paul997 Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Mam w Żony rowerze korbę XT 3rz FC-M782, manetki 3x9 m310 Acera, przerzutki tył Alivio, przód Acera. Wpadło trochę kasy ze sprzedaży starego roweru i chcę ukulturalnić jej napęd, żeby w terenie było łatwiej. I teraz pytanie, czy pchać się w 3x10, czy zrobić tylko upgrade napędu 3x9: manetki XT, przerzutki też na XT? 3x10 też bym chciał zrobić na XT, przy czym kasetę włożył bym raczej tańszą typu Deore. Jakie Wasze zdanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Ja bym zmodernizował obecny napęd, a jeśli już chcesz skorzystać z dobrodziejstw "dziesiątki" to tylko 2x10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 2x10, fajna opcja. To byłby dobry upgrade (jeśli mowa o XT). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Ja w tym roku zmieniłem napęd z xt 9rz. na xt 10rz. i jakoś dużej różnicy w płynności zmiany biegów nie widzę. Ale zmiana z niższej klasy osprzętu na xt 10rz. może być ogromna różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Ja zmieniłem z 3x9 Deore/SLX na 2x10 XT zw. korby SLX i zauważyłem same plusy, nie licząc kwestii lepszych komponentów bo manetki XT to klasa sama w sobie, no i przerzutka tylna ze sprzęgłem też daje radę. Plus przejścia na 2x10 to głównie zapomnienie o lewej manetce, zrzuca się tylko na długie strome podjazdy, poza tym większa tarcza wystarcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Ciekawe czy żona też chce ukulturalnić napęd, i wie ile to będzie kosztowało ... pewnie jeśli zainwestował byś w grupę Alivio 4000 3X9, to działał by zdecydowanie lepiej i aż nadto dobrze, tylko twoje ambicje by ucierpiały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul997 Napisano 22 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 No właśnie chce, to był mojej pięknej pomysł. 2x10 nie zrobimy, korba 40-30-22 nówka zakup, zakres jest OK i miał być koniec tuningu, ale tak się ułożyło, że jest dodatkowy fundusz. Trzeba zamknąć oczy i kupić. 3x10, bo: - cena nowych manetek praktycznie taka sama, jak 3x9 - zmieniarki obydwie i tak zmieniamy - łańcuch już ma połowę żywota i jest kiepawy - ekstra zakup to kaseta tył, jakaś Deore za 100 zł 3x9, bo: - na początek można zmienić same manetki i zobaczyć, czy wystarczy - ta Alivio z tyłu mogłaby w zasadzie zostać, trzeba by tylko na przód coś lepszego dać Nie upieram się jakoś mocno na XT, bo z tego co piszecie nowe Alivio 4000 też już jest porządne. EDIT: Alivio 2015 manetki tylko w kolorze srebrnym, na 100% nie przejdzie , czyli gdyby Alivio, to musi być m430 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Tyle, że różnica w działaniu między Alivio 430 a Alivio 4000 jest duuuża ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul997 Napisano 22 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 OK, to ważne. A jak z tym ciągnięciem linki, jeżeli przejście z XT 9sp na XT 10sp nie czuć dużej róznicy, to może nie ma co się upierać na system 1:1? Wydawało mi się, że to jest duża przewaga dziesiątkowego napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Lepsza kultura pracy jest zauważalna przy 10sp i tu raczej trudno polemizować. Tym bardziej z manetkami XT. Można jeszcze ciut lansu dodać tylną zmieniarką i już. Przednia wystarczy SLX czy nawet Deore. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Manetki XT to podstawa jeśli myślisz o poprawie, Alivio/Deore/SLX to różnica niewielka, ale XT to już przeskok duży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Kogoś tu pogięło, do poprawy Acery konieczne jest XT ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Bez obraźliwych uwag kolego, ale miałem Alivio, miałem SLX i dopiero na XT jest zauważalny przeskok, reszta działa prawie tak samo, o ile w pozostałych elementach napędu nie ma takiej różnicy to w manetkach jest ogromna. Zresztą założyciel tematu ma zamiar zmienić na XT więc nie wiem po co proponujesz Alivio? Nawet jeśli to Alivio będzie znakomite to podejścia do XT nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Właściciel proponuje co mu się w głowie wylęgło, tak żeby zaspokoić swoje ambicje, kobieta jeżdżąca na Acerze nie wymyśliła przesiadki na XT . Niech nikt kitu nie wstawia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul997 Napisano 23 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Zadanie od Żony mam takie: ma lżej chodzić, napęd w czasie treningu czy wyścigu ma się nie zastanawiać, tylko zmieniać, nawet pod obiążeniem. Jak dla mnie to naprawdę brzmi jak XT. A jak już i tak wydaję kasę na lepszy osprzęt, to jestem w stanie zamiast 300 wydać 600 i będę