Skocz do zawartości

Shamtu

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    31
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Marcin
  • Skąd
    KRK/STW

Ostatnie wizyty

1 351 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Shamtu

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. Trochę się pochwalę, wymieniłem w swoim Sparku damper ze zwykłego SiD Select czyli Chargera RL na Chargera Race Day 2 również 3P. Upgrade udany rower śmiga znacznie lepiej. Szybciej wybiera, mam wrażenie że stał się bardziej czuły, przy tym lepiej tłumi (plush). Nie spotkałem się na razie z jakimkolwiek problemem przegrzania oleju i upośledzeniem z tego powodu pracy amora. Lockout jak skała. Pacjent przejechał Daleszyce, śmiga po lokalnych ścieżkach w KRK - na razie bez problemów.
  2. Wracając do tematu SIDów jak wygląda różnica między chargerem Race Day 2 , a starym Race Day? Czy ktoś coś w temacie widział? Tak wiem ma dwa rodzaje tłumików pod 3 (open/trial/lockout) lub 2 stany(open/lockout). Natomiast interesuje mnie budowa, czy coś poprawili w kwestii chłodzenia oleju i bolączek 1 z problemem lockoutu?
  3. Shamtu

    [2022] Nowy Scott Spark

    Ale RC Team issue nie ma FOXa a RockShox-a
  4. Shamtu

    [2022] Nowy Scott Spark

    Czemu każdy porównuje Nowego Sparka do Bolda. To zupełnie inne rowery, owszem łączy je to, że oba mają schowany damper i również fakt, że Bold należy do Scotta. Bold ma większy skok i obecnie inaczej umieszczony damper, nie w pionie, a w poziomie. Spark jest jednozawiasowcem (flex pivot), Bold ma łożyska w dolnej części widełek (chainstay).
  5. Shamtu

    [2022] Nowy Scott Spark

    Czy ja wiem czy nowy Spark jest taki „flex” nawet z włączoną blokadą?! Przesiadłem się z Anthema 29er (Alu) i w mojej skromnej ocenie Scott jest bardziej sztywny czy to sam tylny trójkąt podczas wjazdu/zjazdu przez ciasne nawroty, poprzez przekazywanie mocy podczas dynamicznego przyspieszania (warunek załączony przynajmniej pierwszy stopień blokady). Podejrzewam że testujący spodziewał się czegoś sztywnego prosto z pudelka niczym Epic. Problem w tym, że porównywanie roweru FS typowo wyścigowego XC z rowerem downcountry do bardziej wszechstronnego używania z uwzględniłem płynnego FLOW w dół, to lekkie nieporozumienie. Dla mnie nowy Spark RC jest sztywny, czy powinien być bardziej sztywny, cóż nie mam prorównania do innego węgla FS ze skokiem 120mm.
  6. Shamtu

    [2022] Nowy Scott Spark

    Z tego co kojarzę, jak pytał kolega w zeszłym roku to żadnych XL konkretnie tego modelu w PL nie mieli.
  7. Shamtu

    [2022] Nowy Scott Spark

    A jeździłeś na tym SID, co uważasz za drewniane działanie? Ja uważam że jest bardzo płynny i miękki. Bardziej niż poprzedni wersja 100mm z 2018 do którego bezpośrednio porównuje jego pracę. DebonAIR daje radę poczucie miękkości a nie drewna. W dół poezja do góry mam manetkę, którą upośledzam jego działanie tak by jechało się lepiej. Zawsze można wybrać jakiś live valve od fox lub może za niedługo Flight attenden od Sram/Rockshox. Co do filmu spoko, gość odniósł się bardziej do trialowania, puszczając kilka gaf, bo co ma brak regulacji blokady z zewnątrz do ogólnego wrażenia. Jak było źle ustawione to ustawia się raz i ma działać - można zapomnieć. Przy okazji coś kuleje ten QA w Scott, jak nie śruba, to nie ustawiona właściwie blokada zawieszenia w nowym rowerze. Jak dla mnie i każdej osoby jeżdżącej XC sztywność boczna to coś czego się pożąda, a nie jakiś niepotrzebny dodatek, tu nie da się pogodzić za pomocą jednej ramy dwóch frontów trial i XC. Dlatego powstało DownCountry i jest więcej skoku miękko (ale nie za miękko) i lekko by móc trochę poszaleć cisnąć z góryw, ale znów nie męczyć się jeżdżąc pod górkę turlając niepotrzebne kilogramy i tracąc waty bo mała sztywność. Jak dla mnie wersja RC jest naprawdę czymś czego szukałem. Takie ostrzejsze XC ale znów nie enduro.
  8. Shamtu

