Skocz do zawartości

[manetki] Alivio vs Xt - warto zamienić?


jacekkoz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

mam nowe manetki Alivio. Powiedzmy że jestem z nich w miarę zadowolony. Moge kupić za 130 pln używane manetki XT.

 

Czy zauważę istotną różnicę w działaniu czy nie ma senu pchać się w używany sprzęcik? Z drugiej strony XT to XT.

 

Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.

 

Jacek

Napisano

Ja bym zmienil , dla mnie roznica jest juz odczuwalna przy zmianie deore - lx , poprawila sie jakosc zmiany przelozen wiec jak masz okazje kupic xt to smialo , sprzedaz alivio i wyjdzie ze kilka dyszek dolozyles :)

Napisano

tylko mam jeszcze jedną wątpliwość bo te manetki nie mają telewizorków. Człowiek, który to sprzedaje jeszcze mi nie odpowiedział. Czy ma ktoś manetki XT bez telwizorków? Generalnie jak szukałem na necie to wszystkie manetki XT maja telewizorki.

 

Jacek

Napisano

Nie słuchaj głupot - różnicy w działaniu nie odczujesz. Zasada działania przerzutek jest tak prosta że żadne magiczne słowa XT cudów nie zdziała. Jedyna różnica może być w trwałości - i tutaj słowo XT cuda robi, gdyż zapewne XT wytrzymają dłużej niż ALIVIO, ale to też tylko teoria.

Jeżeli jest dobra cena to warto brać używane XT - oczywiście o ile są w dobrym stanie.

Napisano
Zasada działania przerzutek jest tak prosta że żadne magiczne słowa XT cudów nie zdziała

 

Zgoda, ale jak już porównujesz to porównaj np. altusa z xtr'em i powiedz ze nie ma roznicy :wink:

Napisano
Czy zauważę istotną różnicę w działaniu czy nie ma senu pchać się w używany sprzęcik?

jesli manetki sa w dobrym stanie to roznica powinna byc odczuwalna. gorzej, jesli sa zajezdzone. wtedy moga "chodzic" nawet gorzej niz nowe alivio.

Napisano

A jak ta różnica wyglądała? Ja jeździłem wcześniej na manetkach najtańszych SHIMANO (takie jak sa w makrokeszach), później na ACERA, teraz jeżdżę na XT i jakoś nie miałem problemów ze zmiana biegów - każda manetka mi dobrze zmieniała.

Poza tym zastanów jak manetki działają i jaki jest mechanizm działania - filozofi wielkiej tu nie ma i cudować dużo też nie ma jak.

Napisano

w manetkch jedyna roznica to bedzie tylko w sile potrzebnej do zmiany przelozenia. Jezeli mowa o przerzutkach tylnych alivio xt to sa cuda ale manetki niezbyt :D

Napisano

Jak dla mnie zmiana byla lepsza bo mniej sily wkladalem , lzej chodzi mechanizm , coz pewnie to spowodowane jest lepszym materialem np. , moze czyms sie rozni nieco mechanizm , nie wiem nie rozbieralem , ale jak gadalem z ludzmi ktorzy tez zmieniali opinie byly podobne.

Napisano

Witam

Nie wiem jak jest w najnowszych grupach shimano ale w 2003 roku dzwignie w manetkach do lx wlacznie, obracaly sie na łozyskach slizgowych(czyli wiadomo jakie tarcie wystepuje gdy takie slizgi sie wyrobia). Natomiast manetki XT posiadaly juz 2 lozyska kulkowe a XTR 4. Roznica w lekkosci przelozen i trwalosci takiego rozwiazania jest spora ;)

Pozdrawiam

Napisano
Jak dla mnie zmiana byla lepsza bo mniej sily wkladalem , lzej chodzi mechanizm

Hehehe - z tą siłą wkładaną to mnie rozwaliłeś. Ciekaw jestem jaką to wielką siłą musiałeś zmieniać biegi -jakiś specjalnych dźwigni musiałeś używać? Ja przy ACERZE czy przy XT zmianiam sobie biegi jednym paluszkiem bez użycia żadnej wielkiej siły - a to czy przy którejś manetce trzeba włożyć troszeczkę więcej siły to dla mnie nie ma żadnego znaczenia gdyż nie zmęczę się nawet jakbym musiał używać 3 razy większej siły.

