Skocz do zawartości

[zakup] Giant XTC 29er 2011 vs 2012


Teq

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, planuję w najbliższym czasie zakup 29era i mam mały problem.

Nie jestem ekspertem i przyznaję że zacząłem się w tym gubić.

Rower będzie wykorzystywany do jazdy po mieście na codzień (7x10km), plus około 90km tygodniowo w lesie i na pagórkach (max 500m) w każdych warunkach (jeżdżę tak latem jak i zimą).

 

Jak widzicie po tytule zdecydowałem się na Gianta XTC i w tej chwili mam szansę kupić jedną z ostatnich sztuk 2011, podczas gdy przed paroma dniami zapowiedziany został już model 2012 (z rozbiciem na XTC0 i XTC1, oba Alu, maja sie pojawić w sprzedaży do października).

 

2011

http://www.giant-bicycles.com/de-de/bikes/model/xtc.29er/8272/46986/

http://veliki.com.ua/giga/2011_Giant_XTC-29er-1.jpg

 

2012 Zapowiedź po niemiecku, szybki skrot poniżej

http://www.giant-bicycles.com/de-de/news/article/giant.s.komplette.29er.range.2012/15714/

 

2012 XTC 0 - FOX Evolution 32 Float 29 100 RL, przerzutki kompletne XT, hamulce Elixir 7

2012 XTC 1 - Reba 29 RL MotionControl Lockout, DualAir, 100mm; przerzutki to X7/X9, mechanizm korbowy na oko na poziomie Alivio/Deore - nie znalazlem jeszcze szczegółowej specyfikacji na nasz rynek, hamulce Elixir 5.

Obręcze i ramy w obu wypadkach identyczne, duperele jak siedzisko, mostek i kierownica zasadniczo mi zwisają bo i tak będą wymienione na moje ulubione Selle i Ritchey.

Z mojego nieumiejętnego porównania wynika, że 2011 wygrywa z modelem XTC1 wszystkim (SLX/XT, Fox) poza hamulcami (badziewne Alivio M445).

Cena obu ok 1500 euro

2012 XTC0 to ok 1900 euro

 

1. Pytanie brzmi, czy warto sobie zawracac glowe Fox vs Reba?

2. Czy jest znaczaca roznica miedzy osprzetem SLX a X7? (irytuje mnie ta SRAMowa poza-klasowa korba w 2012 XTC1 - dlaczego Giant musi zawsze podejmowac takie glupie oszczednosciowe decyzje, moge sie zalozyc ze manetki tez beda o klase nizsze niz specyfikacja przerzutki ;))

3. Martwia mnie te hamulce Alivio w 2011, lubie przycisnac z gorki a waze prawie 100 kilo :/

4. Czy warto dokladac +/-300 euro do XTC0 zeby podniesc klase na pelne XT i elixiry 7, czy lepiej kupic 2011 na SLX i po pol roku wymienic hamulce?

No i 2012 to rok kiedy Giant wprowadza dozywotnia gwarancje na ramy, choc doswiadczenie mi podpowiada ze to marketingowa papka.

 

Pomozcie, na XTC 2011 musialbym sie zdecydowac dość szybko, żeby go jeszcze w ogóle dostać, wszędzie indziej wyprzedane :/

Edytowane przez Teq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod 100kg zdecydowanie fox.

W BikeBoard 8/2011 jest test X-Calibera z rebą i mocno narzekają na sztywność tego widelca.

Hamulce możesz tanio kupić na allegro, a widelca łatwo nie wymienisz, zwlaszcza że jest pod stożkową główkę. Np Hamulce Shimano deore 2012 z servowave były za ok. 320 zł.

U Żuchlińskiego w Gdyni stał XTC 29er 2 z 2010r w rozmiarze L, możesz pojechać zobaczyć, przymierzyć się jeżeli to twój rozmiar.

Za ile kupujesz tego Gianta?

Rozumiem że z rynku niemieckiego, czy mógłbyś się dopytać o dostęność i cenę ramy XTC 29er XL?

Edytowane przez leo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BikeBoard 8/2011 jest test X-Calibera z rebą i mocno narzekają na sztywność tego widelca.