    [2022] Nowy Scott Spark

    @TheJWNadal nie miałem potrzeby tam zaglądać. Ale z tego co kojarzę, widziałem gdzieś podkładki i są one łączone. Nie pełny okrąg/owal.
  9. Shamtu

    [2022] Nowy Scott Spark

    Rozumie kolego, że wyciągasz pojedyncze zdania, a na ich podstawie wyciągasz wnioski? Gratuluje intelektu. Tylko szkoda, że nie doczytałeś to co jest pomiędzy? Wkleję Ci bo czytasz wybiórczo i musiało Ci umknąć. “Śruba się luzowała i wtedy czuć było że coś stuka i jest luz” Rozumie, że w Twojej subiektywnej ocenie jak coś ma luz i nie działa tak jak powinno, to i tak świadomie wsiadasz na rower i ryzykujesz swoje życie. Jeszcze raz gratuluje.
  10. Shamtu

    [2022] Nowy Scott Spark

    Spokojnie każdy z właścicieli powinien dostać e-mail żeby się zgłosić do lokalnego dilera Scotta, celem ogarnięcia tematu - myśle że to choroba wieku dziecięcego. Problem dotyczy 4 modeli RC. Powyżej przykład osoby, która jeździ i wogóle nie czuje na czym jedzie. Śruba się luzowała i wtedy czuć było że coś stuka i jest luz. Gość to olał sam prosząc się oto co się stało. To raczej odosobniony przypadek, a raczej skutek braku podstawowych umiejętności w tym przeczytania instrukcji i ewentualnego zaniechania jazdy. Śruba fabrycznie była za słabo dodkręcona, nomen omen laserowy grawer na niej miał określony moment na 10Nm. Obecnie ma to być 15Nm. Scott ma wysłać nowe śruby do dilerow na wymianę tym co się zgłoszą oczywiście na akcje serwisową. Sam taką przeszedłem i jest ok. Czekam na nową śrubę.
  11. Shamtu

    [2022] Nowy Scott Spark

    Nie rozbierałem jeszcze sterów, w ulewie jeszcze nie jeździłem tak żeby pływać po błocie. Owszem jest to trochę otwarte, ale od przodu mostek zasłania te wloty. Co do gubienia klapki, w mojej ocenie ciężko to zgubić siedzi na dość długich zaczepach dolnych, a góry zamek również dość szeroko łapie za ramę. Ktoś albo nie umiejętnie to zaczepia, nie przekręcając w pełni zamknięcia lub musiał ją poprostu wyłamać. Jeśli możesz się podzielić linkami na ten temat chętnie się z nimi zapoznam.
  12. Shamtu