 

Roznica w lekkosci przelozen i trwalosci takiego rozwiazania jest spora

No z takim gadaniem to ja zgodzić się mogę :) Ktoś przynajmniej z głową gada.

 

Jakby Altusy albo inne działały tak, jak XTR'y to tych drugich nikt by nie kupował

Oj mylisz się mylisz - ALTUSY działają tak jak XTRy a wiara tak czy tak je kupuje, choć XTRy to wg mnie wywalanie pieniędzy w błoto gdyż już lepiej XT kupić. Prawdziwi rowerzyści to dziwny naród gdyż większość z nich jest zaślepiona przez literki LX i XT i XTR.

Napisano
ALTUSY działają tak jak XTRy

nie. xtr to dual controle. altusy beda dc za pare latdnych lat dopiero o ile w miedzyczasie standard nie padnie.

sebekfireman' date=' troche niekonsekwentny jestes. najpierw piszesz:

Roznica w lekkosci przelozen i trwalosci takiego rozwiazania jest spora

No z takim gadaniem to ja zgodzić się mogę ;) Ktoś przynajmniej z głową gada.

Napisano
nie. xtr to dual controle. altusy beda dc za pare latdnych lat dopiero o ile w miedzyczasie standard nie padnie.

Fakt - patrząc w ten sposób to inaczej działają, ale ja to swoje zdanie wypowiadałem w kwestii samej zmiany przełożeń a nie sposobu tej zmiany.

 

sebekfireman, troche niekonsekwentny jestes. najpierw piszesz: .....

Fakt może trochę niekonsekwencji jest ale zauważyłem ją dopiero teraz :D Nie zauważyłem że tam pisze "lekkości przełożeń" - Myślałem że tam pisze o lekkości konstrukcji. To chyba wszystko przez to że zaraz po przebudzeniu to pisałem i do końca się jeszcze nie obudziłem :D

 

Ale tak czy tak nie zmienia to faktu i uważam że kupując XT zamiast np ALIVIO wywalamy pieniądze w błoto, gdyż nie otrzymujemy takiej jakości za jaką daliśmy pieniążki. Oczywiście to twierdzenie nie dotyczy wszystkich komponentów, bo w niektórych przypadkach opłaca się bardziej kupować wyższą klasę osprzętu.

 

Wystarczy wziąć kalkulator w rączkę i zobaczyć jak wyjdziemy na stosunku cena/trwałość/jakość. Ja już nie raz robiłem takie przeliczenia i przy wyższych klasach wychodziło mi często wywalenie pieniążków w błoto.

Napisano
Wystarczy wziąć kalkulator w rączkę i zobaczyć jak wyjdziemy na stosunku cena/trwałość/jakość

 

 

jeżdżę na tylnej xt od roku, w tym czasie kumpel (jeździ podobnie albo rzadziej) zajeździł (czyt. połamał, powyginał) 3 alivio.

Napisano
jeżdżę na tylnej xt od roku, w tym czasie kumpel (jeździ podobnie albo rzadziej) zajeździł (czyt. połamał, powyginał) 3 alivio.

Akurat przerzutka tylnia to jest jedna z rzeczy za którą dać warto więcej gdyż az tak tragicznych różnic w cenie to nie ma,a poza tym pisałem wyżej że nie do wszystkich komponentów to moje twierdzenie się tyczy. A poza tym wszystko zależy jak jeździsz - ja tam sie wypowiadam w kwestii jazdy XC, bo na temat zachowania sprzętu przy skakaniu lub przy DH to nie mam pojęcia.

