więc jeśli chcesz spróbować gravela to poszedł bym w tą stronę.
  9. Do tego dochodzi pytanie czy hak w ramie sprzed 30-40 lat jest prosty.
  10. Miałem kiedyś Orkana z lat 80. Seryjnego. Miał swój urok, ale rama tragicznie ciężka, widelec i kierownica też. Otwory na hamulce znajdują się tak daleko od kół, że żadnych sensownych nie zamontujesz. Do tego była do tego stopnia "plasteliną", że było czuć jak cała pracuje na boki w trakcie przyśpieszania. No i rozstaw na piasty też oczywiście nietypowy. No i ta geometria była przeokrutna. Mam 180cm wzrostu a ledwo potrafiłem stać nad górną rurą. Może 2mm odstępu od krocza do ramy. Sprzedaj komuś za 5 dych na ostre koło - jedyna sensowna możliwość moim zdaniem.
  11. Nie narzekam na BSA sensu stricte ( chociaż sama jego budowa z gwintem i moim zdaniem zbyt małą średnicą jest nie najlepsza ) a na mnogość standardów w tej dziedzinie przez co nie każda korba nie pasuje do każdej ramy. A co do różnic w zaciskach - będą mogli to rozdzielić między szosę a MTB chociażby ze względu na chłodzenie, odporność na błoto czy też właśnie wagę. A jeśli pójdzie to w takim kierunku jak ze sterami w BMX ( 45x45 campagnolo ) i wszyscy producenci się na to zdecydują - to tylko na plus dla branży. Takie siodła na prętach też nie są idealnym rozwiązaniem ze względu na swoją wagę a w większości dziedzin rowerowych jest rozwiązaniem wiodącym. Poza tym skoro odchodzi nam adapter to taki zacisk będzie sztywniej zamocowany w ramie, zatem sam hamulec będzie sztywniejszy. No i nie będzie tak wystawał, więc w terenie daje nam to mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia go.
  12. Z punktu widzenia osoby jeżdżącej na bmxie i sporadycznie na szosie i mtb: Moim zdaniem unifikacja mocowania to najlepsze co może być. Składasz rower i chcesz lekki zacisk? Kupujesz jakiś szosowy. Uniwersalny? Wrzucasz jakieś Deore. Zacisk typu czołg? Zee. No i nie ukrywam, że zawsze mnie przerażała mnogość mocowań hamulców tarczowych a teraz by się to zmniejszyło. A wielkość tarczy? Kształt zacisku można bez problemu tak zaprojektować, aby był kompatybilny z większymi tarczami. Rozumiem też opór co do wprowadzania nowych rozwiązań, ale będą zapewne wprowadzane stopniowo i każdy z nas "przy okazji" wymiany ramy czy widelca będzie mógł zmienić zacisk na nowy standard. To samo z suportami pressfit. W bmxie od dawna są suporty wbijane w ramę ( po prostu dwa łożyska i tulejka między nimi ) i sprawdza się to świetnie. Niecałe 42mm średnicy mufy, a średnice wewnętrzną w zależności od korby można sobie dobrać i dzięki tej unifikacji każda rama pasuje do każdej korby. A nie to co teraz mam w szosie, że moja rama z suportem bsa nie pasuje do korb z osiami 30mm.
  13. Witajcie, W dobie szalejącego kryzysu nie straciłem pracy ( od kilku lat sprzedaję samochody nowe w ASO ), ale jestem zmęczony pracą w "nie swoim świecie". Szukam zatem pracy w przysłowiowym rowerowym. Rowery składam od A do Z, jedyne z czym nie miałem doświadczonego doświadczenia to rozbieranie amortyzatorów oraz serwis hydrauliki. Na co dzień głównie BMX, trochę szosy, więc można powiedzieć, że jestem aktywny na co dzień. Kiedyś w technikum już pracowałem przez wakacje w rowerowym, więc wiem z czym się to je. Obecnie jestem tuż przed trzydziestką a za miesiąc bronię dyplom z zarządzania sprzedażą i marketingu, więc jeśli jakieś korpo by miało projekt rowerowy jakiś grubszy to też ogarnę. Piszę również recenzje i inne teksty rowerowe do największej bmxowej gazety w Polsce, więc można powiedzieć, że jestem wybitnie techniczny. Mam po prostu dosyć pracy w branży, gdzie de facto nie masz na nic wpływu a wymagają od Ciebie wpływania na wszystko. W razie czego dzwońcie pod 532786531.
  14. https://allegro.pl/oferta/manetki-shimano-sl-m4000-alivio-3x9-7778593318
×
×
  • Dodaj nową pozycję...