Skocz do zawartości

Seb

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    64
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Wrocław

Osiągnięcia użytkownika Seb

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

15

Reputacja

  1. Podaj konkretny model tej manetki ale raczej to nie będzie działało, shimano działa z shimano, tektro z tektro. Prawdopodobnie jest inne pociągnięcie linki przy zmianie biegów ale nie jestem pewny. Musisz wyregulować też przerzutkę na skrajnych położeniach śrubkami.
  2. Podlinkuj te piasty w takim razie dla kolegi na pewno mu się przydadzą.
  3. Centerlock czyli mocowanie tarczy opatentowanie przez shimano i jest w piastach shimano które są kulkowe. Producenci piast na łożyskach maszynowych mają mocowanie na 6 śrub w 95% przypadków, więc po drodze wymiana tarczy na 6 śrub. Będziesz miał duży problem w tym temacie jak chcesz starą tarczę założyć. Wałkowaliśmy taki temat niedawno i wyszło że w cenie samej piasty można złożyć budżetowy komplet kół 🙂 Budowałem sobie nowe przednie koło ostatnio i chciałem na łożyskach maszynowych, stara piasta shimano miała centerlocka więc stwierdziłem że trzeba mi piastę na centerlock. Skończyło się tak że nie znalazłem nic co mnie interesowało i kupiłem novateca z mocowaniem na 6 śrub i wymieniłem tarczę na takie mocowanie 😄 Jak już firmy to novatec, dt swiss, etc w tej cenie to pewnie tylko novatec się załapie czy coś w tej klasie.
  4. Dziwne, powinno pasować na styk. Wyciągnąłem suwmiarkę i zmierzyłem średnicę w swoim bikehand yc-26bb-2a i ja mam średnicę 24,4mm wewnątrz więc teoretycznie powinien wejść z oporem ale wejść. Proponowałbym kupienie innego klucza, pożyczenie od kogoś klucza innej firmy i sprawdzenie lub wizytę w serwisie rowerowym tam zawsze mają ze dwa klucze tego typu jeden mniejszy jak wszystko idzie zgodnie ze sztuką odkręcania i jeden większy jak trzeba odkręcić jakieś zapieczone suporty i trzeba kombinować może coś podejdzie 🙂
  5. Zgłębiłem temat. Giant faktycznie możliwe że zastosował stery które są nietypowe i nie będzie zamienników nawet ale bez sprawdzenia ciężko powiedzieć. Możliwe jest że masz nietypowe stery i możliwe że nie masz możliwości wstawienia sterów maszynowych ale bez rozkręcenia i pomierzenia nie pomogę więcej. Musisz wybić miski ze sterów i zobaczyć średnice sterów. Link do tematu podobnego:
  6. Dlaczego ma się nie dać, a co jak bieżnia się uszkodzi rower do wyrzucenia? Nie miałem nigdy Gianta on robi inaczej niż wszyscy? :-) Najlepiej sprawdzić fizycznie co tam masz odkręcasz mostek, zdejmujesz go, wyciągasz amortyzator i sprawdzasz jakiego rodzaju masz stery - zintegrowane, półzintegrowane, zewnętrzne czy co tam jeszcze jest.... tapered. Jak masz klucze to jest 10 minut roboty włącznie ze złożeniem tego z powrotem i zamówieniem nowych maszynowych 😄 No chyba że musisz pomierzyć wszystko to wtedy 15 minut roboty. stery rowerowe guide:
  7. Słyszałem mity o ludziach którzy po jeździe na rowerze biorą z nim prysznic 😅 Nigdy nie poznałem takiej osoby, więc nie wiem czy to prawda.
  8. Myjka ciśnieniowa dla aut, szybkie opłukanie roweru z obu stron, nie lejesz po uszczelkach amortyzatora i piastach tam gdzie masz ośki i jest git nic ci nie zardzewieje w rowerze, myję tak rowery od lat i nic im nie jest, nie ma co się bać myjki jak myjesz rower z głową. Łańcuch i napęd to już trochę więcej zabawy aby go umyć, jakaś miska szczotka twarda jak nie chce Ci się go ściągać i czyścisz ręcznie i stara ścierka lub szmatka.
