Skocz do zawartości

tomoa

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    57
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://kampinos.2ap.pl

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Tomek
  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

832 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika tomoa

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Reaktywny
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

20

Reputacja

  1. Miałem ten sam problem. Nie dostaniesz mniejszej zębatki na tył lub większej na przód. Na tył dlatego, że pasek nie może się za bardzo zginać, Gates robi minimalne zębatki na tył 19 zębów. Żeby taki rower szybko jeździł stosuje się dodatkowe przełożenia w piaście tylnej zarówno z silnikiem HUB lub w middrive. Jeśli chcesz to zrobić nie za górę pieniędzy, wymień pasek na łańcuch i będziesz jechał szybko z niską kadencją. Ja tak zrobiłem. Mój tutorial jak to zrobić https://youtu.be/cNJDOSkyf_Y . Tu jest kalkulator kadencji https://www.gear-calculator.com/?GR=SGLS&KB=60&RZ=12&UF=1620&TF=60&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed&GR2=SGLS&KB2=64&RZ2=22&UF2=1620 Ja mam jak w linku czyli 60 zębów z przodu i 12 z tyłu. Jeśli dla ciebie przełożenie może być za twarde, możesz dać 14 lub 16 z tyłu lub mniejszą zębatkę z przodu. Mi to co zrobiłem odpowiada. Nareszcie nie jeżdżę jak żółw 😀
  2. Trudno mi powiedzieć. Ja faktycznie jak potem testowałem to też nie zauważyłem różnicy. Myślę, że tych funkcji nie ma w sterowniku silnika, dlatego nic to nie daje.
  3. @Michal133 W necie widać, że błąd 05 to wynik błędu hamulca. Sprawdź czujniki w hamulcach i przewody. https://enwolt.net/wp-content/uploads/2024/07/ENGWE-EP-2-PRO-Manual-English.pdf https://www.revibikes.com/blogs/news/what-is-error-25-error-5-mean-how-to-fix-error-code-25-on-electric-bike?srsltid=AfmBOopFUkk6CGuj3KrXVyju7zAFxOkqbofL8TenDkpV3QJ-wqsR25JH
  4. Przepisy w USA są moim zdaniem lepsze, bardziej dostosowane do potrzeb i bezpieczeństwa ludzi.
  5. Moim zdaniem powinno być rozróżnienie na rowery ze wspomaganiem elektrycznym i rowery elektryczne. Definicja roweru ze wspomaganiem jest moim zdaniem dobra. Rowery elektryczne mogłyby mieć np. manetkę, jechać szybciej do ok 40 km/h, nie przekraczać wagi 30 kg, posiadać oc i rejestrację i na ścieżkach rowerowych jeździć do 25 km/h ( to są tylko przykłady). https://youtu.be/JLqR6svB1MU?si=OQp_eOVwsWXtIoVy w USA, rower z manetką i mocniejszym silnikiem z wiekszą prędkością (mile, nie kilometry) to dalej rower, tylko w tej komunistycznej europie wszystko jest na opak
  6. Dla mnie prawo jest kulawe. Moim zdaniem źle zdefiniowane są i rowery ze wspomaganiem i hulajnogi ze wspomaganiem. Dlaczego hulajnogi mają manetkę a rowery nie? Przecież na hulajnodze ludzie powinni się odpychać nogą i wtedy na jakiś czas powinno się włączyć wspomaganie i po kilku sekundach ustać i ponownie po odepchnięciu. To byłoby sprawiedliwe podobnie jak w rowerze ze wspomaganiem. Skoro hulajnoga ma manetkę, to analogicznie jak z rowerem nie jest hulajnogą tylko po prostu pojazdem elektrycznym lub motorowerem. I dla mnie rower z manetką będzie zawsze rowerem, a nie motorowerem. Motorower to zupełnie inna konstrukcja i wygląd. Moim zdaniem powinno być rozróżnienie na rowery ze wspomaganiem elektrycznym i rowery elektryczne. Definicja roweru ze wspomaganiem jest moim zdaniem dobra. Rowery elektryczne mogłyby mieć np. manetkę, jechać szybciej do ok 40 km/h, nie przekraczać wagi 30 kg, posiadać oc i rejestrację i na ścieżkach rowerowych jeździć do 25 km/h ( to są tylko przykłady).
  7. Ostatnio miałem przykrą sytuację na ścieżce rowerowej. Mianowicie kobieta prowadziła dwuletnie dziecko na ścieżce rowerowej. Jak jej zwróciłem uwagę, to jeszcze zaczęła na mnie krzyczeć. Więc teraz wydrukowałem sobie krótkie info dla tach osób i bedę im wręczał. Możecie sobie wydrukować i dawać rodzicom małych dzieci, które poruszają się po ścieżkach rowerowych. USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r dziecko do 10 lat to pieszy.docx
