Skocz do zawartości

shALABAMA

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika shALABAMA

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Esker 2.0 ma sztywne osie? Tak po zdjęciach patrząc to wygląda mi to na szybkozamykacz. O stalowej ramie wspomniałem z uwagi na pewne tłumienie wibracji, ale nie wiem czy to jest na tyle duża różnica żeby było warto zwracać na to uwagę.
  2. Miałem zakładać podobny temat, z takim samym budżetem, ale skoro pojawił się ten to chyba nie ma sensu dublować. Od siebie dorzuciłbym jedynie do puli Fuji Jari 2.5 (może 2.3 jeśli znajdzie się jakąś dobrą ofertę i trochę dorzuci) ze względu na stalową ramę.
  3. Spoko, ostatecznie pokonała mnie kwestia doboru hamulców. Okazało się, że ekstra długie Tektro R559, które mają 73 mm zasięgu klocków to i tak za mało do Orkana bo tam potrzeba około 80 mm. Więc z etapu "chcę zrobić Orkana za 1000 zł", przez etap "żeby zrobić Orkana muszę wydać jednak 1500 zł", doszedłem do etapu "kupuję gravela za 3500" xD
  4. A Huragan 1 to szosa, do której mi pewnie nie wejdą gravelowe opony 38C. I to nie jest kwestia zbierania kasy, bo mógłbym w tej chwili kupić sobie Eskera 2.0 albo Aspre 1 i problem z głowy. Chodzi, że po prostu nie chcę na tę chwilę wydawać więcej. Tyle.
  5. Na Tourney'u, aluminiowej ramie, szosowych oponach i tych podobno gównianych kołach, które podobno nadają się do śmieci. No sorry, ale sami sobie tutaj przeczycie :\
  6. Na stronie Decathlonu jest za 2400 i jako niedostępny więc chyba skończyli ten model. Piszą też "W sklepie możesz wypróbować rower Triban 120 bez tarcz, geometria ramy jest identyczna." a więc geometria ramy, o której wspominałeś, nie różni się od szosowej wersji Tribana. Do tego tylko jeden blat. Uwierzcie mi, że chętnie bym kupił nowy rower (pomijając fakt przyjemności z samodzielnego składania Orkana), ale nie chcę na ten moment wydawać 3k.
  7. Mam lekko ponad 190 cm więc to nie problem akurat. Co do ramy, czy jej wagi nie zrekompensuje mi tego trochę fakt, że jest stalowa i jakoś tam lekko tłumi nierówności względem lżejszej, ale sztywnej ramy aluminiowej? Otworów na hamulce jeszcze nie badałem więc może być jak mówisz. Plastelinowości ramy nie czuję w żaden sposób podczas przyspieszania, ale nie twierdzę, że tak nie jest. Wiem, że to nie będzie super rower, ale co kupię nowego za 1,5k? W gravelach jest przepaść między Tribanem 100 za 1k a Eskerem za 3k. Jak żyć? ;_;
  8. Satysfakcja będzie na pewno, ale chcę jednak żeby miało to jakiekolwiek ręce i nogi. Dlatego pytałem o jakieś najbardziej podstawowe koła bo z nimi mam największy problem.
  9. Nie jestem pewien czy wytrzyma, ale wiem że rower był jeżdżony sporo po lesie, raczej ubitych ścieżkach, ale i tak po przebudowie nie mam zamiaru jeździć nim po dziurach, jak MTBkiem. Opony się zmieszczą bo obecnie są oryginalne w rozmiarze 37-622 więc 38C wejdzie, mocowania tylnej przerzutki jeszcze nie sprawdzałem czy będzie pasować. Co do hamulców to zdaję sobie sprawę, że powinny być tarczówki, ale to koszty już za duże więc odpuszczam. Wiem, że Tektro R559 zmieszczą mi taką oponę. Koła - zdaję sobie sprawę, że większość jak nie wszyscy tutaj to zapaleni rowerzyści, którzy mają porządny sprzęt, który nierzadko jest dziesięciokrotnie droższy (i więcej) od tego co ja chcę