Skocz do zawartości

[suport] Jak to wykręcić?


lukass22

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Chciałbym wymienić suport i troche odnowić rower. Niestety nie jestem znawcą, a przeglądając różne strony nic podobnego nie znalazłem. Moje pytanie jak to wykręcić, wiem że trzeba zdjąć korbę specjalnym kluczem ale co dalej. A czy jeśli wykręce to jakimis domowymi sposobami to jaki suport tam włożyć, czy zmieniło się coś (chodzi o wymiary)

post-144176-0-52081900-1311775890_thumb.jpg

Napisano

Powinieneś sobie domowym sposobem poradzić. Potrzebujesz młotka i wybijaka zrobionego choćby ze stalowego pręta lub starego śrubokręta więc uderzając w to wycięcie powinno puścić aczkolwiek jest tam sporo brudu i jeśli się to zapiekło to morze może być kłopot.

 

Jeśli Ci się uda to zmierz mufę suportu oraz długość ośki i kup nierozbieralny wkład pod kwadrat bo takie masz mocowanie korby.

Napisano

Dziękuje za info. Będę próbował to "fachowo" rozkręcić. A czy do założenia nowego suportu potrzeba bedzie specjalnego klucza?

Napisano

Jaki młotek ? Jaki wybijak zrobiony ze stalowego pręta ?

Przecież to się odkręca zwykłym kluczem !

Ściągasz korbę (odpowiednim ściągaczem oczywiście) , a miskę (bo to co kolega każe walić młotkiem to miska , czyli bieżnia łożyska) - to tę miskę psikasz WD-40 , zostawiasz na 10 minut i odkręcasz kluczem.Nie pamiętam jaki tam jest chyba 15mm , ale lepszy będzie duży , nastawny klucz - one są dość szerokie więc będzie stabilniejszy.

Pozdro. B)

 

Do założenia suportu ? Masz na myśli dokręcenie korby ? Do tego potrzebujesz nasadowy klucz.Chyba 13mm o ile dobrze pamiętam. No chyba że kupisz wkład i on będzie już na imbus.

Napisano

Chodziło mi o dokręcenie nowego suportu rozumiem że do tego są jakieś specjalne klucze pewnie w zależności od rodzaju.

Rozwijając ten temat chciałbym troche zmodernizować rower. Chodzi mi o wymianę:

koła

suport

korba

kaseta

przerzutki

klamki

manetki

 

Może ktoś podrzucić jakieś linki do niedrogich części?

Napisano

Wg mnie to jest starszy rower, rozpoznaję już po samym suporcie, gdyż posiadam 2 podobne rowery to sądzę że to będą części SHIMANO SIS

Napisano

Powiem tak, rowerek ma ponad 10 lat, osprzęt jaki jest to shimano generalnie wszystko co napisałem jest mocno zużyte. Planuje to doprowadzać do użytku stopniowo. Na początek musze coś z kołami zrobić bo są zwichrowane i z suportem. Chciałbym się zamknąć do ok 300zł czy jest to możliwe

Napisano

To, że rower ma już swoje lata, widać. Ale bardziej chodziło mi o to, czy są jakieś lepsze części, które można zostawić. Shimano... jest i Tourney a jest i XTR. Więc spora różnica.

 

300zł na suport i koła? Bez problemu. Tylko jedno "małe" ale. Teraz wymienisz suport, ok. Ale chcesz wymienić w przyszłości korbę. I nie wiadomo czy suport będzie ok. Zakładając, że byłbyś w stanie wymienić też korbę, może być tak, że łańcuch już na nowej się nie przyjmie. A wtedy do wymiany tył. Z tyłem być może manetki... i tak to już leci w starszych roweruch.

 

 

Napisano

Kolega wyraźnie napisał co chce wymienić. Są to:

koła

suport

korba

kaseta

przerzutki

klamki

manetki

A więc cały osprzęt.

Jak dla mnie w 300 złotych się nie zmieścisz.Zakładając że połowę rzeczy zakupisz na allegro , to trzeba się również liczyc z kosztami wysyłki.Jak dla mnie operacja bez sensu.No chyba że rama jest naprawdę dobrej klasy, to wtedy warto...