    [2022] Nowy Scott Spark

    Może nie jest to test, ale duża ilość informacji o odczuciach ludzi co jeździli. Z jednym jak najbardziej można się zgodzić. Kinematyka nowego Spark bez wykorzystywania manetki powoduje że pod górkę dość mocno się buja. Nie jest to genialny zawias, niczym maestro. Nawet zwrócili uwagę jak dużo N1NO używał blokady podczas wyścigów. Sam jeżdżę nowym Sparkiem może nie za wiele bo pogoda jest słaba, ale manetka pod górkę musi iść w kierunku blokady przynajmniej o jeden ząb, jeśli chce się efektywnie wykorzystać nogę. Wszyscy natomiast zachwycają się czystością kokpitu i wyglądem niczym prekursorem roweru przyszłości. Jak najbardziej podzielam te poglądy. Trochę dziwi mnie natomiast, że Scott w najwyższych modelach Sparka broni się od elektroniki typu Sram Flight Attendant czy też Fox Live Valve. na pewno odciążyłoby to użytkownika przed myśleniem lub samą czynnością - blokować czy nie blokować, ale zapewne to tylko kwestia czasu. Chcecie test zobaczcie to
  13. Shamtu

    [2022] Nowy Scott Spark

    Cześć, ja się przesiadłem z Anthema 29er właśnie na Scotta Sparka. Również czekałem na Anthema, ale po jeździe testowej zapragnąłem zmian na AXS i coś z większym skokiem by dać upust w dół. Anthem długo się nie pokazywał poza teaserem, który wychwycili widzowie na jednym z wyścigów World Cup. Wtedy niestety zobaczyłem, że znika Maestro, czyli coś czym defacto Anthem wyróżniał się nad konkurencją od X lat. Miałem Anthem 26”, 27,5” i 29er. To co potrafi ten rower naprawdę nikt się nie dowie dopóki nie spróbuje. Jadnak trzeba było iść za postępem technologicznym i z racji na estetykę roweru jak również kosmiczne schowanie dampera do środka ramy w tym kabli i blokadę skoku z manetki wybrałem Sparka RC TEAM Issue AXS. Cenowo do Anthema wydaje mi się że to dobra oferta. Dla Ciebie uwaga, mostek jest nisko i góra wydaje się przez to dość krótka, do tego szeroka kierownica i krótki mostek potęgują ten efekt. Ale rower nie jest przez to jakiś wywrotny na przód czy mało wygodny. Wyważenie jest ok. Całość jest idealna i spójna o ile masz długą nogę bo sztyca to 400mm i niewiele jej wchodzi do środka, ze względu na damper i wypustkę żeby go zagłębili nie wsadzić. Ja musiałem dociąć kilka cm bo było mi nie wygodnie. Mam 174cm, ale krótki przekrok około 80cm. Pozatym poezja, jak ustawisz SAG to rower płynie, dlatego pod sprinty polecam ustawiać środkową blokadę manetki lub nawet całkowity lockout. Koła 30mm wew średnica, nie są mega lekkie przód jakieś ~860g, tył klocek ~1055g. Szprychy są cieniowane, ale piasty to jakaś Formula, a nie DT także na próżno szukać tam Ratchet. Są tam zwykle zapadki. Koła można zamleczyć, są zawory oraz taśma na kole. Niestety producent nie daje mleka, ale za to są dwie dętki maxxisa 208g. Opona, każda to jakieś 879g, jak na 2.4 calowego klocka z oplotem 120 i wkładka EXO, nie jest źle, choć Rekon Race na błoto się nie nadają za małe/niskie klocki, stare IKON wydają się być lepsze. Rower żwawo przyspiesza, jest sztywny, czuć że moc idzie tam gdzie trzeba przy tym nie pompuje „zbyt mocno”. Skręca całkiem, ale nie jest tak dobrze jak w Anthemie. Choć jeszcze nie czuje roweru, nie ma warunków żeby potestować i wpełza to ocenić. Polecam przejażdżkę testową byle nie po asfalcie.
  14. Tak wiem o takiej możliwości, puki co wole działać 0 1
  15. No nie jestem mega lekki ponad 70kg masy ciała, robi swoje. Co do nogi jakoś nie czuje się mega mocny (pomiar z korby z poprzedniego rowerku). Raczej FTP mam średnie. Jednak krótkie zrywy mocy mam, ale XT wytrzymywało. Biegów nie zmieniam pod obciążeniem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...