złożyć. Rzecz w tym, że wracam do jazdy na rowerze po dobrych kilku latach przerwy, chcę sprawdzić czy mnie to wciągnie ponownie, czy ten typ roweru sprawdzi się do moich potrzeb i chcę to zrobić na absolutnym minimum, jak temat siądzie to się pomyśli w przyszłości o czym lepszym. Przez kilka lat jeździłem na tanim, marketowym góralu, który miał pewnie tragiczne koła (i całą resztę też) i nigdy z nimi problemów nie miałem choć pewnie też "nadawały się na śmietnik". Wszystkie potrzebne części z Clarisa to około 1000 zł. Opony Panaracer comet hard pack 700x38c to ~150 zł. Zostaje 350 zł na koła, dętki i resztę rzeczy o których wspomniałeś. Może być faktycznie mało, pomijając już malowanie. Z tym, że dla mnie chodzi też o możliwość złożenia tego samego wszystkiemu, pomalowania na upatrzony już kolor. Nie uważam, że taki rower będzie lepszy od współczesnego. Nie uważam też że będzie pełnoprawnym gravelem, stąd w pierwszym poście określenie "ala gravel". Nie mam zamiaru latać nim po ostrym terenie, wtedy nie brałbym się za to tylko szukał MTBka, ale po latach jeżdżenia na nich chciałbym spróbować czegoś innego. Parę lat temu jeździłem trochę na tym Orkanie zanim został odstawiony na gnicie i jeździło się naprawdę przyjemnie, a nie jeździłem tylko po równym jak stół asfalcie. A teraz, gdyby dostał nowe części, większy zakres przełożeń, lepsze opony, to sądzę, że by mi wystarczył, przynajmniej na razie...
  10. No rower ma ze trzydzieści lat. Nie mam fantazji, ale nie mam też wiedzy w rowerach, dlatego pytam tutaj. Czemu plastelinowy? Łamały się te ramy czy wyginały?
  11. To nie jest cross, to kolarka turystyczna. Nie chcę używanego roweru, tutaj wszystko poza ramą miałbym nowe i to za 1,5k a nie za 3k kupując nowy, a dodatkowo będę mógł sobie to złożyć sam. Co jest wg. Ciebie nie tak w tym pomyśle i czemu nazywasz to ulepem?
  12. Chyba zbyt ogólne pytanie zadałem i za mało konkretów. Także poszukałem trochę i mam ogólny zarys na czym chciałbym to zbudować, ale pojawiło się też parę problemów. Budżet wzrósł do ~1500 (ale chciałbym żeby w tym były też dwie stówki za malowanie ramy). Osprzęt byłby na Shimano Claris: klamkomanetki ST-R2000-R i ST-R2000-L przednia przerzutka FD-R2000-B suport BB-RS500 korba FC-R2000 kaseta 11-34 CS-HG50-8 tylna przerzutka ze średnim wózkiem RD-R2000-GS łańcuch CN-HG71 Opony wstępnie wybrałem Panaracer comet hard pack 700x38c ale pojawił się problem bo zaciski hamulcowe BR-R2000 obsługują maksymalnie oponę 28c. Czy istnieją w ogóle zaciski dual pivot do opony 38c? Ew. do 35c i wtedy jakaś oponę o takim rozmiarze. Prosiłbym o polecenie jeszcze jakichś nie za drogich kół, tak do 100-150 za sztukę będzie okej.
  13. Witajcie Mam starego Rometa Orkana, a w zasadzie to samą ramę z kierownicą i widelcem, bo osprzęt na nim się już nie nadaje do użytku. Czy za okolice 1000 zł (no, maksymalnie 1500 ale wolałbym nie) będę w stanie zrobić go na ala gravela? Nie mówię o jakimś wypasie tylko takim absolutnym sensownym minimum. Kompletnie nie znam się na markach części rowerowych i nie wiem co jest warte uwagi, a co nie, dlatego nie chciałbym się wkopać. Nie chcę też na razie wydawać jakoś dużo więcej, bo nie wiem czy mi się spodoba ten temat. Z góry dziękuję za odpowiedzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...