Skocz do zawartości

[9430g]Gary Fisher custom bike by marky5


marky5

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym przedstawić wszem i wobec mojego pomykacza na obecny sezon.Projekt roweru praktycznie zakończony z jakże prozaicznego powodu czyli braku funduszy na dalszy tuning.Mimo to jestem bardzo zadowolony i tak,że i tyle udało mi się zmienić i ulepszyć. :rolleyes:

Rameczkę posiadam teraz już trzeci sezon tak samo amorek,ale jako jedno jak i drugie bardzo mi odpowiadają i podobają dlatego zostały,a upgrade dosięgnął kilka komponentów.Na pierwszy ogień poszły hamulce.Magury zastąpiły XTR dual-e do tego oczywiście musiały dojsć manetki.(się szarpnąłem) :icon_redface::whistling: Nastąpiła wymiana mostka i kiery oraz siodełka.Toczydła otrzymały nowe gumy i obręcze.Do tego parę jeszcze drobiazgów.Suma sumarum w końcu coś z tego się sensownego mam nadzieję wykluło. :icon_redface:

Oczywiście marzy mi się już nowa ramka i amorek,ale to gruby,oj gruby wydatek i w tym roku nic z tych rzeczy. :confused: Wagowo udało mi się zejść poniżej dychy,ale dało by radę hyba jeszcze coś niecoś. :woot:

Kolorystycznie coś tam wymodziłem,pewnie niektórym wyda się za kolorowo,ale tak wyszło i tyle. :rolleyes:

Wszelkie pochwały oraz nagany jak najbardziej pożądane. :icon_redface::thanks:

 

Bottle Cage (koszyk na bidon):Author-57g

Brakes (hamulce):Magura Marta SL Carbon-505g(przewody stalowy oplot)

Cables (pancerze):Nokon-58g

Cassette (kaseta):SLX-273g

Chain (łańcuch):KMC X 9.73-273g

Chain protector(Osłona pod łańcuch):Author Protector-18g

Crankset (korby):SLX 2008(suport)-888g

Derlr Front (przerzutka przednia):XT-123g

Derlr Rear (przerzutka tylna):XTR Shadow Carbon GS-183g

Fork (widelec):RS SID Race 2007-1328g (z gwiazdką i bieżnią sterów)

Frame (rama):Gary Fisher Marlin Genesis(17,5)2007-1534g z hakiem(srebrna część pozbawiona lakieru)

Grips (chwyty):KCNC EVA-15g

Handlebar (kierownica):CON-TEC Race SL Carbon (585mm)-138g

Headset (stery):Accent Airplane Profesional-75g(bez bieżni)

Pedals (pedały):Crank Brothers Candy C-307g

Rotors (tarcze):XTR-248g

Seat (siodło):Fizik Aliante-247g

Seatpost (sztyca):Kore Lite 370mm-232g

Seatpost clamp (zacisk sztycy):Gary Fisher-20g

Shifters (manetki):XTR-235g z linkami

Skewers (zaciski koł): Dartmoor - 67 g

Spacers (podkładki pod mostek):8g

Stem (mostek):Ritchey WCS 4 Axis(31,8)100mm-123g

Tire Front (opona przednia):Ritchey Z-min WCS 2.20-437

Tire Rear (opona tylna):Ritchey Z-min WCS 2.20-435

Tubes (dętki):Maxxis Flyweight-192g

Wheels(koła):1618g

hubs(piasty):XT CL-532g

Nipples (nyple): Dartmoor-20 g

rims(obręcze):780g

rim tapes (opaski):Maxxis-10g

spokes(szprychy):Dt revo.-282g

Misc(Inne):śrubki alu-12g

 

Total: 9678g

 

Nie uwzględniłem licznika bezprzewodowego Sigma :P

 

Mój GARY F.

