Skocz do zawartości

[OPONY] jakie 26" do wycieczek w terenie i na maraton


rastaMat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebuję nowych opon 26". Generalnie unikam asfaltu ale zawsze sie troche zdarzy. Dlatego chcialbym cos z mniejszymi oporni toczenia od moich Kenda Nevegal 2.35 które są jak czołgi. Chciałbym coś czym da się jako tako jeździć po asfalcie ale cel nadrzędny to teren (leśne ścieżki, wzgórza, single), planuje też start w maratonie. Kendy mają duży balon i to mi się w nich podoba ale chciałbym coś z bardziej uniwersalnym bieżnikiem i generalnie szybszego lecz dającego w miarę radę też w niełatwych warunkach.

Myślałem nad x-kingami, Saguaro lub coś z propozycji Schwalbe.

A Wy co możecie polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super lekkie opony to tylko na wyścigi. Ty musisz kupić coś po środku czyli wersja nie bardzo wylajtowana.W cenie 100 zł masz ogromny wybór tylko wybierać.

Moje typy

X-kingi

ogólnie schwalbe rr rralp nn 

Ludzie też chwalą hutchinson, geax ,maxiss( oczywiście poszczególne modele)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Michelin Wild Grip'r 26 x 2.10 ( co prawda w systemie UST ), jak dla mnie opona naprawdę przyzwoita, dobrze trzyma w terenie. Na asfalcie też daje rade

Przy prędkościach w okolicy 30km/h na asfalcie rower wpadłam mi w takie wibracje, że aż tarcze dzwoniły. Na asfalt się nie nadają. W terenie miodzio...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano dziś, 14:17

artfal, dnia 20 Wrze 2016 - 10:49 AM, napisał:snapback.png

Ja mam Michelin Wild Grip'r 26 x 2.10 ( co prawda w systemie UST ), jak dla mnie opona naprawdę przyzwoita, dobrze trzyma w terenie. Na asfalcie też daje rade

Przy prędkościach w okolicy 30km/h na asfalcie rower wpadłam mi w takie wibracje, że aż tarcze dzwoniły. Na asfalt się nie nadają. W terenie miodzio...

 

 

Masz rację, może u mnie nie ma aż tak dużych wibracji ale stają się głośne i czuje lekkie drgania. Może jestem od Ciebie cięższy i odczucie było lżejsze, geometria pewnie też robi swoje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też głos za Miszelinami. świetne i rzeczywiście uniwersalne opony w teren w przeciwieństwie do różnych popularnych gówienek od Szwalbe i Kontinentala, których jedyną zaletą są te niskie opory toczenia na twardym. 2,1 albo 2,25", jeszcze bardziej przyczepne w wersji Advanced (niestety drogie).

Z tymi wigbacjami to nie kumam o co chodzi... Może nie pompujcie ich do 4bar, bo to nie szosowy laczek, to nie będą wibrować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też głos za Miszelinami. świetne i rzeczywiście uniwersalne opony w teren w przeciwieństwie do różnych popularnych gówienek od Szwalbe i Kontinentala, których jedyną zaletą są te niskie opory toczenia na twardym. 2,1 albo 2,25", jeszcze bardziej przyczepne w wersji Advanced (niestety drogie).

Z tymi wigbacjami to nie kumam o co chodzi... Może nie pompujcie ich do 4bar, bo to nie szosowy laczek, to nie będą wibrować ;)

Z przodu 1,5 z tyłu 2,0 i tarcze dzwonią w przedziale 28-32km/h czyli przy prędkościach przelotowych na dojazdówkach. W terenie jak pisałem super, kamienie, błoto idą jak trzeba, ale asfalty nie dla nich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też głos za Miszelinami. świetne i rzeczywiście uniwersalne opony w teren w przeciwieństwie do różnych popularnych gówienek od Szwalbe i Kontinentala, których jedyną zaletą są te niskie opory toczenia na twardym. 2,1 albo 2,25", jeszcze bardziej przyczepne w wersji Advanced (niestety drogie).

Z tymi wigbacjami to nie kumam o co chodzi... Może nie pompujcie ich do 4bar, bo to nie szosowy laczek, to nie będą wibrować ;)

 

 

Opony dobre i uniwersalne ale często przy prędkościach okołó 30 km/h wydają dziwne dźwięki i koło wpada w drgania przez co tarcze słychać. Też nie jeżdzę na wysokim ciśnieniu. Może to też kwestia obręczy i geometrii, sam nie wiem.

modrzew na jakim ciśnieniu jeździsz i jakie masz obręcze? rama?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy te Micheliny by miały mniejsze opory od tych co mam teraz, a mam to:

http://allegro.pl/opona-26-x-2-35-kenda-nevegal-k1010-gory-teren-i6074780726.html

A co powiecie o tym?

http://allegro.pl/2x-geax-mezcal-26x2-3-tnt-jak-saguaro-i6489793011.html#thumb/1

całkiem spoko cena jak na zwijki chyba.. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ciekawe czy te Micheliny by miały mniejsze opory od tych co mam teraz, a mam to: Opona 26 x 2,35 Kenda Nevegal K1010 g

Miałem nevegale 2.1 - były cichsze od michałków, opory toczenia to jakiś kosmos na asfaltach. gripe'ry po asfalcie idą wyraźnie lżej. Z drugiej strony nie wiem czy na pewno, bo było to prawie 20kg temu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu 1,5 z tyłu 2,0 i tarcze dzwonią w przedziale 28-32km/h czyli przy prędkościach przelotowych na dojazdówkach. W terenie jak pisałem super, kamienie, błoto idą jak trzeba, ale asfalty nie dla nich.

Widzę, że nie tylko ja mam taki problem. Po wymianie kół też mi zaczęła dzwonić tarcza z przodu- wcześniej na starych kołach nie było tego "problemu". Nakombinowałem się, ale brak poprawy. Mi dwoni tylko przednia przy prędkości wyższej niż 33 km/h.

Opony jednak polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

IMO vrati tylko trzeba polować zimą :) W krakowskim decu widziałem ostatnio komplet 2xSaguaro (zwijane) + dętki do tego za 150zł, więc przeceny nadchodzą :)

 

WildGrip'r objeżdżałem dosyć długo i sobie chwaliłem (podstawowa zwijanka z deca). Natomiast na asfalt trzeba było pompować dosyć mocno i szybko znikały. Dzwonienia nie notowałem, ale może za wolno jeździłem :)

Obecnie w dużym kole mam DancingRalphy i jak z tylnej zrobię semislicka to wymienię na WildGrip'r 2,1 z deca.

Gdyby tego asfaltu nie było dużo (20-30%) to stawiałbym na nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tego asfaltu trochę jest. Dojazdówki z centrum miasta no i do pracy codziennie. Dlatego waham się czy nie wziąć czegoś szybszego. Poza tym na twardych szutrach raczej też coś z mniejszymi oporami bardziej się sprawdzi. Chyba ze się mylę :P

A rozwiązanie przód=trakcja tył=szybkość czyli np propozycja z drugiego posta.

Chyba wybór jest aż nazbyt szeroki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...