wiedział, że w rozsądnej kasie lepiej już się nie da. Robię rozeznanie, w co warto wejść, a co odpuścić. Z lektury innych wątków forum wychodzi, że przynajmniej manetki XT to dobry wybór. A jak mam już korbę, manetki i tak kupuję, to aż szkoda nie dokończyć napędu 3x10. Cały czas jednak uważnie czytam i myślę nad tym, co piszecie. Przy okazji jej rower jest polem doświadczalnym, na co warto wydać kasę, a na co nie. Kupiliśmy dwa osprzętowo identyczne rowery i mój pomysł był taki, że w tym sezonie najpierw stuninguję Żonę i zobaczę, czy warto ładować się w lepszy osprzęt. I efekty widać, są takie miejsca, gdzie ciągniemy równo, a są takie, że ewidentnie mi odchodzi. Nie dopuszczam do siebie myśli, że wyrobiła lepszą formę od mojej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Pod obciążeniem... Oczywiście wejdzie, tylko warto nauczyć się odpuszczać nacisk na korby w tym momencie, a przed podjazdami zawczasu redukować, tak jest zdrowiej dla napędu pomijając akcje typu "ratunku, za twardo" gdzieś w połowie podjazdu Żeby się nie okazało że XT też "słabe" bo przy takich akcjach też zachrobocze i nie wejdzie tak gładko jak się to zamarzyło. A co do "odchodzenia", to naprawdę uważasz, że to kwestia np. innej przerzutki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Jak już wspomniałem napęd 10-owy chodzi "szybciej i precyzyjniej" więc jeśli tego oczekujesz to warto w to wejść. Kwestia umiejętnego zmieniania przełożeń by nie "chrobotało" dotyczy każdego napędy z XTR'em włącznie. Warto zainwestować w manetki XT bo tu są wymierne korzyści. Różnicy miedzy dla przykładu zmieniarką tylną XT a SLX'em na sprzęgle nie ma praktycznie żadnej. Przednia zmieniarka to już wcale nie musi być hiper-super. Kaseta to trochę wygląd i głownie waga. Lepiej rzucić groszem w wysokiej klasy łańcuch. Masz kasę to ładuj pełne XT. Nie widzę problemu. Co do tego "odchodzenia" to może ma lepszą nogę i nawet XTR nie da rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Tyle, że różnica w działaniu między Alivio 430 a Alivio 4000 jest duuuża ... A tak dokładnie to gdzie? Bo mając obie w domu mam wrażenie, że mechanizm jest identyczny, a różnice sprowadzają się do innych telewizorków i kształtu dźwigni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul997 Napisano 23 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 A co do "odchodzenia", to naprawdę uważasz, że to kwestia np. innej przerzutki? Muszę się jakoś tłumaczyć, bo przecież nie jestem słabszy, jak zawsze byłem mocniejszy?? A co do tematu, szukam XT. Mam jeszcze prośbę o poradę. Zauważyłem, że po zmianie korby z 44-32-22 na 40-30-22 mam problem z regulacją przerzutki przedniej m370. Doszedłem, że chodzi o zmianę wielkości koronek. Jak powinienem teraz wybierać przerzutkę, żeby mi poprawnie obsługiwała tą nową korbę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 A choćby Deore FD-M611 tylko tą z podwójnym ciągiem linki lub XT M781. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Mam jeszcze prośbę o poradę. Zauważyłem, że po zmianie korby z 44-32-22 na 40-30-22 mam problem z regulacją przerzutki przedniej m370. Doszedłem, że chodzi o zmianę wielkości koronek. Jak powinienem teraz wybierać przerzutkę, żeby mi poprawnie obsługiwała tą nową korbę? Zmieniłeś korbę na nowy (dobra nie taki nowy) standard dyna sys i powinieneś dobrać coś o odpowiedniej pojemności i wielkości blatu, jeśli ma to być koniecznie XT to może być np. http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/przednie-przerzutki-rowerowe/mtb-trekking/p,przerzutka-przednia-xt-fd-m781-obejma-uniwersalny-ciag-czarna-shimano,287088.html choć ta też się nada http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/przednie-przerzutki-rowerowe/mtb-trekking/p,przerzutka-przednia-alivio-fd-m4000-down-swing-shimano,361954.html To tylko przykład, możesz najpewniej znaleźć taniej w innych sklepach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul997 Napisano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 Dopiszę tylko, że po testach Żona bardzo zadowolona. Szczególnie podoba jej się, jak łatwo jest zmieniać biegi z tyłu po kilka na raz. Wczoraj pierwszy w życiu PolandBike i od razu awans do sektora wyżej. Oczywiście nie jestem naiwny i wiem, że to nie napęd zrobił . Ja od siebie dodam, że według mnie przednia przerzutka + manetka szału nie robi w porównaniu do Acery. Gdyby nie wygląd kokpitu (dwie różne manetki słabo wyglądają), to można by spokojnie brać tył 10-rzędowe XT, a przód Alivio. Co w sumie zgadza się z tym, co pisaliście we wcześniejszych postach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.