 

 

Część lakieru została zdarta nie dlatego żeby zyskać na wadze,ale z powodu pocharatania i paskudnego wyglądu.Ponadto czerwony przód został poprawiony kilkoma warstwami lakieru więc się wagowo wyrównało. B)

Na koniec dodam,że śmiga mi się na moim GF bardzo fajnie,rameczka jest długa,niska,a amorek pracuje milusińsko.Zapraszam do komentowania. :devil:

Edytowane przez Lookas 46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjemny rowerek, ładnie się prezentuje. Ogólnie podobają mi się ramki GFa z geometrią Genesis, rower wtedy prezentuje się bardzo rasowo. Nie mówię, że na innych ramach nie :)

 

Jak Ci się śmiga na tych oponkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za uwagi,celne zresztą! :yes::teehee: Co do opon to w ogóle obawiałem się ich przed zakupem,ale że chciałem mieć grubsze kapcie od poprzednich(RoRo 2.10 825g),ale jednocześnie nie stracić zabardzo na masie więc się zdecydowałem.Na żywo miło mnie zaskoczyły wyglądem,klocki okazały się jakby większe i wyższe potem na trasie wykazały się swietną przyczepnością zarówno na asfalcie jak i w terenie niezaciężkim oczywiście.Nie chcę ich przechwalić ,ale na szutry i inne polne drogi i piasek są poprostu boskie i to do tego bardzo szybkie. :woot: W cięższy teren nie polecam,scianki wydają się jednak dość delikatne.Zdarzyło mi się przelecieć również i po kamienistych miejscach nic się nie stało na szczęście,na razie. :icon_confused: Dość spore balony dają już niezły komfort szczególnie przy sztywnym tyle poczułem różnicę. :thumbsup:

Gothic oczywiście masz rację.Ten przewód z przodu strasznie mnie grzeje,bo za holewcię nie chce lepiej się ułożyć,jak go puszcze z boku to z kolei mi dolną goleń harata i odstaje że boję się nim zahaczyć o coś i może powinienem go skrócić.Pozatym ten do tyłu hyba też nieco zadługi. :angry2::voodoo:

Edytowane przez marky5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pochwały. :icon_redface: Rower z duszą pięknie powiedziane,ale myślę,że każdy z nas oddaje sporo pasji i serca w swoje rowerki które w jakimś tam stopniu stają się częścią nas,a na pewno sporą częścią naszego życia. B):icon_mrgreen:

Co do tych chwytów,to faktycznie jakby tak jeszcze jakiś żółty akcent z tyłu dodać toby się lepiej uzupełniało,tylko co?Bagażnika raczej nie założę. :laugh: Najlepiej to hyba by siodełko z takim dodatkiem wyglądało. :rolleyes: Jak będę wymieniał to wezmę to pod uwagę. B)

Edytowane przez marky5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam po rocznej przerwie w mani lekkości.

Jako,że w obecnym sezonie w końcu zaszły pewne zmiany w rowerku,więc aby zaspokoić swoją próżność postanowiłem przypomnieć się z moim złomikiem. :P Zmiany niewielkie,ale zawsze.

No,więc najpierw na odstrzał poszły kapcie czyli Z-miny,które dość mocno dostały po grzbiecie zostały zastąpione przez RaRa Evo 2.10.Przy zakupie mocno poprosiłem o wybranie jak najlżejszych egzemplarzy no i takowe otrzymałem(428g oraz 433g). :002: Dzięki temu sprytnemu zabiegowi zyskałem na gumeczkach oszałamiające 12 gramów. :woot: "Z-miny" muszę jednak przy okazji pochwalić,przy dość żadkim i niewysokim bieżniku przez rok nie zaliczyły ani jednego kapcia(ok.6tys.km)!

Co do RaRa oponki są po prostu znakomite.Pewne trzymanie boczne,bez dwoch zdań lepsze w terenie i cichsze na asfalcie przy naprawdę niewielkich oporach toczenia. :thumbsup:

Nowe oparcie zawitało również pod cztery litery.Przy jednoczesnej obniżce masy musiały być również zachowane standardy śliczności,więc nie było łatwo.Udało się jednak w końcu wyhaczyć fajoskiego Selle Italia Flite(208g)w serii limitowanej "Troy Lee Designe". :teehee: Czy pasi do bike'a oceńcie sami.

Nastąpiła również zmiana sterów.Niestety przy tej sztuczce dostałem w plecy 10g. :voodoo: Opatrzność jednak zrekompensowała mi tę niepowetowaną stratę zaawansowanym oczopląsem ilekroć tylko looknę na tę oczorypną czerwień. ;) Natomiast żeby było jeszcze śliczniej korbę SLX-a zwieńczyła srebrzysta korona 44 T(82g)(SLX 85g) zajumana ze starego LX-a FC-572. :devil:

Kaseta została zregenerowana,a łańcuch został wymieniony na identyczny i skrócony na tę samą długość.

