Skocz do zawartości

Tom3k88

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    193
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    https://www.endomondo.com/workouts/239334402

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Tomasz
  • Skąd
    Nowa Ruda

Ostatnie wizyty

1 843 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Tom3k88

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

5

Reputacja

  1. Producent się wypowiedział na ten temat, niby taki kierunek wydaje się naturalny, chociaż przednią oponę można by pewnie z powodzeniem zakładać "pod prąd" dla lepszej trakcji w zakrętach kosztem większych oporów aero. Link poniżej: https://www.facebook.com/tufotyres/photos/a.368261280034878/1983563578504632/?type=3
  2. Ja swoją mam podłączoną przez mostek prostowniczy z Ali, bardzo poprawia wydajność i chroni lampkę przed strzałami wysokiego napięcia. https://pl.aliexpress.com/item/32827992366.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0f3sTiRD
  3. Witam, mam torbę montowaną na górnej rurze, mocowaną na rzep, dokładnie taką: https://pl.aliexpress.com/item/32787511876.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0f1a37Vb Chciałbym jej też używać na drugim rowerze, ale bez przekładania tego głównego mocowania. Drugi rower ma mocowanie pod bidon na górnej rurze. Myślałem żeby dorobić jakiś zatrzask, z jednej strony przykręcany do ramy, a z drugiej przyklejony lub przyszyty do dna torby, ale nie mogę znaleźć niczego co by można było z tej funkcji wykorzystać. Najlepiej jakby to był jakiś wsuwany klips. Jeżeli chodzi o gotowe rozwiązania to chyba tylko jest jedna taka torebka od Apidury: https://www.apidura.com/shop/magnetic-top-tube-pack/ Widziałem coś podobnego przy torbach motocyklowych, ale nie znalazłem nigdzie samych mocowań. Będę wdzięczny za każdy pomysł.
  4. Jeszcze testuję bez roweru. Na razie wytrzymała mi 10 godzin na pakiecie 4x18650, ale mam też IQ Cyo Premium 80 lux, też do ebike, podłączoną do dynamo w piaście. Lampka Cyo działa na 6-60V, IX-Q 5-48V DC, obie mają wbudowane zabezpieczenie, więc możesz nawet po prostu podłączyć ją do dynamo bez niczego. Nie wiem jak to lampka zniesie na dłuższą metę, ale w takiej konfiguracji lampka dostaje tylko połowę prądu i migota przy mniejszych prędkościach. Ja mam podłączoną przez najprostszy mostek prostowniczy z ali za 9zł i śmiga aż miło, chociaż jedyne zabezpieczanie od wilgoci to worek strunowy. Da się taki mostek nawet taniej samemu zrobić, ale dla mnie to już była za duża cebula :-P Możesz też w zasadzie przerobić przewód na USB i użyć ładowarki USB na dynamo, bo lampka spokojnie działa przy 5V, sprawdzałem. Jedyne co mnie zastanawia, to jak to jest z tym poborem prądu, bo niby jest 6,7W, a mi ciągnie maksymalnie 4W. Być może jest tak jak z Cyo, które paradoksalnie zużywa więcej prądu w trybie dziennym 3,3W vs 4,5W. niemniej jednak nigdy nie włączyły mi się diody do jazdy dziennej. Może dlatego lampka była tak tania, bo ta funkcja po prostu nie działa. Ogólnie w obu nie widziałem nigdy nominalnego poboru 6-7W, więc albo producent deklaruje z górką, albo to są rzeczywiście odpady, które nie przeszły kontroli jakości i świecą słabiej niż produkt z oficjalnej dystrybucji. Chociaż porównywałem też z oryginalną IXON IQ PREMIUM i moim zdaniem świeciła najgorzej