Napisano
Wystarczy wziąć kalkulator w rączkę i zobaczyć jak wyjdziemy na stosunku cena/trwałość/jakość. Ja już nie raz robiłem takie przeliczenia i przy wyższych klasach wychodziło mi często wywalenie pieniążków w błoto.

jakosci nie da sie ocenic obiektywnie, a trwalosc jest nieprzewidywalna, wiec nie wiem, na jakiej podstawie robiles te kalkulacje. ja bym to sformuowal inaczej: wzrost jakosci sprzetu jest na ogol nieproporcjonalnie maly do wzrostu ceny. z drugiej jednak strony dla zapalonego bikera amort rst czy przerzutka sis to wywalanie pieniedzy w bloto, bo bardzo szybko sie rozleci i odbierze cala frajde z jazdy. wtedy bardziej oplaca sie kupic sprzet lepszy. tak wiec kazdy musi zdecydowac na co go stac i czego potrzebuje.

ps. wyszlo na to, ze sie Ciebie czepiam :wink: to nie tak, po prostu na ogol wychodzi, ze sie nie zgadazamy ::smile::

Napisano
jakosci nie da sie ocenic obiektywnie, a trwalosc jest nieprzewidywalna, wiec nie wiem, na jakiej podstawie robiles te kalkulacje.

Moje kalkulacje wynikają z czasu jazdy na rowerze. Na rowerze tak poważniej jeżdżę od ponad 10 lat i jeździłem na najróżniejszych sprzętach - i z najniższej półki i z najwyższej półki. Obecnie mam sprzęt z najwyższej półki i powoli części się zużywają i trzeba je wymieniać i wymieniam w większości na sprzęt dużo gorszej klasy i jakoś nie widzę żadnych różnic w warunkach jazdy - wszystko pracuje mi znakomicie. A najlepsze jest to że mam kilkaset złoty więcej w kieszeni.

 

Tak samo sprawa wyglądała jak oglądałem sprzęt jednego z najlepszych zawodników z moich okolic. Chłopak nie ma za dużo pieniędzy i ściga się mając założone komponenty ALTUSA, ACERA i ALIVIO i jakoś nie ma żadnych problemów ze sprzetem, nic mu nie nawala i wszystko chodzi jak należy i najlepsze jest że objeżdża najczęściej wszystkich

Napisano
wymieniam w większości na sprzęt dużo gorszej klasy i jakoś nie widzę żadnych różnic w warunkach jazdy - wszystko pracuje mi znakomicie

pytanie na jak dlugo?

hłopak nie ma za dużo pieniędzy i ściga się mając założone komponenty ALTUSA, ACERA i ALIVIO i jakoś nie ma żadnych problemów ze sprzetem, nic mu nie nawala i wszystko chodzi jak należy i najlepsze jest że objeżdża najczęściej wszystkich

bo jest lepszy. sprzet to nie wszystko. niemniej jednak, gdy trafi na porownywanych sobie to przegra ze wzgeldu na slabszy sprzet.

Napisano
pytanie na jak dlugo?

Może trochę krócej, może tak samo, a może troche dłużej. Jak będzie krócej to tak czy tak nic nie szkodzi, gdyż np. za tą cenę co bym kupił lepszą kasetę mam trzy gorsze. A na trzech gorszych na pewno przejadę o wiele więcej niż na jednej lepszej.

 

bo jest lepszy. sprzet to nie wszystko. niemniej jednak, gdy trafi na porownywanych sobie to przegra ze wzgeldu na slabszy sprzet.

Ale nie bardzo rozumiem dlaczego uważasz że sprzęt tani jest sprzętem słabym. Jeżeli wszystko ładnie mu się zazębia i przerzutki ładnie przeskakują to w czym tutaj sprzęt jest słaby? Poza tym kilka z tych wyścigów były na bardzo krótkich dystansach po pagórkowatym terenie bo to były czasówki i przy takich wyścigach jakość sprzętu gra bardzo duże znaczenie, gdyż złe przerzucenie przerzutki może już Ciebie pozbawić pierwszego miejsca - a ten chłopak wygrywa.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...