Skocz do zawartości

Byderobo

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    79
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Skąd
    Gdańsk / Graz

Ostatnie wizyty

329 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Byderobo

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Reaktywny
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Amorek ma 160mm. I tu słuszna uwaga, nie wziąłem pod uwagę ale sprawdzilem "na sucho" przy około połowie skoku wciąż sporo miejsca. Pancerz tylnej manetki zauważyłem już wczoraj, ale nie mam już na niego siły, dramatu nie ma więc trochę tak pojeżdżę, a przy okazji czyszczenia przerzutki za jakiś czas wszystko rozepnę i również go przytnę. Za to przy próbie wyszła inna sprawa... Rower czekał trochę czasu na piastę i hamulce no i smarowidło musiało się trochę scalić. Amortyzatory wydają odgłosy jak by w środku pracowały na galarecie. Da się to rozjeździć? Jest sens grzać po nich suszarką do włosów? Czy nie ma szans i trzeba wymieniać?
  2. Chyba niestety nie widzisz gdzie leży różnica między twoim a moim amortyzatorem. Twój jest przewidziany aby przewodem od zacisku obejść wokół dolnej goleni, wyjść na przód amortyzatora gdzie masz (jeżeli dobrze widzę) przelotkę nastepnie faktycznie masz możliwość nawet przypiąć się do dość wysokiej podkowy i lecisz do góry do klamki. Ja w momencie wyjścia od zacisku muszę lecieć prosto do góry po tylnej stronie goleni dolnych (tam na wszelki wypadek trytka), wyjście przelotki, która znajduje się po tylnej stronie golenii, jest na wysokości podkowy więc aby z niej przejść po goleni dolnej pod podkowę musiał bym złamać przewód i ciągnąć go z powrotem w dół. Wychodząc za to z przelotki na przód amortyzatora, musiał bym owinąć przewód wokół goleni górnych pokrytych warstwą teflonopodobną która bardzo szybko wytrze się w kontrakcie z pancerzem. W takim układzie miałem tylko 2 opcje. Pierwszą- lecieć z przelotki prosto do klamki jednak idąc po tylnej stronie korony. Tu niestety przewód ostro gnie się już na wyjściu z klamki i prawdopodobnie przewód blokował by swobodne przejscie korony pod ramą, co by było słabe przy transporcie. Dla tego wybrałem najlogiczniejsze i najbezpieczniejsze moim zdaniem rozwiazanie, czyli wyjście z przelotki na skos na prawą stronę korony (tu trytka) i wokół sterówki do klamki. Może na tych zdjęciach będzie to lepiej widać
  3. Brombosz, w momencie kiedy chcę wykorzystać fabryczną prowadnicę przewodu w amortyzatorze to poprowadzenie go jak u Ciebie jest niemożliwe . Jak pisałem wczesniej i widać na zdjęciu, prowadnica jest prawie, że na wysokości uszczelek amortyzatora po tylnej jego stronie (jeżeli dobrze widzę na zdjęciu to po przeciwnej stronie niż w Twoim przypadku). Mój rower jest z nieco innej epoki
  4. W takim ustawieniu niestety pancerz jechał po ladze amortyzatora. A one są wrażliwe na zły dotyk 😛 można było teoretycznie temu zaradzić trytkując przewód do korony, ale ta ma taki ksztaut, że wszysko zsuwało się na regulację. Po drugiej stronie nie ma problemu bo tam jest tylko zaślepka od wentyla sprężyny powietrznej.
  5. Naciągałem, mierzyłem, wyobrażałem sobie aż ostateczny efekt jest jak na zdjęciach. Ewentualne zmiany w zatrytkowaniu lub krzyżowaniu pancerzy przewiduję jedynie jeżeli w trakcie jazdy rower mi coś podpowie. Efekt uważam za zadowalający, pancerz tylnej przerzutki mógłby być krótszy, ale to zrobię jeżeli będę rozpinał kiedyś linkę. Teraz tylko na siodło i wio! dzieki za podpowiedzi!
  6. Co do hamulca: w dół czyli całkowicie po lewej stronie? Czy wokół główki tylko skrócić go o parę cm? Amortyzator ma uchwyt na przewód niedaleko uszczelek na lewej goleni "od tyłu".
  7. Ok, problem po problemie 1. Jak ułożyć przerzutki. Krzyżować linki (ma to jakieś przeciwwskazania?) Czy krzyżować pancerze? 2. Uważasz że wszystkie pancerze są za długie? Mam fobię z dzieciństwa jak się sam skrzywdziłem za krótkimi i od tamtego czasu zawsze mam "spore pętle" z przodu 3. Prowadzenie przedniego hamulca nieco mnie zaskoczyło bo wyjscie z klamki jest pod kątem 45stopni i w sumie nie wiedziałem czy jechać wokół sterówki czy prosto w dół. Ostatecznie zdecydowalem się na drugą opcję bo wydaje mi się bezpieczniejsza jeżeli chodzi o ewentualne gałęzie itp.