z tych trzech. Zrobiłem porównanie:https://imgur.com/a/okMOtcR Najlepiej wypada połączenie IQ Cyo Premium i IQ-X, bo rozkłady światła się uzupełniają, ale to już trochę chyba przerost formy nad treścią, przy samej IQ Cyo Premium jest już fajnie, a przy IQ-X w zasadzie jedzie się z dziennymi prędkościami, ma dużo większy zasięg. Ja ostatecznie chyba zrobię tak, że za mostkiem prostowniczym dodam jeszcze przetwornicę step-down do 5V i wyjście USB. To podłącze do powerbanka z funkcją pass-through i dwoma portami USB. Tym sposobem będę miał ciągłe zasilanie lampki i jednocześnie możliwość ładowania telefonu.
  5. Pytanie do posiadaczy, jaka największa opona wejdzie do roweru? Testował ktoś może z kołami 27.5"? Marzy mi się rower, do którego można włożyć dwa zestawy kół, 700Cx35 na trasy z większą ilością asfaltu, a właśnie 27.5" 2.1 na trudniejsze tereny. Nie mam miejsca na dwa rowery ale wychodzi, że chyba muszę zapłacić jak za dwa, bo chyba tylko Rondo i Loca Bikes mają takie ramy.
  6. Dobra, udało mi się uruchomić lampkę. Poniżej schemat, może komuś oszczędzi to godzin szukania. Na razie mam podłączoną B&M CYO PREMIUM E, która ma 80lux, ta nowa niby ma 150lux. Po pierwszym uruchomieniu wygląda, że rzeczywiście świeci wyraźnie mocniej. Obie pochodzą z nieoficjalnej dystrybucji, na aukcji opisane jako OEM. Wygląda jakby nie przeszły kontroli jakości ze względu na barwę światła lub jako odpad od producenta, który nie wykorzystał całej partii. Obie pobierają około 0,5A przy 9V, więc mniej niż nominalnie, bo wychodzi 4,5W. Według opisu na obudowie powinna pobierać 6,7W. Będę jeszcze testować.
  7. Cześć, udało mi się tanio kupić ww. lampkę, ale niestety utknąłem na próbie jej podłączenia do battery packa. Lampka ma złącze Higo mini B używane w rowerach elektrycznych, ja chcę ją podłączyć do mojego battery packa. Lampka działa w zakresie napięć 5-48V więc nie powinno być z zasilaniem problemu. Niestety końcówka ma wejście na 6 pinów, próbowałem sprawdzić multimetrem gdzie występuję jakakolwiek oporność, żeby sprawdzić, do których jest podłączona jakaś elektronika, ale ten nie wskazuje nic, jakby przewody prowadziły donikąd. To jest ten typ złącza: https://www.higoconnector.com/products/z209bg-p-00-a0-1000/0999K#title Mój wniosek na teraz jest taki, że nie ma standardowego ustawienia pinów, może być ich od 2 do 6 i u każdego producenta wygląda to inaczej. Lampki z kolei podłącza się na dwu pionowe, a ta ma aż sześć. Ktoś pomoże to zdrutować, żeby zadziałało? Od razu zaznaczam, że rozbieranie i wymiana przewodu nie wchodzi w grę, za rok albo dwa pewnie będę składać jakiegoś e-bike i lampka tam na pewno trafi.
  8. Tak biorę to pod uwagę. Zaczepy są dość głęboko, więc jest spokojnie 10 cm zapasu pomiędzy liną koła a zaczepami. Tzn. szyny montażowe mogą przechodzić poniżej linii koła a i tak nie będzie o nic ocierać. Ten tubus fajny, ale cena zaporowa. Nie potrzebuję aż tak solidnej konstrukcji CroMo, wystarczy coś aluminiowego na lekki bagaż.
  9. Blisko mojego ideału jest Ortlieb Rack 1 QL3/QL3.1 26"/28", ale niestety na łuku nie zadziała blokada sakwy. Tutaj lepiej widać jak to wygląda na rowerze. Zastanawiam się jeszcze alternatywnie nad czymś takim, na przedni widelec. Problem podwyższonego środka ciężkości nie zostanie rozwiązany, ale przynajmniej wyrówna się balans przód/tył, a i bagaż będzie na widoku. Plecak raczej więcej niż 10kg nie będzie ważył, przeciętnie pewnie z 5-6kg więc nie powinien za bardzo wpłynąć na kierowanie, chociaż tutaj nie mam doświadczenia.