Ubyła również jedna podkładka spod mostka.-3g.

na razie to wszystko,może w niedługim czasie coś drobnego jeszcze się zmieni.

Aktualna rozpiska po zmianach;

 

Bottle Cage (koszyk na bidon):Author-57g

Brakes (hamulce):Magura Marta SL Carbon-505g(przewody stalowy oplot)

Cables (pancerze):Nokon-58g

Cassette (kaseta):SLX-273g

Chain (łańcuch):KMC X 9.73-273g

Chain protector(Osłona pod łańcuch):Author Protector-18g

Crankset(korby+suport)):SLX 2008(koronka LX-44T)-885g

Derlr Front (przerzutka przednia):XT-123g

Derlr Rear (przerzutka tylna):XTR Shadow Carbon GS-183g

Fork (widelec):RS SID Race 2007-1328g (z gwiazdką i bieżnią sterów)

Frame (rama):Gary Fisher Marlin Genesis(17,5)2007-1534g z hakiem(srebrna część pozbawiona lakieru)

Grips (chwyty):KCNC EVA-15g

Handlebar (kierownica):CON-TEC Race SL Carbon (585mm)-138g

Headset (stery):VP Comp(bez bieżni)-85g

Pedals (pedały):Crank Brothers Candy C-307g

Rotors (tarcze):XTR-248g

Seat (siodło):Selle Italia Flite-208g

Seatpost (sztyca):Kore Lite 375mm-232g

Seatpost clamp (zacisk sztycy):Gary Fisher-20g

Shifters (manetki):XTR-235g z linkami

Skewers (zaciski koł): Dartmoor - 67g

Spacers (podkładki pod mostek):5g

Stem (mostek):Ritchey WCS 4 Axis(31,8)100mm-123g

Tire Front (opona przednia):Racing Ralph(26x2.10)428g

Tire Rear (opona tylna): Racing Ralph(26x2.10)433g

Tubes (dętki):Maxxis Flyweight-192g

Wheels(koła):1618g

hubs(piasty):XT CL-532g

nipples (nyple): Dartmoor-20g

rims(obręcze):780gRim

spokes(szprychy):Dt revo.-282g

Tapes (opaski):Maxxis-10g

Misc(Inne):śrubki alu-12g

 

Total: 9632g

 

a tutaj słit focie na Picasie :D

https://picasaweb.go...CLa118mJ1oCGgwE

Edytowane przez marky5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Rowerek super ;), lecz siodło na które zmieniłeś w ogóle tu nie pasuje, sztyca wizualnie troszkę mi się nie podoba, również mógłbyś odwrócić mostek (dla agresywnego wyglądu ;)) A przy okazji chciałbym zapytać jak się sid spisuje i jak z jego sztywnością oraz czułością? Bo mam zamiar kupić właśnie takiego oto oldschoolowego sida race'a ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się flajcikowi dostało :starwars: ,terefere,a mi się tam podoba :wub::P .Spoko spoko krytyka tez potrzebna ,a gusta są różne. :thumbsup: chciałem koniecznie nieco zrównoważyć ten jaskrawy przód roweru i raczej chyba przesady nie ma.

Gothic te niebieskawe śrubki też mnie drażnią,ale wciąż odkładam ich wymianę na potem,na razie nastawiłem się na ważniejsze elementy.

dawid95 co do mostka to czasem go odwracam,ale zawsze wracam do tego ustawienia ponieważ i tak jestem mocno pochylony,bo rama jest długa,a amorek nie za wysoki plus ugięcie po wejściu na bike'a.Obiecuję,że następne fotki będą z odwróconym wspornikiem :thumbsup::w00t: .Jeśli idzie o amorka,to ja nie nażekam na sztywność,może dlatego,że ciężki nie jestem ok.70kg,a podobno limit dla tego widelca to 85kg.Jeśli idzie o pracę,to dzięki dwum komorom powietrznym,a właściwie nawet trzem i hydraulicznej regulacji tłumienia można ustawić go jak się tylko żewnie podoba.Może tylko brakuje trochę więcej skoku.

nieborak masz plusa :laugh:

Co do sztycki mi też się już przejadła więc zdecydowałem się na wymianę.Kore poszła w inny rower.a tutaj będzie ,a właściwie już jest coś ultralekkiego i ....czarnego,ot tak dla odmiany. :teehee: do tego może jakieś drobiazgi.Focie nie bawem.Narka

Edytowane przez marky5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłwszy w końcu nieco czasu cyknąłem kilka nowych zdjątek toczydłu.Jak wspomniałem wcześniej nastąpiła wymiana sztycy czyli wysłużoną srebrno -białą Kore zastępuje czarna KCNC Ti Pro Lite 8000 Scandium (135 gr.)Zysk na masie sporaśny jak na taki komponent,bo nowa rurka lżejsza jest od poprzedniej niemalże o sto gramów. :woot: Osobiście bardzo cieszę się z tej zmiany także ze względu na kolor,jest teraz tak jakby bardziej do kompletu jeśli idzie o rurki. :teehee:

W odstawkę poszedł także stary koszyk w jego miejsce wpakował się tymczasowo inny zwyczajny aluminiaczek za to lżejszy o niebywałe 5 gr. :002:

Na razie zmian tyle,większych raczej już w tym sezonie raczej nie będzie,co najwyżej kosmetyczne,jakieś tam śrubki czy koszyk.

Aha,korona widelca z powrotem jest w oryginalnej barwie czyli czarna,a mostek odwrócony. :P

 

Podsumowując zmiany;

-Sztyca KCNC Ti Pro Lite 8000 Scandium - 135 g.-zysk wagowy 97 g.

-Koszyk na bidon alu - 52 g.-zysk 5 g.

 

Total bike weight:9530g

 

Foty;https://picasaweb.go...CNjf36q5rbPqvwE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha 120mm,no przydało by się,bo te w sumie niecałe 80,to troszkę przymało gdy teren robi się trudniejszy.No,ale takie robi złudzenie.Już raz w tym roku zupełnie zieloni w temacie pewni kolesie gdy oglądali mój rower,byli właśnie przekonani,że ma 120 mm skoku.Trochę się żdziwili,ze tylko 80. :laugh: Jest to spowodowane tym,że dolne golenie są sporo krótsze od ogólnie standardowo stosowanych,a górne przez to więcej wystają.Cierpi zapewne na tym sztywność,ale coś za coś,bo te widelce z założenia były nastawione na jak najniższą masę jako że dolne lagi z podkową wykonane są ze stopu magnezu,a ten jak wiadomo,jest jeszcze lżejszy od stopów alu. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jako że opętanie manią lekkości w tym sezonie nie ustępuje,musiał dokonać się kolejny akt sprzeniewierzenia ciężko uciułanych złociszy.Tym razem czas przyszedł na kółka,a właściwie na razie tylko na jedno.W grę wchodziło przede wszystkim wysiudanie tylnej piasty i zastąpienie czymś znacznie lżejszym i lepszejszym. :devil: .XT FH-M775 owszem nie jest najgorsza,ale niezalekka(355gr.)Chciałem też pozostać przy mocowaniu tarczy na centerlock.Wybór zatem nie za wielki XTR albo DT Swiss 240s.Przyczaiłem się i udało się wyhaczyć używaną "szwajcarkę" za rozsądną kaskę.Piasta praktycznie w idealnym stanie,więc micha się cieszy :woot::teehee: .

W taki to sprytny sposób tylne kółko zrzuciło z wagi dokładnie 100 gramów,bowiem mój nowy nabytek waży 255gr :thumbsup:

BTW.Fajnie i głośno bębenek terkocze :sweat:

 

Aktualna masa tylnego koła-794gr.

 

Obręcz -Ritchey WCS OCR-385gr

Piasta-DT Swiss 240s-255gr.

Szprychy-DT Revolution-142gr.

Nyple-Dartmoor-12gr.

 

Total bike weight-9430

 

Picasa Web Albums - Marek Kacprowski - DT Swiss 240s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcze są według mnie bardzo dobre,sztywne,łączenie spawane.Nie są jakoś specjalnie wylajtowane.Myślę,że przy tej masie można być spokojnym o wytrzymałość.

Co do opaski i zacisku,te mam w rozpisce wyszczególnione osobno :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...