Skocz do zawartości

[Amortyzator] SR SUNTOR XCM - problem z oczyszczeniem i konserwacją


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, Mam amortyzator SR SUNTOR XCM powoli widzę zaczyna się on zacierać, co zrobić by go oczyścić i naoliwić czy są jakieś domowe sposoby? czy lepiej oddać do serwisu? i ile taka naprawa może kosztować?

Napisano

Nie ma sensu oddawać takich rzeczy do sklepu, szkoda pieniędzy. W przypadku tak tanich amortyzatorów naprawdę ciężko gdziekolwiek popełnić błąd. Najprostszą instrukcją serwisu amora tej klasy jest 'odkręć co się da, rozłóż, wyczyść, nasmaruj, skręć w odwrotnej kolejności' : P tam w środku naprawdę nie ma co się popsuć.

 

edit. obrazek z tego przekroju wynika, że tam nawet nie ma w czym oleju wymieniać. Poza tym z tego co pamiętam to np. w starych RST kartridże z olejem były nierozbieralne.

Napisano

dziękuje bardzo za pomoc, ;), a jescze zapytam amortyzator rozbierać od góry przez te korki wraz z regulacja wstepna?

 

a i jescze w kartidżu wymienić olej tzn. gdzie? i na jaki olej? i czym nasmarować sprężyny ?

Napisano

na dole masz takie śrubki najpierw je odkręć , potem góra , kdridż znajduje się w prawej goleni ,wylej całość do miski i wlej nowy olej ,i tu odegra role waga , jak ważysz powyżej 75kg wlej 7,5W m, jak poniżej 5W . Jdz do sklepu i kup jakiś smar do rowerów i nasmaruj . i ważne jest stosowanie brunoxa

a zresztą masz tu wszystkohttp://www.forumrowerowe.org/topic/47367-amortyzatorsr-suntour-xcm/

Napisano

Jedyny znany mi fabryczny Suntour XCM który ma olej to XCM z hydrauliczną blokadą skoku ... i tego oleju nie da sie wymienić ...

Kazdy inny XCM to sprezyna, elastomer, slizgi i smar ... olej to tylko w wypadku gdy ktoś na własną rękę sobie amorek nim zalał.

 

Rysunki złożeniowe amorkow są na stronie Suntour`a, jak dobrze poszperasz w dziale suport sa tez filmiki co i jak ... amorki sa w wielu wypadkach do siebie podobne.

 

Do rozebrania na detale pierwsze amorka odkecamy śrubki na dole, zdejmujemy golenie dolne ... a reszta wychodzi po odkręceniu górnych korków.

 

Pozdro

Napisano

heh no dobra, sluchajcie rozkrecilem go zdjelem golenie i te górne korki z tym plus minus, ale mam problem nie ma siły abym wyciagnął go dalej? na dole wystaja mi prowadnice tzn. te szpile, a na górze pod korkami jest dziura widac kawalek takiego jakby no tej szpili ale nie wiem co dalej jak wyciagnac to aby dojść do sprężyny ? :) dziekuje dotychczasowym forumowiczom za pomoc :)

Napisano

sory, pękła mi Gumka pod spacja i nie zawsze łapie :P

 

Wiec:

 

jak wyjales lagi gorne z dolnych, i odkreciles korki, to po co chcesz dalej rozbierac? sprezyny negatywne Ci do czegos potrzebne?

 

nasmaruj sprezyny ktore wyjales, wyszysc lagi dolne i nasmaruj, zloz, i bedzie jakis czas lepiej.

 

 

 

chyba ze wykreciles pokretla z korkow zamiast korkow... wtedy wroc dopostow wyzej i dowiedz sie co miales wykrecic:P

Napisano

PoleK ...kolega ponerek jeszcze nie dobrał sie do sprezyn ...

W XCM`ie sprezyny i sa w gornych lagach demontuje sie je przez gorne korki ...

 

iwan1245 XCM to uginacz za sto kilkadziesiat zlotowek ... uwierz mi tam nie ma tłumienia ... tam sa gołe sprezyny i elastomer.

"Wyzsze" modele XCM`a z bajerow maja tylko mechaniczna (MLO) lub hydrauliczna (HLO) blokade skoku.

 

Całkowicie powaznie polecam zawitac na na strone Suntour`a i poszukac dokumentacji w dziale SERVICE ... tam jest praktycznie wszystko co potrzeba do serwisowania tych amorkow.

 

Pozdro

Napisano

dobrałem sie wyczyscilem,nasmarowalem,! Amorki dzialaja lepiej niz jak je kupilem, :) dziekuje wszystkim za pomocą,co udzielali się na tym forum :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...