Skocz do zawartości

[Rower] jaki model wybrac ? Giant XTC27,5 czy TALON RC LTD 27,5


P2W

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam zamiar kupic rower w przedziale kwotowym od 5 do 6 tys . Wybór padł na GIANTA ponieważ do tej pory też smigam na w/w marce i bardzo sobie chwale,lecz to już leciwa maszyna i czas na zmiany.Bardziej mi sie podoba TALON  RC LTD niż XTC (kolorystyka,osprzęt ...) Myślałem nad CANYON-em AL SLX 7,9  ale niedawno otworzył sie w moim miescie salon GIANTA i po jezdzie próbnej dokonałem wstępnego wyboru.Śmigam rekreacyjnie, raczej sie nie scigam wiec rower bedzie przeznaczony do  normalnej jazdy bez udziału w zawodach.Wpływ tez na markę miało to ze jest serwis na miejscu .Czytałem tez sporo o kołach 29 i 27,5 i tez to bardziej mnie własnie skłania do rozmiaru 27,5 (ja mam 183) Prosze jesli ktoś jeżdził na tych 2 wymienionych modelach o swoje refleksje ,wady i zalety danego modelu (specyfikacje fabryczną znam )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giant XTC jest zupełnie inną konstrukcją, bardziej sportową, zdecydowanie nowocześniejszą na obydwu sztywnych osiach i już z taperem. W przypadku Talona bardzo dużą wadą jest brak sterówki 1,5" (taper). Jeśli mam być szczery to już wolał bym Talona 0 LTD. W tej samej cenie bez dwóch zdań XTC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chłopak nie chce mieć sportowej pozycji to po co mu xtc i stożkowa główka i bolące plecy.

Do jazdy rekreacyjnej talon, do sportowej xtc sam musisz zdecydować jak chcesz jeździć.

Detale takie jak inna główka czy sztywne osie to mniej istotne szczegóły, ważniejsza jest geometria.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie chodzi mi o geometrię ramy tez bo czasami faktycznie plecy dokuczają ( niestety zwyrodnienia w kręgosłupie juz sa :( )  bardziej stawiam na rekreacje i chyba przy mojej jezdzie to raczej to priorytet .Czemu to TALON 0 jest lepszy od RC ?  iczy faktycznie jest aż taka różnica w geomwtrii miedzy XTC a TALON-em ?  XTC -ma obie sztywne osie ? na bank ma o klasę niżej pozostały osprzęt ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich założeniach to rzeczywiście Talon będzie dobry.

 

Co do różnic to nie widzę powodu aby przy Twoim stylu jazdy wydawać 1k więcej. Jak by dało radę a wiem, że się da wymienił bym tylko hydraulikę w tym 0 LTD na Deore 615 i masz świetny sprzęt. Mam też podejrzenia choć pewności nie mam, że Talon nie ma Press Fitu a to dodatkowy atut.

 

W geo są bardzo istotne różnice co czyni XTC rowerem do "cięższych", szybkich zastosowań. Jest bardziej zwrotny i lepiej mu idzie prowadzenie na zjazdach. Tak ma obie sztywne osie i osprzęt, który w zupełności wystarczy do nawet konkretnej rekreacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Press Fit  ma wersja TALON RC LTD ,wersja 0 nie ma :(  to własnie dlatego i dla hamulców  DEORE nie wspominając a amorze . Warto chyba ten 1tys wiecej zapłacić .Sztywna oś z tyłu(XTC)  tez by eliminowała ten rower do ciągania przyczepki reklamowej (system mocowania do tylniej osi odp nakładek)   a poniekąd tez bedzie taka potrzeba jak niedługo firmę otworzę  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile jest opcja to ja unikam muf nie gwintowanych. Każda rama bez Press Fitu ma u mnie ogromny plus.

 

Co się tyczy amorka to właśnie ze względu na Rebę wolał bym LTD 0.

 

Po pierwsze cena nie uwzględnia rabatu. Po drugie ja znalazłem taki sklep gdzie oryginalne części zostawiają na sklepie a ja dopłacam różnicę do nowych. Dlatego wspomniałem o podmiance na 615-ki bo wyszło by to bardzo tanio. Osobiście jak wspomniałem wolał bym 0 LTD ale to ja i nikt nie musi się tym sugerować. Na pewno wykluczył bym definitywnie XTC.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poza tematem ale czemu przeszkadza ci Press Fit ? W zasadzie żadna normalna marka nie ma wysokiej klasy ram z BSA. Powodów jest wiele: można wykonać węzeł suportu jako jedna cześć z węgla bez aluminiowych wstawek, szerzej rozstawione widełki łańcuchowe pozwalają bardziej zbliżyć koło do podsiodłowki i mufy dzięki czemu tył jest krótszy.