  9. Koszt poszczególnych części ceny z wysyłką lub ze sklepu stacjonarnego (castorama, obi, leroy merlin): Blacha aluminiowa 500x250x5mm PA11 - 84 PLN (spokojnie można kupić 300x250mm) Profil aluminiowy prostokątny 30x10x2mm 1000mm - 35 PLN Profil aluminiowy prostokątny 20x10x2mm 500mm 2x - 24 PLN Kątownik aluminiowy 40x60x5mm 1000mm - 81 PLN (wystarczy 600mm) Zaślepka zewnętrzna plastikowa na gwint Fi6 mm - 10 PLN Zaślepka do profili 20x10mm czarna 6x - 14 PLN (nie potrzeba) Zaślepka do profili 30x10mm czarna 2x - 8 PLN (nie potrzeba) Śruby 6mm, 5mm nierdzewne 20x - 25 PLN (da się dużo taniej ja kupowałem nierdzewne dwa razy droższe) Pokrętła plastikowe 6x - 30PLN Nakrętki motylki 6mm 3x - 6 PLN Gwint 6mm nierdzewny - 15 PLN (stalowy kosztuje 6 PLN) Podkładki 5mm i 6mm 35x - 20 PLN (można dużo taniej) Nakrętki 6mm i 5mm 27x - 15 PLN Razem 367 PLN Spokojnie da się tu urwać ze 100 PLN na pominięciu niektórych części lub kupieniu najtańszych dostępnych, mi wyszło że można to zrobić za ok 245 PLN
  10. Faktycznie jest spinka w komplecie 🙂 Nie zauważyłem.
  11. Powinno grać wszystko, raczej.... kup sobie spinkę do łańcucha też dedykowaną pod łańcuchy 7-8 rzędowe, najlepiej tej samej firmy co łańcuch. Coś tam pamiętam że kiedyś miałem problem z zamontowaniem spinki shimano do sram czy odwrotnie, coś tam nie pasowało i nie dało się ścisnąć spinki żeby kliknęła. Zajeździłem swego czasu masę łańcuchów i napędów i miałem tak jak ty wolnobieg w rowerze (w latach 2008-2013) nie widziałem żadnej różnicy czy używałem łańcucha sram, kmc czy shimano wszystkie trzeba było smarować, według mnie ważniejsze jest regularne czyszczenie i smarowanie napędu w tej samej klasie łańcucha ale są różne szkoły na ten temat i każdy wie swoje.
  12. Przerzutka przednia musi pasować do rodzaju prowadzenia linki do niej. Może być od góry, dołu itp. ale widzę że to co podałeś ma typ dual więc chyba da radę ją podłączyć w każdej konfiguracji prawdopodobnie. Teoretycznie jakbyś rozruszał tą przednią to pewnie dałoby się ją zreanimować i powinna działać to prosta konstrukcja trochę oleju na sworznie i może ożyje 🙂 Topswing czyli wózek wyżej od obejmy czy downswing czyli wózek niżej niż obejma to rodzaj konstrukcji wózka, ciężko powiedzieć raczej bym się trzymał tego co masz w rowerze czyli jak masz downswing to bym kupił downswing Linki od przerzutek to nie to samo to linki od hamulców inna średnica. Pancerz do przerzutek ma 4mm średnicy do hamulców 5mm.
  13. Zmierz również średnicę mocowania przerzutki przedniej do ramy, musisz kupić taką samą lub jak będziesz miał większą średnicę w przerzutce musisz kupić podkładkę/redukcję (chyba że jest z przerzutką), żebyś nie zamówił przerzutki z za małą średnicy obejmy/mocowaniem. Przyjęte są trzy standardy średnicy rury ramy, do której mocujemy przerzutkę. Mocowanie na obejmę (28.6 mm / 31.8 mm / 34.9 mm). Ale obecnie, w zasadzie wszystkie przerzutki mocowane na obejmę, mają średnicę 34.9 mm. Warto przed zakupem zmierzyć średnicę pionowej rurki w ramie i upewnić się, że sprzedający dodaje potrzebny adapter. Pamiętaj też że jeżeli rower stał długo to wszystkie linki i pancerze też do wymiany no chyba że były smarowane dobrze i działają ale ja bym raczej wymienił na świeże.
  14. Jak do sklepu po bułki to można zainwestować Jak zamierzasz profesjonalnie jeździć po ścieżkach rowerowych to może da rade a może nie da 🙂 Według mnie 27,5" cala koła nie podejdą do hamulców v-brake na kołach 26", taka zamiana podejdzie jakbyś miał hamulce tarczowe. Szkoda jak dla mnie czasu na takie kombinowanie ale to twój rower i twój czas poświęcony na to 🙂
  15. W sumie masz rację przy hamulcach V-brake to może nie zgrać się z obręczą. Przyznaję się do błędu zapomniałem o tym, prawdopodobnie mogą hamulce nie pasować, myślami byłem przy hamulcach tarczowych. Koła tylko 26"
×
×
  • Dodaj nową pozycję...