  8. Wersja z krzyżującymi się linkami: Planuję opaską złapać wewnętrzny pancerz i tylny przewód hamulcowy za główkę ramy powyżej dolnej miski sterowej zaś przedni przewód hamulcowy tuż ponizej korony do nieślizgowej części prawej goleni. A tak to wygląda z krzyżującymi się pancerzami: Wiem że przedni przewód wyszedł mi nieco za długi, ale boję się go jeszcze raz skracać, żeby dziada nie zapowietrzyć
  9. Właśnie kończę montaż nowych MT05 w miejsce starych i puszczajacych olej XT 785. Na razie nie wypowiem się co do działania tych hamulców, bo wypróbuję je może jutro. Za to chciałbym dorzucić swoje 3 grosze odnosnie montażu i ustawienia. Skracanie przewodu - względnie łatwe, choć robiłem to po raz pierwszy w życiu. Montaż i ustawianie hamulców w miejsce XT, no cóż, powiem że wymagające Tarcze Shimano rt76 203/180mm z lekkim biciem adaptery również jakieś tam od Shimano. Z problemami polecę po punktach: 1. Tylny adapter/tarcza/rama/zacisk - coś jest tam nie tak, nie wiem czy to wina zacisku, czy nie ale szorował po tarczy "mostkiem" - tym pomiedzy dwoma stronami zacisku. Rozwiązanie, całe szczęście, znajdowało się w pudełku - po podkładce pomiedzy zacisk a adapter i po problemie. 2. Ustawienie tylnego hamulca - zacisk wydaje się nieco za bardzo przesuniety w stronę napędu przez co niełatwo ustawić go tak żeby nie ocierał po lekko bijącej tarczy. Drugie to bardzo mały skok tłoczków co pogarsza możliwość regulacji na bijącej tarczy. 3. Przedni adapter - to jest problem którego się kompletnie nie spodziewałem a chyba powinienem... Standardowy adapter na widelec PM/PM 203 od Shimano ma płaską "beleczkę" pomiędzy górnym i dolnym otworem na śrubę i, zacisk hamulca się w nim najzwyczajniej nie mieści.... Rozwiazanie problemu nie jest niby drogie, ale trzeba znów wybrać się do sklepu. Czyli niezbędny jest adapter z wyprofilowanyą poprzeczką, oczywiście oryginalny Magury pasuje idealnie 4. Ustawienie przedniego hamulca - wspomniany mały skok tłoczków + bicie tarczy 203mm gwarantuje zajęcie na (w moim wypadku) 2 godzinki a efekt niestety nie jest idealny ale mam już dość 😛 Jak się przejadę to dorzucę Info jak to hamuje p.s.- hamulce robią wrażenie świetnie wykonanych a zawartość pudełka była spoko (2x końcówka i 2x baryłka śrubki mocujące zacisk z dodatkowymi podkladkami, instrukcja i nalepki )
  10. Witam, Już od godziny zastanawiam się, szukam odpowiedzi w internecie, wróżę z fusów itp i nie mogę się zdecydować na prowadzenie linek przerzutek. Sytuacja jest taka: standardowo z manetek po prawej i lewej stronie wychodzą linki w pancerzach, następnie wślizgują się w przelotki pod spodem dolnej rury lekko przesunięte na stronę napędu. I dylemat jest następujący: puścić je w przelotki tak żeby krzyżowały się pancerze przed przelotkami co skutkuje nieciekawym ich ułożeniem na główce ramy, czy też pancerze puścić ładnie, ale skrzyżować "gołe" linki pomiedzy przelotkami - co jakoś tak w mojej ograniczonej głowie wywołuje zgrzyt? Pomocy! Bo zaraz zacznę obgryzać paznokcie xD
  11. Zaplatam nie pierwsze koło w życiu, ale po raz pierwszy staram się to zrobić możliwie pedantycznie i w związku z tym mam parę pytań. (Chodzi o koło tylne pod hamulec tarczowy) 1.:Teoretyczn - Najbardziej optymalny układ to: po stronie kasety ciągnące szprychy - zewnetrzne, po stronie tarczy ciągnące szprychy -wewnetrzne? 2. Praktyczne - Załączam zdjęcia zaplecionego koła (nie naciągałem szprych, nie centrowałem koła). Jest ok czy coś namieszałem?
  12. Czyli jak to jest nowa piasta pod kasetę 11ale mtb, to pasuje bez dystansu?
  13. Witam, piasta przyszła i na próbę założyłem kasetę. Pierścień mocujący zakręciłem do oporu palcami i sprawa wygląda tak jak na zdjeciu. I teraz pytanie, serio potrzeba tam dawać podkładkę? Bo się boję że kaseta będzie zjadać ramę;)
  14. Witam serdecznie, właśnie zamawiam nową piastę i nie mogę na szybko znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Czy założę bez problemu kasetę 10rz Shimano xt na bembenek piasty DT 350 11rz? Czy będę potrzebował dodatkowy dystans?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...