Skocz do zawartości

[odchudzanie] sztywny 29er specialized alu start od 8900gr


mihaurs2

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

udało mi się odchudzić sporo moje aluminiowego speca - stumpjumper comp 29.

 

to co zmieniłem aby uzyskać obecną wagę 8900 to:

 

-koła roval wymieniłem na: obręcze BOR XMD 333 na piastach dt swiss 240s (waga około 1550)

 

-seryjne opony zmieniłem na zestaw speca fast track/renegade s works, bez dętki (jak skończę opony to przesiadka na lżejsze thunder burt)

 

-wspornik siodła  carbon chiny z logo ritchey 190gr (dostałem w prezencie od kolegi :) )

 

-kierownica carbon bontrager 150gr i piankowe gripy

 

-reba wyleciała i wpadł carbonowy chiński widelec ważący około 600gr - tutaj uwaga - jestem z niego zachwycony, sztywny, lekki, ładnie wykonany, przejechał kilka maratonów nizinnych i kilka ŚLR. daje radę.

 

-wyleciała przednia przerzutka, został napęd 1/10 na bazie przedniej zębatki absolut black (tu był zysk jakichś 350gr)

 

-pedały look s quarz - ważą 250gr a kosztują 200zł!

 

więcej zmian nie pamiętam, żadnej nie żałuję :)  waga parktool w serwisie pokazała 8908gr bez torby pod siodełko, ale z koszykiem i licznikiem.

 

pytanie co dalej? kaseta jest ciężka- sram 1030, korba oryginalna sram s1250 według internetu waży około 800-900gr różnie piszą. 

z rzeczy które na pewno wylecą to rama gdyż jest na mnie ciut za duża, jestem nieproporcjonalny bo mam bardzo krótkie nogi czyi również przekrok. Zamówiłem już w przedsprzedaży karbonową ramę Peritus Montis na 2015 rok (będzie pewnie w lutym lub na wiosnę).

 

Hamulce to avid 7sl, też pewnie wagą nie grzeszą, tarcze właśnie do mnie jadą lżejsze - black mountain 160mm - szt 70gr. zmianiarka to sram X9 z manetką X7

 

Budżetu nie mam kosmicznego a chciałbym w nową ramę na wiosnę wymienić jeszcze te najcięższe rzeczy które mogą uderzać po oczach, pytanie tylko które?

 


A0L5yc.jpg
F00MfG.jpg
Sfa8iK.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O każdy gram to bez przesady ale fajna to zabawa.

 

Kasetę będzie zaraz nowa tyle że 11/40. zębatka 40z od HCC components i 16z (zamiast 15 i 17 od wolf tooth.

 

Pytanie jaka kaseta (chcę srama bo lubię jak całość osprzętu jest z jednej "bajki") samo hamowanie srama bardzo mi pasuje, modulacja, przekazanie, siła - nie mam zastrzeżeń, może pójść w lżejsze X0?

 

I jaka korba żeby nie kosztowała majątku, zastanawiałem się nad X0 właśnie (droga jak cholera), ew aerozine. 95% km robię po Puszczy Kampinoskiej więc teren nie jest ciężki ale jeżdżę raczej sporo (rocznie około 8-10tyś).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cenie korby X0 możesz miec na przykład Rotora który jest zdecydowanie lżejszy aniżeli aluminiowa korba powlekana karbonem.

Kasetę bym wybrał XT/XTR ponieważ ma ma najlepszy stosunek waga/cena/jakość. Jeśli chcesz dobre lekkie hamulce to wybierz R1 (nie te najnowsze) lub XTR 98x/90xx. Rurki, tu możesz trochę zrzucić, z siodłem podobnie (jest fajne siodło PRO na prętach z węgla o wadze 150 gramów w cenie poniżej 300 zł). Ogółem, najlepiej bys znał wagę poszczególnych komponentów ponieważ dość cieżko Ci wyszedł ten rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ukaniex podasz źródło gdzie znaleźc to siodło? w cenie 259zl są te same modele ale na prętach Ti a carbon to wydatek dodatkowych 200zł

Ostatnio znalazłem w jakimś krajowym sklepie za 279 zł ale już ich nie widzę, niemniej za 340 zł można dostać tutaj: http://www.bikestacja.pl/pl/siodelko-pro-turnix-carbon-af-bialo-szaro-czarne-9052.html 

Według mnie to wciąż dobra oferta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej, ten widelec trafiłem na allegro w maju za 450zł :) jakoś wytrzymuje nawet małe dropy (wiadomo że na sztywniaku nie będę szalał na telewizorach w górach) i fajnie tłumi. linka żadnego nie mam.

 

link za to mam to ram peritusa na 2015: http://webcont.nazwa.pl/pliki/catalogmtb.pdf

 

nowy montis na 2015 w trzech rozmiarach kół i dwóch wersjach wagowych.

 

Korba X0 XX kusi ale drogie strasznie...

 

<ukaniex> o jakich rurkach mówisz? z ciężkich elementów to: kaseta, korba (około 800gr bo nie mam zębatek oryginalnych), hamulce, siodło, manetka od zmieniarki.

 

o zmieniarce, mam x9 które wg katalogu jest lżejsze od X0 o 40gram (w zależności od wersji), ale waży poniżej 200gr. jej praca mi odpowiada więc chyba nie ma sensu na siłę jej zmieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Ale 2.5k za ta lzejsza wersje czy normalna? Bo ta sama rame co ten lzejszy montis mozna kupic za 570$ co daje 1900zl plus ewentualne clo i vat wychodzi 2400zl. A clo nie zawsze nalicza, wiec jestes do przodu albo 1100zl albo 2400zl. Jezeli, wiec te lzejsze sprzedaja za 2.5k to dobra oferta, za 3k juz srednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

2900 kosztuje wersja super light: 990g. Wiadomo że to chińska rama. Plus jest taki że ramę odbierasz u nas w Pl i można ja obejrzeć przed zakupem. Do tego są dwa lata gwarancji. Niby niewiele ale zawsze to dwa lata więcej niż przy ramie z alibaby.

I też nie można porównywać najtańszego produktu chińskiego do peritusa. Te lepsze, np flyxii wyjdą w podobnej cenie. I nie piszcie ze przy ramie nie policza cła, bo to bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ten widelec na allegro ostatnimi czasy i nawet zaświtała mi w głowie myśl co by nim zastąpić mojego oryginalnego XCR.

Chwilowo mocniejsza jest chęć wyrwania jakiegoś używanego powietrzniaka lub nowego XCR Air, ale autor tematu zasiał ziarno niepewności :sweat:

 

Taki offtopowy post na marginesie, ale widziałem chyba ten rower na którymś tegorocznym maratonie ŚLR i padło parę słów podziwu w tłumie zarówno nad wagą jak i chęcią do jazdy na sztywnym w naszych - bądź co bądź -  górach  :thumbsup:  

Edytowane przez seraph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak to byłem ja, hehe. Dystans master przejechany. Akurat Sobków technicznie oceniam na prosty. Nie było żadnych spektakularnych zjazdów czy uskokow po kamulcach:) a na podjazdach daje pewne korzyści w postaci sztywności... :)

Generalnie w planach mam zmianę na sztywną oś z przodu więc ten wideł na wiosnę będzie na sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...