Rasengan Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Witam, znalazłem w maszynie do szycia mojej mamy taki oto olej wazelinowy: Pytanie: czy mogę go używać do smarowania amortyzatora, przerzutek, łańcucha? to przezroczysta, lekko zagęszczona ciecz, da się odmierzać po kropelce. Na etykiecie jak widac jest napisane że nadaje się do konserwacji części rowerowych, ale nie wiem o jakie części konkretnie chodzi. Proszę o pomoc, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 24 Czerwca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Smarowanie łańcucha, linek od przerzutek. Nie lej za dużo go na łańcuch, ponieważ on na pewno będzie bardzo zbierał brud. Pozostałe elementy lepiej smarem stałym. Amortyzator np. Brunox'em deo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalin20 Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 sam swojego czasu używałem czegoś podobnego, i nie działało to dobrze. Smarowałem tym łańcuch, łapał syf podobnie jak po fl ale po każdym zamoczeniu łańcucha smar sie wypłukiwał i trzeba było od nowa smarować. Możesz używać tylko do łańcucha i pamiętaj żeby jak tylko łańcuch ci sie zamoczy nasmarować go jeszcze raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Według mnie do amortyzatora niskiej klasy np. XCR,XCM,XCT, RST Gila itp. jest bardzo dobry, poprawia jego pracę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rasengan Napisano 24 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 A samych mechanizmów przerzutek nie mogę nim posmarować? żeby nic nie trzaskało na przyszłość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 25 Czerwca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2011 Ale co chcesz tam smarować? Tuleje ślizgowe, sprężynę? czy co? Raczej bym tego tam nie stosował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2011 Taki olej stosowany w maszynie ma sens, gdyż smaruje się nim elementy pracujące w trochę innych warunkach niż mechanizmy roweru. Elementy ruchome maszyny są w większości schowane pod obudową, w rowerze wystawione bezpośrednio na działanie czynników zewnętrznych. To co zbierzesz z drogi w czasie jazdy wywoła raczej prrzeciwny do oczekiwanego efekt. A co do samego oleju wazelinowego to wydaje mi się że w moim mieście w jednym ze sklepów rowerowych można było taki kupić, jako najtańszy olej rowerowy, różnica w cenie w stosunku do najtańszego oleju "firmowego" była chyba pięciokrotna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rasengan Napisano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2011 Dobra, dam sobie z tym spokój, dzięki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kepa416 Napisano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2011 Chyba że chodzi o manetki przerzutek i elementy plastikowe osłonięte od brudu i syfu z zewnątrz/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.