Skocz do zawartości

boogeyman

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    343
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Marek
  • Skąd
    Poznań

Ostatnie wizyty

5 804 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika boogeyman

Znachor

Znachor (6/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

42

Reputacja

  1. O tym zamieszaniu z korbą teraz dopiero się dowiedziałem jak szukałem info w necie na temat konwersji. Jaką mam to szczerzę mówiąc nie mam pojęcia, ale z przerzutkami nigdy nie miałem problemu. Regulacja raz w sezonie i śmiga, więc może mam dobrą? Teraz to i tak nie ma znaczenia, po roku nikt mi raczej nie wymieni. A co do 500, to prawdę mówiąc trochę jednak żałuję że jej nie wybrałem. Rower i tak brałem na raty, więc różnica byłaby żadna. Ale uznałem że amor wymienię sobie sam na taki jak chcę, lepszy od tego markhora. No ale dobrze mi się jeździło (przesiadka z merridy matts 500, 2005 :D) więc jakoś temat się rozmył. A tym roku z kasą ciężko, a taki amorek to już swoje będzie kosztował. Tak więc ciągle jeżdżę z tym klocem z przodu. No ale trudno, jak w końcu się go zmieni to znowu będą wpadać PR na stravie 🤣
  2. @wr81 Również pozdrawiam i zazdroszczę koloru mi się nie udało trafić, był jedynie w jakimś lewym sklepie to nie ryzykowałem Ja postawiłem na Thunder Burty i prawdę mówiąc mega się zdziwiłem jaka jest różnica. Zwykłą Deorkę kolega wyżej linkował, ale to 38-26, a nie 24. Zębatki zamówione, zobaczymy co przypasuje i jak to się będzie sprawdzać.
  3. Eh, no tak, przecież promień liczyłem, a nie średnice 😐 Czyli jest szansa na 40T. Dobra, zamówię 38 i 40T, odesłać zawsze można.
  4. No dobra, pora kończyć temat Dzięki wszystkim za rady i podpowiedzi, warto jednak pytać, bez tego skończyłoby się na odesłaniu korby... Niestety po pomiarach, od obecnej zębatki 36T do ramy mam 1cm, więc w grę wchodzi tylko 38T, 40T nie ma opcji aby weszło Koszt nie jest duży, tak więc myślę że zamówię tego decasa, wywalę mniejszą koronkę, przerzutkę i powinno być ok Jeszcze raz dzięki za pomoc
  5. @marcesco dzięki, problematyczny miałem na myśli wybór korby, za dużo rzeczy nie wziąłem pod uwagę i nie jest tak jak myślałem że kupię CUESa 42T, założę bez problemu i będzie śmigać @chudzinki ciężko ocenić, ale jutro spróbuję skoczyć na "najgorszy" podjazd w okolicy i zobaczę na jakich przełożeniach daję radę. Dołożę jakiś zapas i da mi to jakiś pogląd. Ewentualne spadnie łańcucha widzę że mogę łatwo załatwić prowadnicą łańcucha, koszt prawie żaden, a spokój większy. Ale to dołożyć jak faktycznie byłby problem
  6. Tak, nie ma niestety sprzęgła. 38 odpada, za mała różnica, 40 to minimum (a jak widać też i maximum). Albo porzucam temat bo jak widać dość problematyczne to jest
  7. 🤣 nie musi wiedzieć opony kosztowały 220zł, ale przemilczałem że to cena za jedną
  8. @Przecietny tak tak, lite. Dzięki za pomiary Czyli jednak nie będzie tak różowo jak myślałem. Temat napędu 12r na razie zostawmy, bo i tak nie wiem czy temat na ten rok, pewnie dopiero następny lub przy wymianie kasety jeszcze raz się zastanowię. Czyli podsumowując, w moim wypadku: - jak postawiłbym na "markowe", kompletne rozwiązanie 1x to w grę wchodzi Cues FC-U6000-1, ale w wariancie max 40 zębów - w budżetowym rozwiązaniu, wymiana blatu 36 na chińczyka 40 - wtedy albo zdejmuję przerzutkę i mam napęd 1x z korbą 2x lub wyregulować przerzutkę aby obsłużyła większy blat (o ile się da) Dobrze rozumiem? Zaczął mnie zastanawiać jeszcze łańcuch, czy przy zmianie blatu na większy nie będzie konieczna jego wymiana? W konfiguracji największy blat i największa koronka na kasecie nie planuje jeździć, więc w teorii powinno być ok.
  9. Kurcze, o tym nie pomyślałem, chodzi dokładnie o to miejsce, czy tutaj korba się zmieści? Nie mam teraz roweru "pod ręką" i prawdę mówiąc nigdy tam się nie przyglądałem. Dobrze że spytałem bo widzę że mógłbym się naciąć. Rower to Big Nine 300 2023. @uzurpator dobry pomysł, o tym nie pomyślałem, czyli coś takiego masz na myśli? Są jakieś firmy godne polecenia, czy wszystko raczej na jedno kopyto robią? https://pl.aliexpress.com/item/4001308235948.html?src=google&pdp_npi=4%40dis!PLN!32.59!32.59!!!!!%40!12000038909505200!ppc!!! @Przecietny głupie pytanie, ale przy korbie 1x, tarcza jest w "miejscu" mniejszej tarczy korby 2x? Czy może dużej, albo bardziej pośrodku? Ale fakt, to może być problem @chrismel nie mam pojęcia, nie wziąłem pod uwagę ramy 😕 dzięki za tipa z bębenkiem, to już w takim razie robi się trochę za droga impreza, więc jeśli będę zmieniał kasetę to jednak postawię na 11r
