Skocz do zawartości

[amortyzator] Epicon i blokada skoku.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Leży obok mnie nowiutki Epicon z 2011 roku od Eurobike. (Waga to 1680g bez przyciętej sterówki :D ). Powiedzcie mi, gdy ugnę amortyzator wydaje dźwięk 'chlupnięcia' gdy wraca. Tym bardziej im bardziej na 'minus' jest ustawione tłumienie powrotu. Czy to jest normalne? Druga sprawa, nie wiem co źle robię, ale jak przekręcę blokadę skoku (przekręca się o 90*), obojętnie w jaką pozycję to nie ma żadnej reakcji. :mellow: Coś źle robię? Czy powodem może być, że uginam amortyzator sterówką opartą o ziemię?

 

Już nie wiem co myśleć, czy przycinać i zakładać szyszkę czy oddawać na gwarancję/wymianę. :unsure:

Z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uginasz go opartego sterówka o ziemie t.j. do góry nogami to może wydawać inne dźwięki niż naturalnie, bo przecież on w takiej pozycji nie pracuje :P

Chlupotanie to pewnie olej w tlumiku, który się przelewa. Epicona akurat nie mam, więc 100% pewności nie daje. Tak czy inaczej to dobry amor, więc na pewno jest sprawny. Montuj, pojeździj. Jak coś się będzie działo to najwyżej oddasz na gwarancje.

 

Pozdrower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W torze 302 solo air miałem dziś ten sam problem z blokadą.

 

Po przeserwisowaniu, blokada nie działała z niewiadomych przyczyn.

Chłopaki w serwisie wyjmowali całą blokadę , rozkręcali, czyścili, przedmuchiwali. W amorze wymienili jeszcze raz olej i trochę więcej go dolali.

Po 1h męczarni w końcu zadziałało.

Prawdopodobnie było za mało oleju ale na 100% nie wiadomo. Taki kaprys amora ;)

 

Efekt jest taki że teraz zamiast 100PSI pompuję 60PSI i mam to samo :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety rusza sie... w obu polozeniach nie ma zadnej zmiany, jestem w stanie ugiac amor na jakies 5cm... odkrecilem ta srobke, ale nic tam nie ma...

 

Sorry za brak polskich znakow ale pisze z komorki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety rusza sie... w obu polozeniach nie ma zadnej zmiany, jestem w stanie ugiac amor na jakies 5cm... odkrecilem ta srobke, ale nic tam nie ma...

 

Kupiłem ten amorek 2 tyg. temu, i blokada skoku dość specyficznie w nim działa, tj. po zablokowaniu amorek ugina się nieco (ok. 1-1,5 cm). Widać pozostaje w nim nieco luzu do działania nawet po zablokowaniu. Przy czym posiadam wersje RLD (model 2011). Może Ty masz podobnie?

 

Sz

 

PS.

Mój waży 130g więcej, ale mam z pivotami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam na forum

Od kilku dni jestem posiadaczem Epicona RLD na 2011r.

Jeszcze go nie ustawiłem idealnie pod siebie ale potwierdzam, że na blokadzie można go spokojnie ugiąć na 2 cm a i dalej przy mocnym nacisku pewnie też. Nie bardzo zauważam różnice przy regulacji tłumienia powrotu. Nawet na skrajnych położeniach powrót do po wciśnięciu amora jest bardzo podobny.

( może na max w pozycję "-" jest trochę szybszy ).

Muszę go jeszcze dopasować do swojej wagi bo wydaje mi się po wczorajszym teście, że okolice 90psi przy mojej wadze 83 kg jest trochę za twardy.

Czy u was ta regulacja powrotu jest wyraźnie widoczna ?

Czy po jeździe pozostają u was na golenie niewielkie ślady oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z regulacją tłumienia powrotu nie jest tak, że jak sobie ustawicie na wolny powrót to po naciśnięciu rozpręża się 2-3 sekundy a jak na szybki to od razu. Gdyby tak było, stracilibyście zęby na pierwszej jeździe. To trzeba ustawić sobie empirycznie. Jeśli amor jest nowy na goleniach mogą pozostawać ślady oleju. Na początku, kiedy jest go w miarę dużo , czyli widać, że wyłazi, trza go szmatką ścierać aby się nie zasyfił.

