13kisiel13 Napisano 25 Sierpnia 2011 Napisano 25 Sierpnia 2011 Witam. Planuje zakup kół z piastami 240s. Mam do was pytanie: czy kaseta XT nie zniszczy mi bębenka? W symie największe zębatki są na pająku ale mniejsze wchidzą bezpośrednio na bębenek. Nie skończy się to wcieńciami?
Rulez Napisano 25 Sierpnia 2011 Napisano 25 Sierpnia 2011 Faktycznie kaseta zostawi ślady na bębenku, ale w niczym to praktycznie nie przeszkadza i do zniszczenia daleka droga .
kosciczek Napisano 25 Sierpnia 2011 Napisano 25 Sierpnia 2011 Dokładnie tak ja Rulez napisał. Ślady na bębenku będziesz miał, ale w użytkowaniu to nie przeszkadza tylko czasami ciężko sciągnąć kasetę. Ogólnie polecam 240s
kadargo Napisano 25 Sierpnia 2011 Napisano 25 Sierpnia 2011 Po za tym chyba nie ma kasety która tych śladów na aluminiowym bębenku nie zostawi. A co do 240S to polecam zdecydowanie... prawie wieczne piasty, lekkie i ten dźwięk
ukaniex Napisano 25 Sierpnia 2011 Napisano 25 Sierpnia 2011 Na pewno zniwelowałyby to kasety XTR/DA. Warto posmarować bębenek smarem np. do łożysk bądź zastosować patent na wsuwkę, wetknąć zszywki tapicerskie między szpary kasety a bębenka tak by luz między tymi elementami był jak najmniejszy.
13kisiel13 Napisano 25 Sierpnia 2011 Autor Napisano 25 Sierpnia 2011 A jak to zrobić? Tzn. z tego co wiem, to jest tam bardzo mała miejsca. Jakiś patent?
ukaniex Napisano 25 Sierpnia 2011 Napisano 25 Sierpnia 2011 http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?t=20409&start=0
Mod Team Puklus Napisano 27 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 27 Sierpnia 2011 Co prawda 240 tki nie mam ale tez mam alu bebenek i kastete obecnie m760 i peaktycznie sladu kaseta nie zostawiła na bebenku wiec nie masz sie czego obawiac.
Tomato Napisano 27 Sierpnia 2011 Napisano 27 Sierpnia 2011 A ja mam 240stki i kasetę XTka. Po 4 tyś są delikatne nacięcia ale naprawdę delikatne, nie ma za to żadnego problemu z demontażem kasety. Raczej jak by chciał podgryźć szczeniak niż pokąsać rottweiler. Nie stosowałem też żadnych patentów w stylu podkładania blaszek itp.
13kisiel13 Napisano 28 Sierpnia 2011 Autor Napisano 28 Sierpnia 2011 Ok dzięki. Założe kastę bez niczego. Jeśli się coś będzie działo wtedy spróbuje z wsówką.
13kisiel13 Napisano 30 Sierpnia 2011 Autor Napisano 30 Sierpnia 2011 Próbowałem dziś wsadzić wsówkę i nic. O ile 5 koronek na pająku bez problemu wpuszcza zszywkę to pozostałe 4, które powodują zniszczenia bębenka bo są luzem, za żadne starby świata nie dają sie załóżyć na bębenek ze zszywkami. Co byście na to poradzili? Podpiłówać kasetę czy może zakładać bez niczego?
ukaniex Napisano 30 Sierpnia 2011 Napisano 30 Sierpnia 2011 Napisałeś powyżej, że jeśli będzie się coś działo, coś się wydarzyło? Posmaruj bębenek stałym smarem, ja używam smaru FL do łożysk. Wystarczy.
13kisiel13 Napisano 30 Sierpnia 2011 Autor Napisano 30 Sierpnia 2011 Pojawiły się wcięcia na bębenku po pierwszym ostrym przejeździe. 6 i 7 kaleczą bębenek.
13kisiel13 Napisano 31 Sierpnia 2011 Autor Napisano 31 Sierpnia 2011 Pytanie nadal aktualne. Wciąż nie wiem co powinienem zrobić.
kadargo Napisano 1 Września 2011 Napisano 1 Września 2011 ...przestać się przejmować i czerpać radość z jazdy a nie hodować wrzody. ;-) To tylko sprzęt. Wiele osób ma to zestawienie i jakoś żyją. Sent from my HTC Desire
rybciasum Napisano 1 Września 2011 Napisano 1 Września 2011 Co zrobić ? :> nie jeździć, wtedy nic się nie będzie zużywać
13kisiel13 Napisano 1 Września 2011 Autor Napisano 1 Września 2011 Cały czas sprzęt jest w użyciu ale wolałbym nie zniszczyć bębenka po 3 tyś km. Mam sporo siły w nogach i nie małą masę własną. Po zrobieniu ok. 200km w miejscu 6 i 7 zębatki są wcięcia na około 1 mm.
kadargo Napisano 1 Września 2011 Napisano 1 Września 2011 To zmień piastę na taką która odpowiada wg. Ciebie w/w wymaganiom albo przyzwyczaj do tego jak jest. Pewnych rzeczy nie przeskoczysz, nie można zjeść i mieć ciastka. ;-) Ja na przykład liczę się że ważąc 82kg i nie oszczędzając roweru szybciej będę wymieniał różne elementy. Coś za coś. Sent from my HTC Desire
ukaniex Napisano 1 Września 2011 Napisano 1 Września 2011 Kup piastę novatec'a. Nowy bębenek to koszt 100zł więc będziesz mógł sobie kupić 4ry na zapas na cały sezon. Ja mam z tyłu piastę DT 190 do której bębenek kosztuje tyle ile Twoja tylna piasta i też mam kasetę 770, czy powinienem z wielkim pietyzmem i ostrożnością pedałować nie jeżdżąc twardo i powyżej 10kmh? NIE!
detonator Napisano 1 Września 2011 Napisano 1 Września 2011 Są cenkie druciki, które utniesz na długość bębenka i wtedy będzie git. Ja tak stosuje
13kisiel13 Napisano 1 Września 2011 Autor Napisano 1 Września 2011 Podaj proszę średnicę takiego drucika i z czego jest on wykonany?
detonator Napisano 1 Września 2011 Napisano 1 Września 2011 Wykonany jest chyba ze stali, a średnicę ma 0,5 mm. Wydaje mi się, że jest dostępny w każdym lepszym sklepie "metalowym" Uploaded with ImageShack.us
13kisiel13 Napisano 1 Września 2011 Autor Napisano 1 Września 2011 Ok. Dzięki. Poszukam po metalowych takiego czegoś i się pobawię.
M333 Napisano 1 Września 2011 Napisano 1 Września 2011 Pancerz przerzutkowy składa się właśnie z takich cienkich drutów, bardzo twardych, pewnie hartowanych. Tak więc szukaj starego pancerza przerzutkowego, może się obędzie bez wizyty w "żelaźniaku".
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.