Skocz do zawartości

[Kaseta] Zablokowana kaseta


sasquie

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj stwierdziłem, że czas przeczyścić rower przed sezonem. No więc rozkręciłem go na części (kasety z tylnego koła nie ściągałem, nie mam klucza - wyciągnąłem jedynie ze środka śrubę), przeczyściłem i zmontowałem z powrotem. Ku mojemu, niekoniecznie miłemu, zaskoczeniu zauważyłem, że kaseta kręci się jedynie do tyłu (wtedy co tak klekocze), do przodu się nie da. Jakby była jakaś blokada, czy cuś... No więc ponownie wyciągnąłem śrubę i zajrzałem, czy jakaś kulka nie wypadła z łożyska do środka kasety - ale nie. Skręciłem, ale problem nie zniknął... Co z tym zrobić? Najlepiej w domowych warunkach, bo na poniedziałek sprzęt będzie mi potrzebny (a do serwisu nie chce mi się iść <_< ). Tylko proszę o wytłumaczenie tak "łopatologicznie", bo jestem raczej nowicjuszem w tych sprawach i nie za bardzo znam się na nomenklaturze sprzętu rowerowego :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj stwierdziłem, że czas przeczyścić rower przed sezonem. No więc rozkręciłem go na części (kasety z tylnego koła nie ściągałem, nie mam klucza - wyciągnąłem jedynie ze środka śrubę), przeczyściłem i zmontowałem z powrotem. Ku mojemu, niekoniecznie miłemu, zaskoczeniu zauważyłem, że kaseta kręci się jedynie do tyłu (wtedy co tak klekocze), do przodu się nie da. Jakby była jakaś blokada, czy cuś... No więc ponownie wyciągnąłem śrubę i zajrzałem, czy jakaś kulka nie wypadła z łożyska do środka kasety - ale nie. Skręciłem, ale problem nie zniknął... Co z tym zrobić? Najlepiej w domowych warunkach, bo na poniedziałek sprzęt będzie mi potrzebny (a do serwisu nie chce mi się iść <_< ). Tylko proszę o wytłumaczenie tak "łopatologicznie", bo jestem raczej nowicjuszem w tych sprawach i nie za bardzo znam się na nomenklaturze sprzętu rowerowego :(.