 

suporty shimano wkręcane najczęściej miały problem z uszczelkami, bywało ze po jednym błotnym maratonie korba potrafiła się zapiec. By wykończyć Press Fita naprawdę się trzeba postarać myjką ciśnieniową.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powód jest w zasadzie tylko jeden czyli obniżone koszty produkcji i szybkość montażu na taśmie. Cała reszta to jedna wielka ściema. Nikomu to do niczego potrzebne nie jest poza nielicznymi wyjątkami w konkretnych zastosowaniach. To co piszesz o konstrukcji czyli tu krócej tam więcej to już sprawa projektu samej ramy. To samo z powodzeniem można wykonać z normalną gwintowaną mufą. I są tacy co jeszcze to stosują. Zobacz na wykonanie, projekt ram Banshee w tym zakresie.

 

O Press Ficie można by sporo pisać i również mam z tym styczność. A niech że to będzie tylko jakoś "ustandaryzowane" a nie co jeden to mądrzejszy i wyskakuje z kolejnymi standardami. A to łożyska zintegrowane osadzone bezpośrednio w ramach a to jakieś inne usrojstwo. Co by nie pisać @g286 to w tych supernowoczesnych konstrukcjach ram to właśnie okolice suportu są najsłabszym ogniwem. Dlatego jak ktoś poszukuje tutaj roweru/ramy na lata to jak jest jeszcze możliwość to odradzam Press Fit.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard istnieje, stworzyło go Shimano czyli BB86/92, czyli łożysko w plastikowej misce. Wyłamuje się Spec i Trek ze swoimi "standardami", Cervelo można pominąć bo to nisza w niszy. Uzasadnieniem stosowania Bsa w pewnych wypadkach jest konieczność zastosowania mocowania ISCG. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poza tematem ale czemu przeszkadza ci Press Fit ? W zasadzie żadna normalna marka nie ma wysokiej klasy ram z BSA. Powodów jest wiele: można wykonać węzeł suportu jako jedna cześć z węgla bez aluminiowych wstawek, szerzej rozstawione widełki łańcuchowe pozwalają bardziej zbliżyć koło do podsiodłowki i mufy dzięki czemu tył jest krótszy.

 

suporty shimano wkręcane najczęściej miały problem z uszczelkami, bywało ze po jednym błotnym maratonie korba potrafiła się zapiec. By wykończyć Press Fita naprawdę się trzeba postarać myjką ciśnieniową.  

U mnie nikt nie myje rowerów. Ludzie nie wiedzą co to jest myjka ciśnieniowa. Więc jak to się dzieje że pf od Shimano pada jak starsza wersja z miskami zewnętrznymi?

 

A brak metalu w suporcie to akurat bardzo kiepski pomysł skracający żywotność ram. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również nie jestem fanem PF tym bardziej, że ostatnio miałem okazję wyciągnąć palcami suport po niecałych 2 latach użytkowania.

Dotychczasowy argument za PF o usunięciu słabego ogniwa jakim jest gwint legł w gruzach.

 

Co do wyboru bikea to jeżeli Talon to moim zdaniem T0.

Najbardziej wyważony osprzęt, reba i cena będąca fajnym kompromisem do tego co dostajemy.

Szkoda, że we Floacie z RC nie zostawiono manetki jak w Talonie zero z 2014.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, Talony mają miski wkręcane. Przymierzałem się tydzień temu w sklepie i zwróciłem na to uwagę. Też niepokoi mnie PF. Oprócz tego mój niepokój wzbudzają pancerze puszczone w środku nowoczesnych ram. Dlatego bo linki wychodzą najczęściej pod suportem - to miejsce gdzie się zbiera największy syf. Producenci niektórych rowerów zrobili tam specjalne miejsce na kilo błota...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli idzie o prowadzenie linek to sam fakt, że są pod suportem nawet odsłonięte to nie dramat. Już to przerabiałem. Dramatem jest to co zrobił Cube. W przypadku Gianta jest to dużo bardziej "normalne" rozwiązanie. Nie widzę powodów do jakikolwiek obaw w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie Cube Reaction 27,5 miałem na myśli oraz Bulls Coperhead 3 RS jeśli chodzi o linki. Jestem ciekaw czy pancerz idzie w ramie od kierownicy do przerzutki w jednym kawałku? Czy też jest on "dosztukowany" pod suportem? Jeśli to drugie to słabo to widzę...


W niektórych modelach rowerów widziałem pancerze puszczone w środku górnej rury i wychodzące w górnej części podsiodłówki. Takie rozwiązanie ( górny ciąg ) wydało mi się sporo lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...