Napisano

Planuje to doprowadzać do użytku stopniowo. Na początek musze coś z kołami zrobić bo są zwichrowane i z suportem. Chciałbym się zamknąć do ok 300zł czy jest to możliwe

 

W świetle tych słów różnie można rozumieć te 300zł, stąd moje pytanie.

Napisano

W świetle tych słów różnie można rozumieć te 300zł, stąd moje pytanie.

Chodziło mi 300zł za całość, nowy rower z osprzętem raczej słabej klasy to wydatek przypuszczam ok 700zł. Stąd moje pytanie jeśli to co napisałem da rade wymienić za ok 300zł to wiem co mam, sam to montuje wiec walory edukacyjne i myślę że namoje potrzeby rowerek byłby ok. Jeżeli koszt byłby większy to wiadomo że to bez sensu

Napisano

Ja , podobnie jak beskid , uważam że gra nie warta świeczki. Ten rower co masz pogoń za 100 złotych , dołóż pieniądze które masz przeznaczone na zakup części.Dozbieraj 300 pln i za kwotę 700 pln. kupisz rower .W starym widelec pewnie sztywny , a tu masz już jakąś amortyzację. Co prawda są to jedynie wyroby amortyzatoropodobne , ale lepsze to niż sztywniak.

 

1. http://allegro.pl/rower-26-kross-hexagon-v2-rama-19-katowice-czeladz-i1729087995.html#gallery

 

2. http://allegro.pl/rower-gorski-arkus-sport-bike-alu-shimano-goral-17-i1731377309.html#gallery

 

3. http://allegro.pl/rower-gorski-amortyzatory-i-tarcze-przod-tyl-i1733453499.html

Napisano

W przypadku żadnego z podanych rowerów nie można mówić o żadnej amortyzacji. Szczerze wolałbym sztywny widelec. Przynajmniej lżej.

 

Cóż, skoro 300zł na wszystko, nie da rady.

 

 

Napisano

Czyli teraz to dopiero w kropce jestem. 300 zł to mało żeby cos z tym zrobić a rowery tak jak myślałem za ok 700zł tez bez cudów. Mój plam przedstawiał się tak:

- teraz kupie koła plus wielobieg widziałem coś za ok 120zł

- potem wymiana suportu i korby

- przerzutki

- na koniec klamki i manetki

Przy rozłożeniu w czasie koszty mogą być nie takie zauważalne, rower cały czas na "chodzie"i tak jak pisałem wiem co mam, znając siebie pewnie koszty by były większe niż zakładam.

To jaki rower tak z ciekawości na fajnym poziomie dla amatora prosze o link.

  • Mod Team
Napisano

Jak juz wymieniasz koła to nie rób tego błegu i nie kupuj wolnobiegu tylko kasete, jest co prawda drożej ale wg mnie lepiej zrezygnować np z przedniej przerzutki i klamek niz kupować sh*ta po raz kolejny.

Napisano

"To jaki rower tak z ciekawości na fajnym poziomie dla amatora prosze o link"

 

Musisz najpierw określić do czego ten rower ma służyć... Gdzie i jak będziesz z niego korzystał...

 

Tak na marginesie , to dysponując kwotą poniżej 1000 pln. lepiej kupić używany jedno- dwusezonowy rower na lepszym osprzęcie niż za tą samą cenę nowy ,lecz ze słabą konfiguracją sprzętową.Ale to tylko moje zdanie.

Napisano

Potrzebuje rowerek żeby utrzymać formę sportową między treningami, generalnie zrobić sobie raz może dwa w tygodniu dobrą przejażdżkę po w miarę równym terenie, nie chcę żeby mi coś strzelało podczas zmiany przełożeń żeby hamowało jak należy. Nie mam zamiaru jeździć bo górach. Ale z doświadczenia wiem że kiepski sprzęt nawet przy rekreacyjnej jeździe potrafi się rozklekotać. Wiem że dobrym wyjściem jest kupić rower za 1200 1400 zł (tak zrobił kumpel i rowerek wg mnie bardzo solidnie wygląda)ale to już trochę jest. Stąd te moje pytania.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...