Skocz do zawartości

[8667g] Kross Level + Mosso = siedmiobiegowiec ver 2.0


rzymo

Rekomendowane odpowiedzi

Rama Kross Level (starszy model), sztywny wideł Mosso, koła UST, czerwone pancerze (taki kaprys kolorystyczny ;)) i wyszło tak:

 

Bottle Cage: TacX, alu bolts 35g

Brake (Front): Avid SD5R, Kool Stop + cables, bolts 199g

Brake (Rear): Avid BB5, Jagwire + cables, bolts, adapter 274g

Brake Levers: Avid FR5, alu bolts 133g

Brake Rotors: Shimano XTR 5" (SM-RT97) 109g

Cassette: Shimano Deore, 11-26T 209g

Chain: YBN SFL 257g

Crankset: 760g

-Crank Arms: 370g + 230g

-Bottom Bracket: 94g

-Middle Ring: SLX 32T 56g

-Crank Bolts: 10g

Derlr (Front): ---

Derlr (Rear): SRAM 9.0SL, short cage, 11T wheels 170g

Fork: Mosso (V-only) + starnut 635g

Frame: Kross Level 19" + protector 1702g

Grips: Autor neopren, plugs 24g

Handlebar: Easton EA30, 25.4/565mm 167g

Headset: Amoeba Hussar, semi-integrated + top-cup, Lizard Skin 112g

Pedals: Shimano M520 (one-sided) 291g

Seat: Selle Italia XR TransAm 253g

Seatpost: Smica, offset, 27.2mm/320mm 224g

Seatpost clamp: Accent, steel bolt 18g

Shifters: SRAM 3.0 ESP + cables 126g

Skewers: Dartmoor bolt-on 68g

Stem: Amoeba Vitra 25.4mm/110mm 143g

Tire (Front): Schwalbe Smart Sam 26x2.1" Evo/Pace Star 507g

Tire (Rear): Schwalbe Smart Sam 26x2.1" Evo/Pace Star 518g

Tubes: CaffeLatex, Mavic valves + AV adapters 148g

Wheel Front: 773g (Crossmax XL)

-Hub: Mavic

-Rim: Mavic

-Spokes: Mavic

-Nipples: brass

-Rim tape: none

Wheel Rear: 1079g

-Hub: DT Onyx (centerlock) 375g

-Rim: Mavic XM819 524g

-Spokes: HT 1.8 169g

-Nipples: alu 1.8 11g

-Rim tape: none

Misc Option:

Computer: Sigma Sport 700 33g

 

Total: 8968g / ok. 2600zł

 

Kilka zdjęć poniżej, link do albumu: http://imageshack.us/g/200/wheelrear1079gdtonyxxm8.jpg/ . Jak zawsze wszelkie uwagi mile widziane... ;)

 

rower1.th.jpg rower4.th.jpg rower7.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mała aktualizacja - inne opony, tylna obręcz, w piastach wymieniłem łożyska (waga w zasadzie bez zmian). Po dogłębnym przemyśleniu sprawy hamulców z przodu także zawita tarczówka - mechaniczny Avid, z tarczą 160mm.

 

Bottle Cage: TacX, alu bolts 35g

Brake (Front): Avid SD5R, Kool Stop + cables (Niro), bolts 192g

Brake (Rear): Avid BB5, Jagwire + cables (Niro), bolts, adapter 245g

Brake Levers: Avid FR5, alu bolts 134g

Brake Rotors: Dartmoor Nano 5" + adapter 91g

Cassette: Shimano Deore, 11-26T 209g

Chain: YBN SFL 257g

Crankset: 743g

-Crank Arms: 370g + 230g

-Bottom Bracket: Aerozine 90g

-Middle Ring: e.13 / 34T 43g

-Crank Bolts: 10g

Derlr (Front): ---

Derlr (Rear): SRAM 9.0SL, short cage, 11T wheels 170g

Fork: Mosso (alu pivots) + starnut 622g

Frame: Kross Level 19" + protector 1702g

Grips: Autor neopren, plugs 24g

Handlebar: Easton EA30, 25.4/565mm 167g

Headset: Amoeba Hussar, semi-integrated + top-cup, Lizard Skin 112g

Pedals: Shimano M520 (one-sided) 291g

Seat: Selle Italia XR TransAm 253g

Seatpost: Smica, offset, 27.2mm/320mm 224g

Seatpost clamp: Accent, steel bolt 18g

Shifters: SRAM 3.0 ESP + cables (Niro) 98g

Skewers: Dartmoor bolt-on 68g

Stem: Amoeba Vitra 25.4mm/110mm 143g

Tire (Front): Schwalbe Furious Fred 26x2.25" Race Guard 436g

Tire (Rear): Schwalbe Furious Fred 26x2.25" Race Guard 439g

Tubes: Schwalbe Extra Light (auto) 253g

Wheel Front: 773g (Crossmax XL)

-Hub: Mavic (EZO bearings)

-Rim: Mavic

-Spokes: Mavic

-Nipples: brass

-Rim tape: none

Wheel Rear: 940g

-Hub: DT Onyx (FAG/Timken bearings) 373g

-Rim: ZTR Olympic 363g

-Spokes: HT 1.8 169g

-Nipples: brass 1.8 30g

-Rim tape: tape 5g

Misc Option:

Computer: Sigma Sport 700 28g

 

Total: 8667g

 

Jeszcze parę słów odnośnie zmienionych/dołożonych komponentów:

* pancerze Niro - polecam, spisują się tak samo dobrze jak inne pancerze, oszczędność masy wyraźna, koszt niezbyt duży, mam 'grubszą' wersję (hamulcową) - wychodzi ~28.5g / metr,

* adapter centerlock Ashima - masa rzeczywista rzeczywiście 23g ;) swoje zadanie spełnia, nie czuć żadnego luzu na tarczy,

* opony Furious Fred 2.25 - jeździłem kiedyś na wersji 2.0'' i jestem zdziwiony różnicami: przyczepność jest większa, po piasku mogę normalnie przejechać i do tego mam wrażenie, że bardziej stabilnie niż na Race Kingach 2.2", balon jak na lekką oponę i schwalbowską rozmiarówkę całkiem spory (przy 1.9atm: 53mm szerokości, 52mm wysokości).

 

Jedno zdjęcie:

rowero.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...