[kultura jazdy] pozdrowienia na drodze
Napisano 22 sierpień 2010 - 21:27
Na wstępie się pragnę się przywitać - pozdrawiam wszystkich.
Wracając do meritum: jeżdżę od niespełna roku i jak do tej pory miałem więcej wspólnego z motocyklami, gdzie bardzo popularne było pozdrawianie się nawzajem kierowców (oczywiście były wyjątki, gdzie osoba prowadząca jakiegoś sporta w hawajskie koszulce i spodenkach nie oddawała pozdrowienia). Mnie taki nawyk wszedł w krew i widząc nadjeżdżającego z naprzeciw / omijanego rowerzystę pozdrawiam go podnosząc dłoń, ale większość nie zwraca uwagi na to.
Moje pytanie brzmi: czy istnieje wśród rowerzystów jakaś forma pozdrowienia, czy też pozdrawiają się tylko swoje grupy między sobą (np. kolarze).
Pozdrawiam Janusz
Rowery
Napisano 22 sierpień 2010 - 21:39
Napisano 22 sierpień 2010 - 21:52
a z tym ze osoby bez kasku nie zwracaja uwagi na takie pozdrowienia to prawda, zreszta takim od pewnego czasu to nawet nie macham
Napisano 22 sierpień 2010 - 21:54
Napisano 22 sierpień 2010 - 21:59
Ale tak bardziej serio jest tak, że pozdrawianie nie zależy od ubioru. Mijam masę ludzi w ciuchach (i w kaskach) za łączną kwotę większą niż niektóre rowery, którzy na pozdrowienie reagują jak bym chciał od nich myto za jazdę (zdziwienie ogólnie). Sporo ludzi w mieście nie pozdrawia z prozaicznego powodu - jak by mieli pozdrawiać każdego mijanego rowerzystę to by w zasadzie mogli jechać non-stop z ręką w górze. Co innego na szlaku.
Ja przyjąłem zasadę pozdrawiania w poniedziałki, środy i piątki. No i w weekendy na trasie innej niż miejska. Resztę dni pozostawiam dla innych, niech mnie też ktoś pozdrowi ;-)
Rowery
Napisano 22 sierpień 2010 - 22:05
Pozdrawiam
Napisano 23 sierpień 2010 - 11:08
i pozdrawiam rowerzystów, którzy wyglądają na umiejących jeździć choć trochę. wygląd to kwestia względna, np. jak widzę zupełnie nie-pro ubranego gościa pedałującego z wysoką kadencją to pozdrawiam bo to z reguły oznacza, że umie jeździć