Skocz do zawartości

[Koła] Lekkie na obręczach Equalizer


Adik

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż mam na 2008 rok plan na nowe kółka do Xc pod Vki.

Kryteriami dla nowych kółek są: niska waga, odpornośc na centrowanie, dobre piasty. :)

Ważę 80 - 85kg i jeżdzę delikatne xc - w większosci szosą.

Obecnie mam Novatecki na 36 szprych {Ace18}- przód, i 32 szprych {Xm317}- tył

W obecnych kołach jest potencjał dośc spory na obnizenie wagi przedniego koła {walnięcie 32 szprych cieniowanych}

i na zapodanie lepszej obręczy na tył {cieniowanych szprych??}

Zamówiłem już 2 obręcze Alexrims Equalizer na 32 otw. i za cholerę nie mogłem znalezc W CAŁYM internecie konkretnej wagi obręczy {arnik ma 447g, a na LB nie ma ;)}

Wybór piast:

Przód - Co powiecie na Novateca Szosowego?? 82g za 105zł i fajny wygląd? Zakładamy wersję że nie lubię jezdzić w trudnych warunkach, na maratony nie jeżdzę a w błocie jestem raz na kupe lat :)

Tył - Mam novateca i nie narzekam no ale czy wrzucic go ponownie, czy też może odchudzic tylnią piastę {piasta ma być dobra i nie wylightowana}

Xt 2008? Biały 770?

Szprychy - Competition będą już wielkim wypieniężeniem się, do Revo jestem za ciężki i nie wiem czy Revo spełniłoby moje drugie kryterie kół {patrz 2 wers}

Nyple - Dt alu

Wagi znam Piasty przód i nypli :) Całkiem dobrze, hehe no ale ile orientacyjnie moze ważyc 64 Compet.?

Jeżeli ktoś na jakieś namiary na realne wagi Alex Equalizer i także Tylniej Piasty Xt 770 , albo też Xt 775 {centerlock} to prosze o zabranie głosu. :)

Aha, z zakupami mnie nie poganiajcie bo kurs prawka robię i czekają mnie koszmarne pieniądze do wydania na stomatologię {stracone zęby}.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego na revo jestem za ciężki? Nie mam bladego pojęcia... Wiesz Tobo jakie są drogi w Wałbrzychu, a jeżdząc na Slickach i na sztywniaku/hardtailu nie raz musiałem oddawać tylnie koło do centrowania... Nie wiem czy to wina mojej du*y , czy też słabości obręczy Mavic Xm317, ale zaufałem teraz Equalizerowi i kupiłem 2 takie obręcze z myślą o ich wytrzymałosci i lekkiej wadze. Byłem nastawiony przedtem na Xt16 przód i Crossini tył Alexrmisa, lecz dorwałem okazję kupienia dwóch obręczy wymienionych w temacie za 200zł {katalogowo jedna za 170}. Dodatkowo Alexrimsowi ufam po przetestowaniu dośc podstawowego ich produktu - Ace18, a Equalizer mnie pociesza opisem "brak ograniczeń wagowych".

Revo + wałbrzyskie Koleiny + slicki + szosowa piasta novateca na przodzie = moja czarna wizja zniszczenia fajnego kółka. ;)

Może się mylę, ale twoja full S. maszyna, którą widziałem z 2 razy... :) Mająca szerokie kapcie to jest odporna maszyneria i revo tam przetrzymuje...

W każdym razie czekam jeszcze na sugestie - bo jak powtarzałem z zakupem mnie się nie spieszy {przed gwiazdką moze..} :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czy kolo oberwie czy nie zalezy glownie od obreczy.

heh to ze mam szerokie kapcie to moze i prawda. ale cisnienie w oponach mam spoooro ponizej normy ;) wiec wychodzi na jedno. poza tym skoro revo dobrze daja sobie rade w terenie to jestem pewien ze znacznie mniejsze katusze spotkaja je na asfalcie - chocby byl bardzo wyboisty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcze jeszcze do mnie nie przyszły, ale postaram się zrobić dobry uczynek i wrzucic ich fotkę na wadze...