  8. Masz rację. Możliwe, że trzeba założyć takie forum i nie pisać na tym forum. Jednak istnieje pewien typ pojazdów, które są rowerami i nimi nie są. Są to rowery, które można zablokować i są zgodne z ustawą i odblokować w miejscach, gdzie mogą być odblokowane. Zresztą co tu dużo pisać. Czy naprawde chcecie by politycy decydowali co jest rowerem, a co nie jest? Nie dajcie się zapędzić w kozi róg. To społeczność powinna o tym decydować, a nie garstka urzędników. Kolarką też można jechać 40 km/h po ścieżce rowerowej i to jest ok, a odblokowanym elektrykiem jak jedziesz 20 km/h, to już nie jedziesz rowerem? I co najśmieszniejsze, ten sam rower w innym państwie np. aziatyckim już jest rowerem. Nie dajmy się ogłupić.
  9. To nie byłoby mądre usuwanie wpisów ponieważ, przerabianie rowerów na inne pojazdy nie jest nielegalne i ich posiadanie, a nawet wskazane w wielu wypadkach. Nielegalne jest jedynie poruszanie się takimi pojazdami po drogach publicznych i ścieżkach rowerowych. Dużo osób ma takie pojazdy i jeździ nimi po lasach, polach, górach i to jest super rozwiązanie i całkowicie zgodne z prawem
  10. Postuluję o założenie nowego działu o prawie i legalności pojazdów rowerowych i temu podobnych, bo policja zaczyna szukać nielegalnych rowerów.
  11. Ja kontaktowałem się z Engwe i mój P20 ma standardowy BMS i kazali ładować do 100%.
  12. Wczoraj i przedwczoraj pojeździłem trochę, i potestowałem przednią, większą tarczę z chin. Hamowanie jest bardziej stabilne z większych prędkości, tarcza mniej się grzeje przy ostrym hamowaniu. ogólnie jest lepiej, jestem zadowolony.
  13. Znalazłem jeszcze to: BMS (Battery Management System) w baterii roweru elektrycznego jest kluczowym elementem. Jego zadania to: Ochrona ogniw – zapobiega przeładowaniu, nadmiernemu rozładowaniu i zwarciom. Zarządzanie balansem ogniw – wyrównuje napięcie między ogniwami, co wydłuża żywotność baterii. Kontrola temperatury – zapobiega przegrzewaniu się baterii. Monitorowanie stanu baterii – niektóre systemy BMS komunikują się z kontrolerem roweru, informując o stanie naładowania. Brak BMS lub jego uszkodzenie może prowadzić do szybszego zużycia baterii, spadku wydajności, a nawet ryzyka pożaru. Nieprawidłowe działanie BMS-a przy ładowaniu do 80% pojemności jest możliwe, ale zależy od konkretnego modelu i sposobu działania systemu balansowania ogniw. Możliwe problemy: 1. Brak pełnego balansowania ogniw – Większość BMS-ów balansuje ogniwa dopiero przy pełnym naładowaniu (ok. 100%). Jeśli ciągle ładujesz tylko do 80%, różnice napięć między ogniwami mogą się kumulować, co z czasem prowadzi do nierównego ich zużycia i mniejszej pojemności baterii. 2. BMS może błędnie interpretować stan baterii – Niektóre systemy uczą się pojemności baterii na podstawie pełnych cykli ładowania i rozładowania. Jeśli zawsze kończysz na 80%, może to wpłynąć na dokładność wskazań naładowania. Co robić? Jeśli chcesz przedłużyć żywotność baterii, ładowanie do 80% jest dobrym pomysłem, ale warto co kilka cykli naładować do 100%, aby BMS mógł poprawnie zbalansować ogniwa. Sprawdź, czy Twój BMS balansuje ogniwa także przy niższych poziomach naładowania – niektóre nowoczesne systemy to potrafią. Jeszcze znalazłem taką dyskusję w tym temacie: https://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?t=9323 Z dyskusji na tamtym forum wynika, że jeśli chcemy kombinować z niedoładowaniem baterii, to tylko do tego nadaje się smart BMS, zwykły BMS potrzebuje naładowania do 100% baterii, żeby zbalansować ogniwa. A jaki mamy w rowerze, to już niestety sami musimy się dowiedzieć.
  14. Dla pewności napisałem do Marcina P. z serwisu nexun.pl. Odpisał mi, że niedoładowywanie baterii rowerowych nie wpływa dobrze na ich trwałość. Cytuję: "Baterie lubią być ładowne każdorazowo do 100%, dzięki czemu są konserwowane/wyrównywane przez BMS. Niedoładowywanie skraca żywotność akumulatora jako całości."
  15. Sprawdź jaka jest odległość klocków od tarczy i czy tarcza nie ma minimalnego bicia. Postaw rower do góry nogami i pokręć kołem. Zobacz czy wszystkie śruby są dobrze dokręcone (koło, hamulec, tarcza). Możesz też ponownie ustawić tylny hamulec. Czyli sznurkiem lub gumą zaciskasz klamkę hamulca, luzujesz hamulec i ponownie go przykręcasz, luzujesz klamkę hamulca i i sprawdzasz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...