  10. Witam, czy ktoś orientuje się czy w polskiej dystrybucji dostanę gdzieś tylny bagażnik, który tak naprawdę jest tylko wieszakiem na tylne sakwy? Zależy mi na maksymalnym obniżeniu środka ciężkości, większość bagażników jest wysoka, zwłaszcza z kołem 26 cali. Przewozić będę tam jedynie ten plecak, który w zasadzie przyjmuje formę dwóch małych sakw bocznych, więc zaczepy mogłoby być na wysokości obręczy koła. Widziałem coś takiego w kilku zintegrowanych rozwiązaniach, podobnie jak tutaj, ale nigdy jako akcesoryjny bagażnik. Kompletnie nie zależy na przewożeniu czegokolwiek na górze bagażnika, może jej nie być. Może być też montowany jedynie na otwory przy osi i na przykład piwoty v-brake. Jak znajdę jakieś lepsze przykłady to dorzucę do postu. Jeżeli chodzi o cenę to bagażnik ma służyć na dojazdy do pracy, a nie na wyprawy, więc nie chcę wydać więcej niż te 150zł, ale idealnie poniżej 100zł. Edit: Na tym treku chyba najlepiej widać o co mniej więcej mi chodzi.
  11. Powiedzmy że, skończone :-) PS. Da się jakoś wstawić zdjęcia z załączników do posta?
  12. Jak na razie jeździ się całkiem fajnie, dało się to jakoś wygodnie poskładać. Mam problem z ustawieniem klamek szosowych, za nic nie da się ich ustawić równo i straszne mnie to irytuje. Jak już ustawię na stałe i założę owijkę, to pokażę efekt.
  13. Dobra, ja już jestem po przeróbce. Poradziłem sobie gąbką do zmywania, taśmą klejącą i kawałkiem papieru ściernego. Nie było to co prawda 5 minut, ale tak do godziny się ze wszystkim wyrobiłem. Przed: W trakcie: Po: Na kierownicy: Nie wyszło super równo, ale po założeniu i tak tego kompletnie nie widać, a manetka jest stabilna jak wcześniej, ani drgnie. Na przeróbkę wydałem 2zł, tyle co na papier ścierny, więc dość budżetowo. Jestem zadowolny z efektu. na razie założyłem bile jak, bo i tak czekam jeszcze na nowe linki i muszę kokpit na nowo poskładać. MikeSkywalker Nie da się tej manetki Alfine tak samo poszerzyć? Masz gdzieś z dokładniejsze zdjęcia jak wygląda jej mocowanie?
  14. Nie powiem, patent ciekawy, ale chyba pozostanę przy powiększaniu mocowania. Jak się okaże, że jednak więcej będę jeździł na łapach, to po prostu wymienię klamki na szosowe i dołożę adapter. Dzisiaj pożyczam wkrętarkę i będę kombinował z gąbką i papierem ściernym :-) Jak już to wolałbym chyba jakieś bardziej estetyczne wyjście i użyłbym czegoś takiego: https://www.bike-discount.de/en/buy/minoura-sgs-400-os-space-grip-89685 Jeżeli się wszystko sprawdzi to kolejnym krokiem jest wymiana przerzutek na piastę wielobiegową i wtedy to dopiero będzie kombinowanie. Są takie wynalazki, ale blisko 1000zł, za klamki na pewno nie dam, bo to ma być z założenia rower miejski i czasami zostawiany bez opieki.
  15. Chyba pójdę w stronę kamienia szlifierskiego, to nie musi być przecież jakoś super dokładnie zrobione, to tylko manetka zmiany biegów. Będziesz szybciej niż odbijać się od jednego warsztatu do drugiego. Kierownicę akurat kupiłem nową bo zależało mi na kompaktowej geometrii z małym dropem, stare kierownice są zbyt rozlazłe.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...