Narzekają na to, że w tym Treku Reba nie ma osi Maxle.

Chcąc wrzucić Rebie cosik do ogródka zdecydowalibyśmy się wspomnieć o jej niezbyt sztywnym odlewie. Jak wykazują kolejne testy, wynalazek z szybkozamykaczem o średnicy 15mm jest wręcz stworzony do dużych kół. Ale ogólnie to bardzo dobry, uniwersalny widelec o dużych możliwościach regulacyjnych
Edytowane przez kosa23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja i tak wolałbym Foxa, w sieci jest wiele opinii o niewystarczającej sztywnośści Reby pod ciężkimi jeźdzcami.

Uważam, że w cenie 6 tys. zł jeżeli uda się kupić ramę klasy XTC 29er w cenie ok. 1500 zł, to można sobie złożyć zdecydowanie lepszy rower niż to co oferuje Giant w zestawie.

Chyba że jest spora obniżka z ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod 100kg zdecydowanie fox.

W BikeBoard 8/2011 jest test X-Calibera z rebą i mocno narzekają na sztywność tego widelca.

Hamulce możesz tanio kupić na allegro, a widelca łatwo nie wymienisz, zwlaszcza że jest pod stożkową główkę. Np Hamulce Shimano deore 2012 z servowave były za ok. 320 zł.

U Żuchlińskiego w Gdyni stał XTC 29er 2 z 2010r w rozmiarze L, możesz pojechać zobaczyć, przymierzyć się jeżeli to twój rozmiar.

Za ile kupujesz tego Gianta?

Rozumiem że z rynku niemieckiego, czy mógłbyś się dopytać o dostęność i cenę ramy XTC 29er XL?

 

 

Dzięki za poradę, tak też podejrzewałem że jeśli coś mi przeważy szalę to właśnie widelec. Jeszcze sie z tym problemem prześpię, ale wygląda na to że albo kupie 2011 w poniedziałek (jeśli jeszcze będzie dostępny)

albo poczekam miesiąc i wezmę 2012.

 

Cena '11tki jest taka jak podalem wczesniej - po przecenach 1500 euraczy, oryginalna była bodajże 1699, niewielka przecena, ale tego roweru już nie sposób tu dostać, więc albo 1500, albo nowy model za ok 1800, zaleznie od tego co mi sie uda wytargowac ;)

W Niemczech frameset jest niedostepny, widzialem kiedys na ebayu sprowadzany z US za 700 euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie, a sam mam Foxa RLC FIT 120mm 26'' 2010 i wcześniej miałem Rebę SL 120mm 26'' 2009, prawdziwa różnica w sztywności jest jeśli porównywać różne mocowania - 9mm wypada blado. Może w 29'' jest inaczej, choć z tego co ja na necie znalazłem, te widelce rzadko kiedy od siebie odstają pod tym względem.

 

ale roznica w katach podsiodlowek to az 1,5*, co skraca praktyczny wymiar o dobre 25mm i robi sie klops

Nabial, XTC 2012 18'' ma 595mm TTLH, Stumjumper 19'' ma 615mm, ale mniejszy kąt podsiodłówki chyba oddala siodełko (chociaż nie wiem co znaczy "actual" i "effective" w geometrii Speca)? Czy źle kombinuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dopiero mi pomogliście no holender... ;)

@nabial - nie mam się jak do niego przymierzyć, więc muszę brać w ciemno standardową L'kę 19 cali na moje 182cm, raczej powinienem się do niej dopasować, a jeśli będzie naprawdę źle to go spakuję i odeślę.

 

@kosa23 problem z Fox vs Reba sie rozwiązał - wezmę Foxa (w 2011) albo Foxa (w 2012) ;)

Model XTC1 z Rebą ma pare kupowatych komponentów w które się nie będę pakował, bo skończy się wymianą po 3 miesiącach i kolejnymi wydatkami :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@nabial - nie mam się jak do niego przymierzyć, więc muszę brać w ciemno standardową L'kę 19 cali na moje 182cm, raczej powinienem się do niej dopasować, a jeśli będzie naprawdę źle to go spakuję i odeślę.

