Skocz do zawartości

[ GT Avalanche ] Zakup - czy się opłaca?


Pegasus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Byłem ostatnio w używanych i znalazłem tam tak jak w temacie - GT Avalanche. Rama i widelec Cro-Mo, jestem pewien bo był wagi roweru mojej siostry na ramie alu ale z amorem. Hamulce canti i klamki Deore LX, manetki też LX, przerzutki p / t LX / XT, korba Deore, napęd 3x7, piasty a szybkozamykaczach, obręcze Mavic. Stan - trochę zaniedbany. Akurat teraz jestem bez kaski, ale jak by był za jakiś czas to bym kupił, jeśli cena okazyjna. Cena 350, pewnie dało by się zejść do 320, a może nawet 300. Czy opłaca się??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze, oglądałem go przez 5 minut, ale zdjęć nie zrobiłem. Rama wydawała się prosta, sztycy nie wyciągałem ale w takim razie jak będę kupował to sprawdzę. Na 90% trzeba będzie wymienić linkę hamulca z tyłu. Fajnie że jest tam ahead, lecz raczej 1'' ( czy jest to w ogóle możliwe? słyszałem że kolarki miały ahead 1'', ale MTB ze sztywnym widłem?? ). Obecnie mam starego Rometa SierraNevada na SIS, 3x6, canti, sztywny wideł, zwykła stal - muszę wymienić w nim suport i korbę ( w suporcie ostatnio chyba wyleciały kulki i ma ogromne luzy, a korba ma krzywe zębatki ) - różnica 2 kg w wadze, co chyba odczuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Fajnie że jest tam ahead, lecz raczej 1'' ( czy jest to w ogóle możliwe? słyszałem że kolarki miały ahead 1'', ale MTB ze sztywnym widłem??

 

Istniały a-head 1 cal  ...

Jamam GT Aggressor`a z 96` i mam stery 1 i 1/8 ...

Z tego co mi się wydaje Avalanche był wyżej sytuowany w hierarchii modeli więc też raczej powinien mieć 1 i 1/8 nawet na sztywnym widelcu, zresztą internet to potwierdza.

 

http://www.bikepedia.com/QuickBike/BikeSpecs.aspx?year=1995&brand=GT&model=Avalanche

 

Zwróć uwagę że Avalanche od zawsze był aluminiowy ... domyślam się że piszesz o widelcu Cr-mo.

 

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze, myślałem ż to Cro-Mo, tak mi się wydawało...ale pierwsze Avalanche ( 1991 ) były Cro-Mo - https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://forums.mtbr.com/vintage-retro-classic/1991-gt-team-avalanche-all-terra-683846.html&prev=search , zgaduje że mój nie był taki stary ale traz już sam nie wiem... To w końcu opłaca się czy nie?? Wyglądał chyba tak : http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=169004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GT ze swoim Triple Tringle  to taki klasyk ...

 

Czy się opłaca ...

Jeżeli szukasz roweru do pojeżdżenia to kluczowym jest jego stan ... w szczególności stan łożysk piast i stan napędu .

Jak jest wszystko OK i rower ewentualnie wymaga wymiany linek smarowania i ewentualnej regulacji to jest OK.

W końcu marka jakaś jest , osprzęt też sensowny.

Ale jak okaże się że np kaseta już dogorywa a przy okazji i korba jest nadszarpnięta i nie przyjmie nowego łańcucha ...

 

Inaczej kupuje się rower z podejściem "użytkowym" a inaczej pod katem odbudowania roweru "retro".

 

Nikt ci nie powie czy się opłaca po tych danych, które nam udostępniłeś.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już pewien że rowerek jest na Alu ramie i na widelcu Cro-Mo. Korba Deore, piasty Deore DX, przerzutki Deore XT, hamulce,klamki,manetki to wszystko Deore DX albo mieszanka DX/LX , już dokładnie nie pamiętam. Opony Schwalbe Land Cruiser - prawie jak nowe. Wsiadłem na niego, ale sztyca była całkiem opuszczona, a siodełko ustawione dziwnie. Jeśli nikt go nie kupi to w przyszłym miesiącu go kupie. Był jeszcze Wheller 8800 na Cro-Mo praktycznie to samo tylko manetki i klamki XT i hamulce ( Shimano, bez oznaczeń grupy, ale na allegro takie same opisują jako XT ) ale był zniszczony. Miał ciekawą kierownice i mostek, bo były zespawane fabrycznie.


Sorry za post pod postem, ale nie mogę już edytować. Cz różnica pomiędzy starym XT a starym DX był duża?? Bo zastanawiam się cy ten Wheller miał dużo osprzęt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Część, byłem dzisiaj kupić rowerek, ale okazało się że już go nie ma. Nadal jest jednak ten Wheeler 8800, zacząłem go oglądać i okazało się że jest prawiecałkowicie na XT, takim https://www.google.pl/search?q=shimano+730&rlz=1C1AVNG_enPL638PL638&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIqcbkufH2xwIVKErbCh13twNm&biw=1280&bih=933#tbm=isch&q=shimano+m+730&imgrc=IfCR99d1NVtTKM%3A . Lecz rama do poprawek lakierniczych i do wymiany na pewno gripy bo są już zużyte. Wyglądał dokładnie jak ten -> https://www.google.pl/search?q=wheeler+8800&rlz=1C1AVNG_enPL638PL638&espv=2&biw=1280&bih=933&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI8eWdhvH2xwIVhWnbCh2zjgtj#imgrc=Ism46u90rdPZhM%3A . Cena była niższa - 230 do negocjacji. Co myślicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.ricardo.ch/kaufen/sports/radsport/mountainbikes/sonstige-mountainbikes/wheeler-8800-mit-shimano-xt-mountainbike/v/an758513892/ - zdjęcia nie moje. Ten w tych używanych jest do wyczyszczenia, odświeżenia lakieru ( K2 Tempo itp. ), do wyczyszczenia  i nasmarowania napęd i do wymiany gripy. Jest nowe siodełko, ale chyba jakieś najtańsze bo nawet napisów nie ma więc może też będzie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...