Zakładając wariant jeżdzenia na szprychach Revo, prosze się wypowiedziec, najlepiej osoby ważące od 80kg wzwyż, jeżdzące na Hardtailach albo na sztywniakach, jaktam z ich wytrzymałoscią i czy szprychy revo 2.0/1.5/2.0 mają wpływ na decentrowywanie się obręczy {bicie boczne}.

Mam dylemat z tylnią piastą... Nowe Xt 770 http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...id=293&l=pl czy DM Bill http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3417 - bardzo ciekawa, waga mi odpowiada i podobno jakiś fajny 5 zapadkowy bębenek... http://www.allegro.pl/item262297300_piasta...tb_maraton.html

Lżejszej piasty do 160zł nie ma, a mi się rozchodzi też o bezawaryjnośc w dobrej wadze i cenie, dlatego wynalazki poniżej 350g i powyżej 200zł odpadają.

 

Albo tak sobie pomyślałem przeglądając fajne ramki, że znaczna większosc lekkich ram jest Disc Only... To by znaczyło, że trzeba się zaopatrzyć w wersję "awaryjną" tylniej piasty - pod tarcze, która jest tak lekka jak wersja pod V. Mam na myśli Xt 775 Centerlock http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=4189

Jak myślicie? Dobre jest to rozwiązanie - kół nie będę już zmieniał a mam zamiar jezdzic na vkach, no chyba że trafi mi się ramka tylko pod tarcze....

Zestawcie nowego Xt'eka z tym Dm Bill, sam nie wiem co lepsze. :)

 

--- 31.10.07.:

 

Do rozmyślań nad tylnią piastą dorzucę także tą - http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=2048 Woodman BILL LTC RSQ, w sumie waga nie jest duża a cena mieści się w normach. Zaciekawiło mnie że piasta ma wysoki kołnierz... Czy koła złożone na piastach z wysokim kołnierzem są w jakichś sposób lepsze czy sztywniejsze??

Ostatecznie krąg piast to:

Nowe xt 2008 - 775 Centerlock \ Plusy- dobre opinie o Xt, mała masa, sprawdzona konstrukcja ?

Dangerous Mike Bill - V brake \ Plusy- dobra waga, cena, 5 zapadek w bębenku ?

Woodman BILL LTC RSQ - 6 śrub \ Plusy- wysoki kołnierz, jak na 6 śrub waga w normie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji prawie ostatecznej zakładam taki set:

przód: szosowy novatec 82g

tył: woodman bill ltc rsq ok 440g

2 obręcze: alexrims equalizer ok 450g/sztuka - 900g/komplet

szprychy przód: 32 dt revo silver - nie wiem jaka długośc szprych... :blink:

szprychy tył: 32 dt comp silver {dla pewności, nie zaryzykuję z revo} - nie wiem jaka długość

nyple 64 dt alu 20g

doliczając do tego kasetę alivio, mieszczę się w 500zł za całe koła oprócz obręczy i rzecz jasna złożenia

w efekcie uzyskam bardzo lekkie i pewne koło przód, oraz średnie wagowo i teoretycznie dobre koło tył

wagi kół nie znam, ale liczę na ok 750g z przodu i ok 1050g z tyłu {bez zacisków}

Zakupy zrobię u Arnika, gdzies tak w okolicy świąt.

 

--- 06.11.07.:

 

Zmiana tylnej piasty na Xt775 + http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...did=32&l=pl

Oraz sklep na Centrum Rowerowe.

Tylnie kółko ma szanse zmiescic sie wagowo w 1000g

przednie bedzie lzejsze niz zakladalem - ok 700g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hurra hurra hurra. Obręcze doszły do mnie wreszcie.

Waga jednej obręczy Alexrims Equalizer waha się pomiędzy 445 a 450g - moje tyle własnie ważyły. Biorąc pod uwagę że nie jestem lekki i zapłaciłem 65% ceny za jedną to dobry zakup.

Obręcz ALEXRIMS EQUALIZER

Obręcz 26" czarna, kapslowana z bokiem CNC, spawana. Posiada jedną komorę, przeznaczona pod V-brake. Wersja 32 otwory.

Dane katalogowe: wysokość 19 mm, szerokość 22.6 mm Waga: 415g

Przeznaczenie:XC RACE,MARATON Bez ograniczeń wagowych. Cena katalogowa to 169.90zł

Ja zabuliłem 100zł i moje ważyły 445 i 450g.