Jedź do żuchlińskiego w Gdyni, mieli L XTC 29er

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydawało mi się że miałeś w stopce trójmiasto :icon_redface:

Nabiał to nie jest taka bardzo krótka rama, bo ma 614mm w rozmiarze L, standardem jest co prawda 620-625, ale można to przełknąć.

Giant XTC 29er ma świetne opinie co do sztywności bo mufa suportu jest pod pressfit, główka stożkowa i widelec ze sterówką stożkową oraz koło przednie pod sztywną oś oraz wielką pudełkową rurę dolną.

Teq bierz tego Gianta u nas w tej cenie masz rowery na poziomie slx, RS Recon

PS. A w stanach masz w tej cenie Anthema 29er 3

Edytowane przez leo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydawało mi się że miałeś w stopce trójmiasto :icon_redface:

Nabiał to nie jest taka bardzo krótka rama, bo ma 614mm w rozmiarze L, standardem jest co prawda 620-625, ale można to przełknąć.

Giant XTC 29er ma świetne opinie co do sztywności bo mufa suportu jest pod pressfit, główka stożkowa i widelec ze sterówką stożkową oraz koło przednie pod sztywną oś oraz wielką pudełkową rurę dolną.

Teq bierz tego Gianta u nas w tej cenie masz rowery na poziomie slx, RS Recon

PS. A w stanach masz w tej cenie Anthema 29er 3

 

Dobrze widziales, profil byl od wielu lat nie zaktualizowany, bo do tej pory wszystko co potrzebowalem bylo w archiwum forum ;)

PS. Do Athema musisz doliczyc sales tax ktory juz jest w wiekszosci stanow, a w przypadku importu clo i vat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kosa23 i leo1 - podawac sobie moga rozne liczby i te 615mm byloby ok, ale nie przy kacie podsiodlowki 72*, bo pomiar horyzontalny robi sie do posiodlowki, ktora w przypadku gianta bardzo ucieka do tylu, a bez wzgledu na to, jaka rame uzytkujemy w xc, zawieszenie siodla musi byc w tym samym miejscu wzgledem mufy...efekt taki, ze rownajac do rzeczonego speca siodlo przesuwamy bardziej w przod, co przysuwa nas do kierownicy, a w specu jeszcze trza sztyce z offsetem, bo inaczej kolano wyprzedza korbe...efekt taki, ze w tej kwestii giant to spec z gorna rura 595mm - oczywiscie mniej wiecej, bo strata prawdziwej dlugosci ramy rosnie wraz z wyciaganiem sztycy

 

generalnie rama 19" na 182 wzrostu przy 29erze to zly pomysl, chociaz w owym giancie akurat trafiony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kosa23 i leo1 - podawac sobie moga rozne liczby i te 615mm byloby ok, ale nie przy kacie podsiodlowki 72*, bo pomiar horyzontalny robi sie do posiodlowki, ktora w przypadku gianta bardzo ucieka do tylu, a bez wzgledu na to, jaka rame uzytkujemy w xc, zawieszenie siodla musi byc w tym samym miejscu wzgledem mufy...efekt taki, ze rownajac do rzeczonego speca siodlo przesuwamy bardziej w przod, co przysuwa nas do kierownicy, a w specu jeszcze trza sztyce z offsetem, bo inaczej kolano wyprzedza korbe...efekt taki, ze w tej kwestii giant to spec z gorna rura 595mm - oczywiscie mniej wiecej, bo strata prawdziwej dlugosci ramy rosnie wraz z wyciaganiem sztycy

 

Tzn, miałeś na myśli, że pomiar horyzontalny robi się do przedłużenia podsiodłówki, czyli do sztycy?