 

@Szymku, wg specyfikacji SRSuntour żaden Epicon SF11, czyli model 2011, NIE MA piwotów. Chyba, że jakiś OEM-owy masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich posiadaczy Epiconów. Ja mam dokładnie ten sam problem co Wy blokada skoku nie działa, amorek ugina się tak samo jak bez włączonej blokady, z regulacją tłumienia powrotu jest tak samo nie widzę żadnej różnicy. Amorek był kupowany w sklepie i montowany przez doświadczonego serwisanta, byłego zawodnika. Już po powrocie do domu zauważyłem że jest coś nie tak, na drugi dzień odprowadziłem rowerek do serwisu , tam potwierdzono że coś nie halo z nim jest, rowerek został w serwisie. Ja czekam a mógłbym sobie brykać na moim rumaku, dam znać jak sytuacja się rozwinie. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możesz zapytaj co było przyczyną usterki. Bardzo by nam to pomogło, bo być może nie będę musiał jechać ~70km żeby zawieźć go do serwisu ...

 

Mi regulacja odbicia działa. Całe szczęście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się stało tak że blokada skoku przestała działać jak mając rower odwrócony do góry kołami spuściłem powietrze z amora. Olej przepłynął w tłumiku nie tam gdzie trzeba i po napompowaniu nie działała blokada. Wystarczyło postawić rower na koła napompować amor żeby się cały wyprostował, spuścić powietrze z niego i docisnąć do samego dołu żeby olej przepłyną tam gdzie trzeba i napompować już do normalnego cienienia. Olej wrócił na swoje miejsce i nie było problemu z blokadą czy tłumieniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jak jest u mnie z blokadą.

U mnie działa poprawnie tzn. da się na siłę wcisnąć amortyzator ale różnica po puszczeniu blokady jest wyraźna.

Sprawdziłem sag przy 50 psi : z włączoną blokadą około 1cm z wyłączoną ok. 2cm.(ważę 83 kg)

Wydaje mi się, że hydrauliczna blokada nie blokuje amortyzatora całkowicie na sztywno ale usztywnia go w znaczny sposób.

Faktycznie jeżeli nie widać różnicy przy uginaniu amortyzatora przy włączonej blokadzie może to wskazywać coś z nim nie jest tak - w moim ta różnica jest bardzo wyraźna.

Co do regulacji tłumienia wyjaśnił to już wyżej kolega "ugupu". Mi wydaje się, że w skrajnym położeniu regulatora na "-" golenie wracają szybciej.

Blokadę sprawdzę jeszcze w terenie, założę opaskę na goleń i zobaczę jak mocno potrafi popuścić amora w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko dostanę pompkę sprawdzę wersję z olejem. Wydaje mi się bardzo prawdopodobna, bo dość dziwne dźwięki wydaje (jak dla mnie :P). Spuszczenie powietrza do zera niczego nie uszkodzi, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szymku, wg specyfikacji SRSuntour żaden Epicon SF11, czyli model 2011, NIE MA piwotów. Chyba, że jakiś OEM-owy masz.

Na stronie producenta są na 2011 rok Epicony z pivotami. Poza tym kilkanaśnie dni temu sam potwierdziłeś mi produkcję po podanym przeze mnie numerze seryjnym TA01174xxx ;)

 

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi, gdy ugnę amortyzator wydaje dźwięk 'chlupnięcia' gdy wraca. Tym bardziej im bardziej na 'minus' jest ustawione tłumienie powrotu. Czy to jest normalne?

 

Tak. Olej jest przetłaczany w tłumiku. Jest to jak najbardziej normalne.

 

... Niepokoi mnie jednak ta blokada. Żadnej różnicy jak przekręcam ...

