Skocz do zawartości

[Rower] Lazaro Integral V


Rekomendowane odpowiedzi

Benefit to ulga, rabat :P

wszystko ładnie, pięknie ale takiego słowa w języku polskim nie ma :)

 

KORZYSC. Jak to zapiszemy nie wazne,

Korzyść, zysk to PROFIT i moim skromnym zdaniem jest ważne aby korzystać z ojczystego języka poprawnie (a propos "nie" z przymiotnikami piszemy łącznie) :)

EOT

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica okazała się być zwykłą jaskółką, bez gripów, bez niczego, w srebrnym kolorze - leży w szafie bo nijak się ma do roweru

sztyca zoom, modelu nie pamiętam, aha średnica 27,2

 

To znaczy kierownica nie ma w ogóle chwytów czy są ale badziewne i właściwie dobrze od razu kupić nowe?

Co jest do zrobienia z tym rowerem po rozpakowaniu przesyłki, aby można było wsiąść i jechać?

Jest on w ogóle choć trochę wyregulowany czy nic a nic ? Czy osoba która potrafi wymienić dętkę poradzi sobie z tymi rzeczami czy zostaje serwis ?

Jakie klucze będą ew. potrzebne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest do zrobienia z tym rowerem po rozpakowaniu przesyłki, aby można było wsiąść i jechać? Jest on w ogóle choć trochę wyregulowany czy nic a nic ? Czy osoba która potrafi wymienić dętkę poradzi sobie z tymi rzeczami czy zostaje serwis ? Jakie klucze będą ew. potrzebne ?

na podstawie mojego zakupu.

Trzeba: przykręcić przednie koło, przykręcić kierownicę, przykręcić pedały, przykręcić siodło - razem 10-15 minut roboty (potrzebne imbusy i klucz do przykręcenia pedałów - chyba 17-stka, nie pamiętam), dopompować koła

Może zajść potrzeba: regulacja przerzutek (przód, tył), regulacja hamulców - ja hamulce miałem bardzo ładnie wyregulowane, doregulowanie (bo całkiem nieźle chodziły od początku) obu przerzutek zajęło mi 10 min (śrubokręt krzyżak)

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy kierownica nie ma w ogóle chwytów czy są ale badziewne i właściwie dobrze od razu kupić nowe?

Co jest do zrobienia z tym rowerem po rozpakowaniu przesyłki, aby można było wsiąść i jechać?

Jest on w ogóle choć trochę wyregulowany czy nic a nic ? Czy osoba która potrafi wymienić dętkę poradzi sobie z tymi rzeczami czy zostaje serwis ?

Jakie klucze będą ew. potrzebne ?

 

Klucze do skręcenia roweru:

 - płaska 15 do przykręcenia pedałów

 - imbusy:

    - 6 mm do przykręcenia siodła

    - 5 mm do przykręcenia kierownicy, hamulców, itp

 - no i jakiś wkrętak, jak wspomniał Piehursson

 

Do montażu pełnych błotników (jeśli ktoś zamówił):

 - płaska i/lub nasadowa 10

 - kombinerki

 - imbusy 4 oraz 3 mm

 - jakiś brzeszczot do skrócenia drutów (są mocne, przecinak z kombinerek nie da rady)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wogole dzieki krism4a1 za ten temat.

Mi pomogl zdecydowac sie na firme Lazaro i przerzucic z mtb na cross. Tak przy okazji mysle ze firma sprzedajaca te rowerki powinna Ci odpalic jakis profit z okazji podwyzszonej sprzedazy bo mysle ze nie tylko mnie przekonal Twoj opis :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten na fotce to jest amorek w opcji +40zł z blokadą. Też miałem problem z zaślepką, ale w końcu sie udało. Nie wyrywaj jej na siłę, bo tam są 4 takie delikatne zaczepy, u mnie 1 chyba pękł, ale mimo tego wszystko się trzyma.

Ściągnąłem tą zaślepkę z lewej goleni, ale tam nie ma nic do regulacji. Tam się nic nie kręci. Całkowicie nie wiem o co chodzi.

na pewno w tym bez dopłaty jest jakaś regulacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikogo nie namawiałem do kupna tego modelu, opisałem zalety, ale również wady które zauważyłem "z czasem".