 

Abstrahuję już od tych faktycznych wymiarów, bo różnią się w zależności od rocznika dla Gianta i do tego jeszcze nie wiem co znaczy "actual" i "effective" seat angle w Specu (mógłbyś wyjaśnić może?), ale zakładając, że to XTC ma mniejszy kąt podsiodłówki i, powiedzmy, taką samą długość górnej rury mierzoną horyzontalnie, to chyba logiczne, że siodło będzie cofnięte dalej od kiery, niż gdyby podsiodłówka była nachylona pod większym kątem (jak zakładam, że jest w Specu). A to, jak się jeździ na jednym i drugim i jak powinno być to siodełko ustawione względem suportu, pomijam. Chodzi mi o sam fakt, że efektywna długość górnej rury mierzona tak jak zwykle się mierzy - od siodełka do kiery (czy "zasięg", jak kto woli), jest większa przy mniejszym kącie podsiodłówki, czyli w XTC. I, co najwyżej, taki kąt może sprawiać trudność właśnie przy wyregulowaniu siodełka względem suportu, ale to przecież nie znaczy, że po przesunięciu siodełka bardziej do przodu, "skróci się" górna rura, po prostu zniweluje się różnicę do tego kąta w Specu i zostanie mniej miejsca w mocowaniu sztycy na wysunięcie do przodu. Uff :)

 

Chyba, że jakoś błądzę :unsure:

Edytowane przez kosa23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokladnie kosa23, Sol - tlumaczylem to juz w miare przejrzyscie, ale moze tak: zalozmy, ze preferujesz jazde z wysoka kadencja, masz 2 identycznie wyposazone rowery - xtc i stumpiego...w stumpim masz wiekszy kat, co wlasnie promuje takich, jak ty, a xtc znowu promuje jezdzacych silowo, ktorzy maja siodlo bardziej do tylu wzgledem mufy...zeby zrobic w xtc takie samo ustawienie, jak w stumpim musisz przesunac siodlo na jarzemku do przodu i nagle sie okazuje, ze nogi sa ustawione tak samo, ale tulow jakby bardziej podkurczony...wynika to wlasnie z tego, ze tth niby sa takie same, ale mierzone od niby tej samej glowki, ale do innej, troche wirtualnej prostej przechodzacej przez podsiodlowke, a jako, ze w xtc jest to 72*, to wymiar jest troche oszukany, bo przeciez ty lubisz duza kadencje i i tak przesuniesz siodlo do przodu, a o sztycy z offsetem nie masz nawet co myslec...

 

actual i effective podaje sie zwykle z powodu ugiecia zawieszenia, ktore zmienia katy, albo z powodu wygiecia podsiodlowki - np spec - co daje 2 mozliwosci pomiaru - prostej rurki za zagieciem wzgledem poziomej plaszczyzy, albo efektywny-wirtualny od srodka mufy do srodka osi sztycy w miejscu, w ktorym wysokosc sztycy osiaga wysokosc glowki...tyle teorii, ale nie zdziwilbym sie, gdyby jakis producent mial na to inny patent :D w przypadku przedniego kata mozna tez np brac wymiar uwzgledniajacy wyprzedzenie hakow widelca...

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok - ale mi chodziło i chodzi o gołą konstrukcję ramy. Preferencje zostawiamy na boku.

 

Innymi słowy stawiam obok siebie dwa rowery z podobnym rozstawem kół i podsiodłówką odpowiednio 74 i 72 st.

 

Rozumiem, że w tym drugim mam dłuższą TT. Biorę tą okoliczność pod uwagę przy zakupie, ale przesiewam przez wzrost i upodobania kadencyjne, a najlepiej - objeżdżam. Jest to jasne i oczywiste.

 

Z tego co pisałeś wnioskowałem jednak, że płaski kąt podsiodłówki skraca TT w sensie czysto konstrukcyjnym. No i to mi nie grało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prostej rurki za zagieciem wzgledem poziomej plaszczyzy

Tego nie rozumiem?

 

Tzn tego "zagięcia".

 

Pocieszające, że ktoś jeszcze ma z tym problem :rolleyes: :

 

Effective Seat tube angle??? Sta in low position????

 

The issue is that the (straight) axis of the seatpost does not run through the bottom bracket, because the seat tube is offset. Since the BB is where the effective seat tube angle runs through, the vertical position of the seat will affect the effective angle.

A powodem tego jest ZAGIĘTA rura podsiodłowa w Stumpjumperze pod 29'' :wacko:

 

BTW, troszkę offtop ;)

Edytowane przez kosa23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...