 

Oddaj na gwarancje. Blokada powinna działać. Włączenie blokady powoduje zamknięcie otworów w tłoku znajdującym się w tłumiku, co powoduje brak przepływu oleju w komorze i usztywnienie amora.

 

Gazda, wersja z blokadą na koronie, tak? Zdejmij ten kapsel z góry i zobacz co się dzieje tam Na stronie suntora jest filmik jak naprawić to.

 

To nic nie da. Na stronie nie ma takiego filmiku, bo tłumik jest wg producenta nierozbieralny. Trzeba ingerować w tłumik.

 

Kupiłem ten amorek 2 tyg. temu, i blokada skoku dość specyficznie w nim działa, tj. po zablokowaniu amorek ugina się nieco (ok. 1-1,5 cm). Widać pozostaje w nim nieco luzu do działania nawet po zablokowaniu.

 

Amorek będzie się minimalnie uginał ( model 2009 100 mm - to około 5-7mm ) ma to zapobiec ewentualnemu uszkodzeniu amora gdy wpadnie na przeszkodę. Sprawdzając blokadę nie robi się tego na "sucho", tzn. Trzeba siedzieć na rowerze i wtedy przy włączonej sprawdzić czy amor pracuje. Trochę duży ten twój zakres... Ile skoku masz?

 

Czy u was ta regulacja powrotu jest wyraźnie widoczna ?

Czy po jeździe pozostają u was na golenie niewielkie ślady oleju ?

 

Odnośnie pierwszego pytania - tak. Po serwisie jeszcze bardziej.

Nie ma się czym przejmować, że pozostaję ślady oleju na goleniach. W nowym amorku jak pierścienie filcowe są mocno nasączone olejem to tak będzie. Przejdzie z czasem.

 

Witam wszystkich posiadaczy Epiconów. Ja mam dokładnie ten sam problem co Wy blokada skoku nie działa, amorek ugina się tak samo jak bez włączonej blokady, z regulacją tłumienia powrotu jest tak samo nie widzę żadnej różnicy. Amorek był kupowany w sklepie i montowany przez doświadczonego serwisanta, byłego zawodnika. Już po powrocie do domu zauważyłem że jest coś nie tak, na drugi dzień odprowadziłem rowerek do serwisu , tam potwierdzono że coś nie halo z nim jest, rowerek został w serwisie. Ja czekam a mógłbym sobie brykać na moim rumaku, dam znać jak sytuacja się rozwinie.

 

Nie to że nie halo, tylko na 100% niesprawny amor. Daj znać co zrobili, pewnie skończy się na wymianie tłumika, lub amora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nic nie da. Na stronie nie ma takiego filmiku, bo tłumik jest wg producenta nierozbieralny. Trzeba ingerować w tłumik.

Dało by, ale tylko wtedy gdy pokrętło byłoby źle złożone i przekręcając nie blokował byś do samego końca.

 

 

@Krzysiek234,jeżeli chodzi z ten 1cm to nie ma problemu.. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:blink: Poddaję się, nie rozumiem, nawet nie chcę zrozumieć :blink:

Dziś montowałem amortyzator. Po przycięciu sterówki i włożeniu gwiazdki blokada dalej nie działała. Później założyłem bieżnię sterów i do roweru. Założyłem i czuję że jakiś ogromnie twardy, myślę o co chodzi? Przekręcam blokadę i co? Działa :woot:

 

Jest opcja, że kilka udarowych uderzeń podczas nabijania bieżni naprawiło ją? :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem rowerek z serwisu, z blokadą skoku problem polegał na niedokręconym zaworze ( tak powiedział serwisant)więc blokada działa, co prawda ugina się troszkę ale to minimalnie jakieś 0,5 cm. Co do regulacji odbicia to po przełożeniu w skrajne ułożenia to widać różnice, niewielką ale jest zobaczymy jak się dotrze. po spuszczeniu powietrza z amorka do zera zmierzyłem skok 80mm przy mojej wadze 100 kg ustawiłem SAG na 15% ciśnienie wynosi 110. pompka w plecak i w drogę. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...