Choć wady jakie się ujawniły to racej nie wina firmu która składa te rowerki a ogólnie coraz gorszej jakości komponentów "zachodnich" producentów osprzętu. Już gdzieś kiedyś napisałem, że na starym Shimanowskim wolnobiegu siedmiorzędowym przjeździłem kilka ładnych lat, a na nowej kasecie o kilka rzędów wyższej grupu - rok :)

Producent odpowiada raczej za złozenie tego do kupy, czyli odpowiedni dobór komponentów i sam montaż (bo nie ma pewności czy nawet ramy nie są spawane gdzieś za granicami kraju). Co do doboru osprzętu to wydaje się, że cały czas się uczą i idzie to ku lepszemu:

- mój lazaro z 2011 ma np. manetki grupę niżej, korby były chyba najtańsze z aluminiowych, no ale kosztował mniej (ja osobiście po odliczeniu vat dałem za niego 650 zł)

- w 2012 miał już lepsze korby i klamkomanetki, wydaje się że w ciągu sezony zmienili też łańcuch z UG na HG.

- w 2013 mozna już pokombinować z blokowanym amortyzatorem

- stawiam, że następny face lifting będzie polegał na zmianie na zerowy mostek i prostej kierownicy. I wtedy będzie to już niezły cross.

 

Jedyne co mnie drażni to ich kłopot z malowaniem, wydaje się że nie nadążają za modą :) i kolorystyka jest zawsze spóźniona o rok.

 



 

Ściągnąłem tą zaślepkę z lewej goleni, ale tam nie ma nic do regulacji. Tam się nic nie kręci. Całkowicie nie wiem o co chodzi. na pewno w tym bez dopłaty jest jakaś regulacja?

 

W "tym bez dopłaty" regulacja napięcia SAG jest na prawej goleni. poz. 17 adjust system

Edytowane przez krism4a1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem : http://allegro.pl/kierownica-amoeba-borla-31-8-aluminiowa-700x40-dh-i3120046232.html a do tego http://allegro.pl/mostek-zoom-tds-d365-60-srebrny-28-6-28-6-fov-31-8-i3132510728.html  plus http://allegro.pl/chwyty-rowerowe-velo-135mm-zel-raczki-zelowe-i3098948843.html  . sprzet fajny ale sprzedawcy nie polecam. prawie wcale nie odpowiada na maile, klamie w kwesti wysylki , by w koncu po 2 tygodniach towar wyslac... 

 

 

pozdrawiam.

Tak swoją drogą to mogli by dać mostek regulowany. Nie wiem czy przyoszczędzili, czy o co chodzi, ale zawsze każdy mógłby dostosować pozycję do swojego widzimisię. Jeżeli chodzi o tą kierę co kolega zakupił, to właściwie originalka ma 600 mm,więc różnica to jest po 5 cm z każdej strony. Ciekaw jestem czy jest to jakaś różnica w komforcie jazdy.

A jeżeli chodzi o mostek to jaki jest dobry regulowany? Obojętnie jaki zooma tyle że regulowany tak?.. :)

Edytowane przez nowicjuszrowerowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulowany - pewnie mogli by, ale...

cena poszła by w górę, takie mostki stosuje się w trakkingach, a Lazaro to w zamyśle sprzedawcy cross.

regulowany mostek ma tę wadę, że jest mniej sztywny, po jakimś czasie coś zaczyna skrzypieć itp.

Tu się nie zgodzę. Lazaro to przede wszystkim rower mający trafiać w potrzeby jak największej liczby ludzi i ma to większe znaczenie niż nazwa - cross, czy cokolwiek innego. Nie sądzę, żeby prosta kierownica i zerowy mostek były tym, co większa część kupców wstawia sobie do roweru po jego kupnie. Gdyby firma chciała się przejmować spełnieniem standardów bycia klasycznym crossem to już dawno by te komponenty wstawiła, bo nie wiąże się to z różnicą cenową. Czy rower to klasyczny cross przejmują się właśnie ci "zachodni producenci" i to też raczej w kategorii od 2-3 tys. zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się nie zgodzę. Lazaro to przede wszystkim rower mający trafiać w potrzeby jak największej liczby ludzi i ma to większe znaczenie niż nazwa - cross, czy cokolwiek innego. Nie sądzę, żeby prosta kierownica i zerowy mostek były tym, co większa część kupców wstawia sobie do roweru po jego kupnie. Gdyby firma chciała się przejmować spełnieniem standardów bycia klasycznym crossem to już dawno by te komponenty wstawiła, bo nie wiąże się to z różnicą cenową. Czy rower to klasyczny cross przejmują się właśnie ci "zachodni producenci" i to też raczej w kategorii od 2-3 tys. zł.