  10. Siemka, zima przepracowana, początek roku całkiem spoko pod kątem wypadów rowerowych, opony ostatnio zmienione na szybsze i... brakuje mi przełożeń na przelotówkach ostatnie wypady ładnie się rozpędziłem, chcę zrzucić na mniejszą zębatkę i nie da się, koniec kasety. Tak więc chciałbym wymienić napęd na coś "szybszego". Obecnie posiadam: - korba M4100-2 36-26 - kaseta M4100 10r 11-42 - przerzutka tył M4120 - manetka M4100 - suport BB-MT500-PA Niestety budżet będzie dość mały, za dwa miesiące wesele, więc inne wydatki są ważniejsze. Tak więc na sam start pomyślałem o wymianie korby. W następnej kolejności będę myślał o zmianie kasety na 12r, więc przy okazji zapytam czy ta przerzutka co mam i manetka dadzą radę? Z tego co widzę w specyfikacji to przerzutka obsłuży 11r, ale manetka niestety już nie. Więc przy chęci przejścia na 12r, musiałbym wymienić komplet. Przy 11r tylko manetkę. Zgadza się? Ale wracając do najważniejszego na chwilę obecną, czyli korba. W 99% jeżdżę w wlkp, płasko, więc zastanawiam się nad przejściem na jeden blat. Przez cały zeszły sezon mały blat był w użyciu może z 5 razy, a myślę że spokojnie te podjazdy na dużym bym ogarnął. Patrząc na gearcalculator najsensowniej byłoby przejść na 42, najwięcej mi to da. Ale jak w praktyce to wyjdzie, nie mam pojęcia... Przeglądając co dostępne i w jakiej cenie, to w grę wchodzi Cues FC-U6000-1 42. Wg specyfikacji powinno być kompatybilne z moim napędem. Jedyny minus że przyszłościowo ograniczam się do kasety 11r, w teorii nie kompatybilna z 12r. Ale to zapewne determinuje liczba zębów, nie konstrukcja korby, bo co tu może być innego? Niewiele droższa jest U6030-1, ale czym się różnią to nie mam zielonego pojęcia. Jedynie na foto 6030 jest bardziej czarna 😆 Co myślicie? Żadnej alternatywy zbytnio nie widzę... GRXy conajmniej dwa razy droższe, a i zębów mniej. Do tego w specyfikacji polecają inne suporty, więc pewnie też bym musiał zmieniać. Pozdro
  11. Widzę na pepperze że grube promki były. Za 490zł z dwoma czujnikami, uchwytem, casem to prawie jak za darmo Dzięki za linka do mapek, kiedyś próbowałem samemu ogarnąć ale coś mi nie szło. Te z linków działają, porównując z ostatnimi oficjalnymi, prawie dwa razy większe. No i ronda w końcu okrągłe! 😆
  12. @keltu Tak, wchodzisz w menu i wybierasz "stop course"
  13. @Skyler nie aktualizują, polecam te z globalnej stronki, chyba że zaktualizowali na polskiej @pawela25 niestety czasami wariuje jak trasa się pokrywa... Staram się usatwaic trasy tak aby się nie pokrywały, to jedyne rozwiązanie
  14. Nie sprawdzałem, z tych "najnowszych" z 2023 jestem zadowolony, zresztą mi i tak robią za podkładkę pod ślad, a nie spawdzanie trasy. Do tego to urządzenie się IMO nie nadaje i w takich wypadkach wyciągam telefon. Na update też raczej nie liczę, teraz mocno promują i800 i binavi, wiec bsc300 i 6X0 pewnie odejdą w zapomnienie...
  15. No dobra, chyba jednak faktycznie dołożyć niż żałować. Wybór ograniczam do: - Race King Protection 29x2.2 - Schwalbe Thunder Burt 29x ? I teraz mam tu spory dylemat. Sprecyzuje jeszcze jak jeżdżę. Głównie w sezonie, po śniegu nie latam. Błoto jedynie jak się trafi po drodze i nie ma opcji uniknięcia. W zdecydowanej większości jest to asfalt i ubite ścieżki, no ale jak pokazały ostatnie lata, susza i piachu na ścieżkach sporo. Mieszkam w wlkp, więc po plażach nie jeżdżę i jak tylko się da wybieram szuterki premium. Jednym słowem, uwielbiam trasy gravelowe Zależy mi na szybkości, ale w wyścigach nie jeżdżę (tzn. w tym roku Duszek Puszczy i Robinsonada, ale w formie przygodowej, bez żadnego ciśnięcia na wynik), tylko nie chciałbym za bardzo poświęcać jej kosztem przyczepności. Wolałbym trochę wolniejszą oponę, ale pewniejszą w terenie. Tak więc Race King? A, dodam jeszcze jedną rzecz, średnica wewnętrzna obręczy 20mm wg producenta, tak więc jeśli wybór padłbym na Schwalbe, to 2.25 max?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...