Ada93m Napisano 26 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 Czym zasadniczo różnia się opony w których opisie jest 60TPI a 120TPI Czy 120 warte jest dopłaty P.S. Jeśli było już to kiedyś poruszane proszę o wskazanie tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 26 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 TPI - ilość nitek oplotu na cal kwadratowy. Im gęstszy oplot, tym opona lepiej się toczy ale z racji cieńszych nitek łatwiej ją przebić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 26 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 zajrzyj TUTAJ i TUTAJ masz taki zarys o co chodzi(linki zewnętrzne bo forumowych jest mnóstwo). Dziś jest sobota, żona pojechała do mamusi, wypiłem kawę, mam dobry nastrój i dla tego nie zaczynam postu od WARTO NAJPIERW SKORZYSTAĆ Z FORUMOWEJ WYSZUKIWARKI A NIE IŚĆ NA ŁATWIZNĘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 26 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 TPI - ilość nitek oplotu na cal kwadratowy. Im gęstszy oplot, tym opona lepiej się toczy ale z racji cieńszych nitek łatwiej ją przebić. Chyba ci się kolego coś pomyliło z tego co ja wiem im gęstszy oplot tym oponę trudniej oponę przebić ze względu na gęstszy oplot na cal kw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikrap1 Napisano 26 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 Nie wiem, jaka jest różnica pomiedzy 60, a 120, ale między 30 a 60 jest ogromna. 60 jest dużo bardziej elastyczna. Co do toczenia, to nie wiem, bo obydwie moje opony bardzo się różnią pod względem mieszanki, szerokości. 120 powinna być zatem jeszcze elastyczniejsza, ale czy w trakcie jazdy jest to odczuwalne trudno powiedzieć. Teoretycznie trakcja opony powinna być lepsza, ale myślę, że to bardzo subtelna różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ada93m Napisano 26 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 Dzięki za odpowiedź. mrmorty dzięki za linki, może chodź trochę pomoże w wyborze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 26 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 Chyba ci się kolego coś pomyliło z tego co ja wiem im gęstszy oplot tym oponę trudniej oponę przebić ze względu na gęstszy oplot na cal kw. Nie będę się z Tobą kłócił, na punktowe przebicia może i owszem 120tpi będzie odporniejsze, ale 60tpi będzie trudniej rozciąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 26 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2011 Chyba ci się kolego coś pomyliło z tego co ja wiem im gęstszy oplot tym oponę trudniej oponę przebić ze względu na gęstszy oplot na cal kw. Nie. http://schwalbe.com/gbl/en/technik_info/reifenaufbau/?gesamt=409&ID_Land=38&ID_Sprache=2&ID_Seite=140&tn_mainPoint=Technik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.