Generalnie sie z tobą zgadzam, generalnie bo:

- droższy, bo regulowany mostek, nie inna kierownica.

- sprzedawca ewidentnie reklamuje go jako crossa, nie moja wina że wyszło im coś innego, co raczej z racji ceny trafiło na szeroki grunt, a nie dlatego że ludzie szukają czegoś uniwersalnego. Wg mnie to raczej niezamierzony efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof ma rację. Tu nie chodzi o uniwersalność tego roweru. Albo inaczej, jego uniwersalność jest mniej istotna. Najważniejsza dla kupujących jest cena i to co za tą cenę dostajemy (patrz osprzęt).

Ja np. 2 tygodnie temu kupiłem Maestro czyli bliźniaka Lazaro i teraz własnie będę wymieniał i kierownicę i mostek bo zależy mi właśnie na "ucrossowieniu" tego roweru. Zdaję sobie jednak sprawę, że większość ma w nosie to czy ten rower jest stricte crossowy czy nie. Jesli komuś się wygodnie jeździ na takiej jak obecna konfiguracja to po co ma coś zmieniać. Chociaż jest jedna rzecz, którą chyba każdy powinien zmienić... chwyty, ja to zrobiłem juz dwa dni po zakupie ;)

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

700? Zdecydowanie za szeroko. Mnie się wydawało na początku też za wąsko na stokowej kierownicy, teraz się przyswyczaiłem, choć też bedę zmieniał ale na zerowy,sztywny i prostą kierownicę.

 

:) dopiero teraz zauważyłem, że wpisałem #1000 odpowiedź. :)

Ja też wymieniam na prostą kierownicę ze sztywnym mostkiem, prawdopodobnie 7 stopni.

Ale mam dylemat co do szerokości właśnie. Stockowe 600 jest dla mnie za wąskie ale może to być spowodowane też tym, że jest to gięta kierownica i te wszystkie klamoty się na niej nie mieszczą, nawet nie mam teraz możliwości założenia rogów bo nie ma dla nich miejsca. Nie wiem. Może poceluję w środek i 660 wezmę? Muszę jeszcze poczytać, poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

700mm wcale nie jest za szeroko. poza tym lepiej jest wziac 750-700mm i w przypadku uznania, ze to za duzo, to po kawalku odcinac. u mnie bylo 580mm na poczatku. po przesiadce na 700mm i krotki mostek 60mm czuje sie pewniej na rowerze. dodatkowo szeroka kiera pozwala lepiej manewrowac rowerem w 29'' kapciach. ps. nawet nad 750 do 2 roweru sie zastanawiam... 

 

 

pozdrawiam. 



mysle nad czyms takim http://allegro.pl/specialized-demo-kierownica-dh-350-gr-750-mm-i3282940268.html , 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

700mm wcale nie jest za szeroko. poza tym lepiej jest wziac 750-700mm i w przypadku uznania, ze to za duzo, to po kawalku odcinac. u mnie bylo 580mm na poczatku. po przesiadce na 700mm i krotki mostek 60mm czuje sie pewniej na rowerze. dodatkowo szeroka kiera pozwala lepiej manewrowac rowerem w 29'' kapciach. ps. nawet nad 750 do 2 roweru sie zastanawiam...

 

Niestety z prostymi kierownicami 700mm w górę jest tem problem, że ciężko dostać taką za rozsądne pieniądze. Poniżej stówy udało mi się znaleźć tylko Krossa albo za 115 zł Easton'a. Później to już 150 zł w górę a ja chciałbym się zmieścić z mostkiem w 150 zł ale z tym może być ciężko.

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest możliwość w ogóle u sprzedającego rowery Lazaro dokupić inną kierownicę lub mostek czy mają tylko to co na rowerze?

I pytanie, czy warto dopłacać do Maestro jedynie dla piast Shimano? bo chyba innych różnić pomiędzy nim a Lazaro v3 nie ma.

A po zakupie kierownicę również będę chciał zmieniać dlatego będę śledził waszą dyskusję :)

Edytowane przez mariuszk007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...