Krypto.Szosowiec - planuję zejść z wagi na tym co wymieniłeś chociaż kierownicę mam w rowerze aluminiową "wylightowaną" i jest ona od karbonowej Trek-a płaską Aero (dla wygody) tylko parę gram cięższa. Na razie kierownic innych producentów nie analizowałem - wiem, ze chcę płaską Aero. Na mostku pewnie będzie można także zejść parę gram. Rower mam na Shimano 105 i trochę gram można odchudzić na kasecie, łańcuchu itp. zamieniając na wyższą grupę chociaż na obecną chwilę chcę jeszcze poużywać bo szkoda odłożyć na bok sprawny łańcuch.
Można też zejść na kołach. Obecnie mam https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/części-rowerowe/komponenty-rowerowe/koła-rowerowe/koła-do-rowerów-szosowych/koło-szosowe-pod-ham-tarczowe-bontrager-aeolus-elite-35-tlr/p/31545/?colorCode=black ale nie są zbyt lekkie. Z tego co się orientuję Trek odróżnia je od wyższego modelu Aeolus Pro piastami, które są sporo cięższe. Ale analizować będę czy wymienić na lżejsze koła (może innego producenta) czy wymieniać piasty, dopiero jak zbiorę kasę.
A co sądzisz o tym kluczu PRO https://allegro.pl/oferta/klucz-pro-dynamometryczny-2-15-nm-bez-bitow-14721076360