Matrix3756 Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Witam przymierzam się do kupna jakiegoś fajnego roweru Dotychczas jeździłem na Giant Brass 2 M jednak był on już za mały. Chciałbym złożyć teraz rower na bazie tej ramy Rama Kross LEVEL R8 koła 27,5" - salon-rowerowy.pl i do tego dopasować poszczególne części podstawowe takie jak widelec, korba, przerzutki, koła, kaseta, hamulce, tarcze... resztę sobie dokupię później także 2600zł to jest cena za te wszystkie części co wymieniłem i ramę Rower ten będzie wykorzystywany do jazdy rekreacyjnej ( żadnych skoków i zjazdów). Co chciałbym mieć w rowerze ? Na pewno hamulce tarczowe przód-tył hydrauliczne. Koła 27,5 lub 29 Rama na pewno 21 Kaseta tył 9 przełożeń Przód 3 przełożenia Widelec z blokadą na kierownicy najlepiej gazówka ale sprężyna też może być i to w sumie tyle Trochę o mnie Wzrost:195cm Waga:70KG Styl jazdy: Emerycki Prosił bym was o poszczególny dobór części do tej ramy tak by to wszystko miało ręce i nogi Z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Tzn. chcesz żeby inni odwalili za ciebie robotę i znaleźli części w okazjonalnych cenach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matrix3756 Napisano 26 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Nie ? Chciałbym dostać tylko odpowiedź jakie części by spasowały pod średnice i wymiary ramy, gdyż nigdy się tym nie zajmowałem więc moja wiedza na ten temat jest średnia a reszty sobie sam poszukam no i czy jest sens składania na tej ramie wady zalety itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Ja bym tą ramę sobie odpuścił (suport press fit) i składał coś na np. Accent Peak 27,5 (rama lżejsza i z mufą BSA). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matrix3756 Napisano 27 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 A w czym przeszkadza "suport press fit" ? Powiesz mi jaki widelec by pod pasował do tego Krossa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Widelec pasowałby 100mm skoku, stery taperowane 1 1/8" -> 1,5". Mocowanie koła polecam 15mm, będzie sztywniejsze. Ale jak nie masz tak podstawowej wiedzy to nie brałbym się za składanie roweru... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Kolego, aby złożyć rower samemu i jednocześnie było taniej, niż już złożony model gotowy do jazdy na przecenie, to trzeba mieć sporą wiedzę, a nawet tacy się przeliczają. Zobacz tego GT: http://olx.pl/oferta/rower-mtb-gt-zaskar-sport-27-5-2015r-powystawowy-CID767-IDeXEv7.html Cena katalogowa 4300 zł, już sprzedany, przed chwilą go znalazłem, byłby chyba dobry na ciebie. Jak złożysz coś lepszego to szacun. Rama z dożywotnią gw. , to jest opinia czystko obiektywna na temat tego roweru Nie straszcie tym press-fitem .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Press Fit jest dużo bardziej upierdliwy przy garażowym serwisowaniu (do montażu musisz użyć prasy a do demontażu wybijaka) w BSA masz gwint i bez problemu suport wkręcasz/wykręcasz . Przy press fit skazany jesteś również wyłącznie na korby ze zintegrowaną osią - nie zamontujesz tańszego i wytrzymalszego octalinka (co przy twoim dość ograniczonym budżecie byłoby dobrym rozwiązaniem). Amortyzator tappered ze skokiem 100mm , np. Raidon http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/raidon/275-cali_amortyzator-suntour-raidon-xc-rl-r-275-cali-czarny-tapered-2015/767 . Generalnie cienko widzę zamkniecie się w budżecie 2600 za całość aby wyszedł przyzwoity sprzęt ( rama 600 , amor 700 , korba z suportem 350 , przerzutki 200 , koła budżetowe 350 , hamulce budżetowe 300 i już masz 2500 a gdzie reszta ? manetki , rurki , opony , stery). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matrix3756 Napisano 27 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Tak więc stworzyłem coś takiego brakuje tylko przedniej przerzutki i widelca http://salon-rowerowy.pl/hamulce/3735-hamulec-tarczowy-hydrauliczny-shimano-bl-m615-deore-przod.html http://salon-rowerowy.pl/hamulce/3813-hamulec-tarczowy-hydrauliczny-shimano-bl-m615-deore-tyl.html http://salon-rowerowy.pl/hamulce/2376-tarcza-hamulcowa-helix-160mm-6-srub.html X2 http://salon-rowerowy.pl/przerzutki-tyl/5558-przerzutka-tyl-shimano-alivio-rd-m4000-9rz-sgs-.html http://salon-rowerowy.pl/kola-i-obrecze/3968-kola-275-alexrims-sx44-novatec-przod-tyl-komplet-maszynowe.html http://salon-rowerowy.pl/mtb-26-275-29/7132-opona-continental-double-fighter-iii-sport-275x20-drutowa.html X2 http://salon-rowerowy.pl/suporty/6747-wklad-suportu-shimano-sm-bb71-41a-hollowtech-ii-press-fit.html http://salon-rowerowy.pl/kasety-i-wolnobiegi/3467-kaseta-shimano-alivio-cs-hg50-9-11-32t-zebatka.html http://salon-rowerowy.pl/korby/4023-mechanizm-korbowy-shimano-fc-m590-9-rzedowy-175mm-44x32x22-hollowtech-ii-korba.html http://salon-rowerowy.pl/detki/3807-detka-kls-275-x-175-2125-47-57-584.html#/rodzaj_wentyla-av_40_mm Screen koszyka: https://zapodaj.net/8d3ea7096b783.png.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Już wychodzi 1835zł + rama 600zł zostaje z budżetu 165zł a oprócz przedniej przerzutki i amora brakuję jeszcze wiele (mostek, kierownica , siodło, sztyca , manetki, łańcuch , stery). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matrix3756 Napisano 27 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Ehhhh napisałem przecież że 2600zł to budżet na Ramę,hamulce, przerzutki, korbę, widelec, koła, opony, a resztę czyli kierownicę, mostek itd sobie dokupię Także w budżecie się jako tako mieszczę Korba tylko strasznie drogo mnie wychodzi ale to uroki Press-Fit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul997 Napisano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Jak składasz od zera, to od razu napęd 10 rzędowy z kasetą 11-36. Koszty praktycznie takie same. Do tego korba 2-rzędowa, przy 27,5 cala polecam 38/24. I wszystko to zanieś najlepiej do serwisu, ja dałem 150 zł za rower przyniesiony w kartonikach. Same głupie hamulce - będziesz musiał przycinać przewody z długości i odpowietrzać. AHA - i nie widzę w koszyku manetek . Najlepiej nie kupować w jednym miejscu, tylko poszukać po internetach i allegrach. Często opłaca się z innego sklepu zamówić tylko jedną część, bo nawet z wysyłką wychodzi taniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matrix3756 Napisano 29 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 Dzięki, myślałem nad kasetą 10 ale wiele osób mnie odrzuca od tego że niby drożej wyjdzie itd... tylko czemu 2 rzędowa z przodu ? Nie lepiej 3 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2016 Czasem lepiej, czasem nie lepiej - zależy od tego gdzie i jak się jeździ. Masz w ogóle pojęcie czego oczekujesz od roweru? Np. dla mnie 3 rzędy do zupełnie zbędny w terenie archaizm. IMHO złożenie sensownego MTB HT w tym budżecie jest możliwe o ile posiadasz już jakieś części i narzędzia oraz pojęcie co z tym zrobić. Ewentualnie dajesz sobie kilka miesięcy czy rok na pieczołowite szukanie podzespołów w okazyjnych cenach o ile masz konkretną listę czy plan. Bardzo często kończy się to i tak kupnem czegoś innego i w innym budżecie, bo „okazja”, itp. Składanie roweru to fajna sprawa, ale nie aby oszczędzić ale mieć sprzęt 100% dopasowany pod siebie. W innym wypadku dozbierał bym do tych 3500-4000zł i rozglądał się za ciekawymi ofertami, oczywiście o ile rower używany ma być zgodnie z przeznaczeniem. Tak BTW, dobrej klasy części pod 9 rzędów bywają droższe od dobrej klasy części pod 10 rzędów. Dlatego, bo tych pierwszych już się nie produkuje, a te drugie są powszechnie dostępne od ręki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2016 Przy podejściu na nowych częściach złożysz rower 30% drożej niż wyprzedażowy na tej samej klasy komponentach. Lepszym podejściem jest zakup jako bazy wyprzedażówki w takiej konfiguracji, żeby najwięcej z niego zostało do docelowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.