Teraz tylko dobrać szprychy do niej i kupić piasty.

Wpadłem na pomysł zaplecenia przedniego koła {na szosowej piescie i szprychach Revo} "na słoneczko"

Jakie to daje korzysci?, bo wizualnie jest ekstra.

Z tyłu musi być zaplecione pod tarcze i na szprychach Competition.

Pomoże ktoś w doborze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wyhaczyłem tanio szosową piastę Rotaza {63g} na przód, tak że wizja przedniego koła na słoneczko jest bardzo bliska zrealizowania.

Oddala trochę ją trudność doboru szprych przy takim zaplocie... Wiem że muszą być krótsze, ale o ile??

Tylne kółko dalej w planach takie jak na początku, czyli na pieście Xt 08 CL. Rezygnuje z szprych Revolution i alu nypli w tylnym kole, ponieważ mam obawy na temat obciążenia tyłu {ważę 85kg} mimo że szaleństw na rowerze nie uprawiam... :P

Tylnia piasta Cl ma takie same kołnierze jak zwykła shimano pod Vki, także wybór szprych będzie tutaj dużo łatwiejszy {jeżeli ktoś mi podpowie jakiej mają one byc długości przy 19mm (h) obręczy} i standardowym zaplocie na 3 krzyże - pod tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cholera, do złożenia kółek pozostało 3 dni a ja się waHam. Tzn podam wszystkie czesci składowe bo parę rzeczy mi nie pasuje

Piasta przód: rotaz 32H 65g {będzie ciężko z dobraniem zapasowych łożysk - jak się zużyją te}

piasta tył: Xt 775 {mogą być kłopoty z kulkami, koła się podobno aż tak mocno nie zaciska a ja nie chcę go mieć w tylnich widłach lekko luźnego}

Obręcz przód: Alexrims Equalizer - tu się nie martwię

Obręcz tył: Alexrims Equalizer - tu się martwię. Na stronie alexrimsa jest podane że to jest Front specific rim, czyli obręcz dedykowana "raczej" na przód.

Lekki nie jestem a z tyłu będzie tarczówka. Czy macie jakieś rady? Tzn czy pozbyć się tej obręczy jeszcze przed złożeniem kół i kupić obręcz disc only?

Pozatym Equalizer ma wysokośc 19mm a szprychy są już zamówione - musiała by być obręcz lekka, nie za droga i własnie o wysokości 18,8-19.2mm.

Nyple Pillar czerwone aluminium 20g 64szt.

Szprychy Competition, przednie koło na słoneczko u mnie wymaga rozmiaru szprych 256mm, revo nie są dostępne w tej długości.

Opaski na obręcz noname 10g sztuka.

Jeszcze nie miałem tyle wątpliwości co do jednego elementu w rowerze. mam nadzieję że wszystko będzie ok.

 

http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=4227

Taka by mi pasowała co sądzicie o tym?

 

Anybody any ideas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak odchodząc od dywagacji nad przednim kołem? Bo częsci składowe do niego mam wszystkie i koło się już "robi" w serwisie.

Co z tą tylnią obręczą tzn jakieś plusy wymiany na wspomniany przeze mnie model, lub innej tylko pod hample tarczowe o podobnej wysokości? Większa odpornośc/mniej kapci/ 8g mniejsza waga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj uwierzcie mi, świetne koła wyszły. Niby delikatne bo nyple alu i obręcz na tył wątpliwa ale po dzisiejszym ostrym Xc podchodzącym pod enduro, ze skokami, korzeniami kamieniami dziurami czyli wszystkim nie ma absolutnie żadnej centry :) Wszystko chodzi perfect a tylni Xt to klasa sama w sobie, bębenek ma zarąbisty i przy tym nie jest cięzka ta piasta. Wrzucam zdjęcia, rozjadą pewnie trochę forum ale myślę że mogę sobie na to pozwolić w moim temacie :)

dsc06588mj1.th.jpg

dsc06593dj4.th.jpg

dsc06597ai2.th.jpg

dsc06603iv0.th.jpg

dsc06610kv7.th.jpg

dsc06613gi0.th.jpg

dsc06638id6.th.jpg

dsc06652id6.th.jpg

dsc06654iw0.th.jpg

dsc06637vo1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...