Skocz do zawartości

[napęd] Prawie cały nowy a dalej jest coś nie tak


bauer106

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam po długiej przerwie ;)

 

 

Przed zimą zakupiłem kilka gratów w tym nowy napęd - kaseta, korba, łańcuch, przerzutka przednia wszystko shimano deore LX. Została tylko przekładnia z tyłu też LX ale starsza- bez luzów. Przejechałem na tym zestawie może z 200km max. Wszystko dobrze wyregulowane, nasmarowane itp. Kaseta jest 9rzędowa i lx z tyłu niby też (miałem tak w poprzednim zestawie) i teraz przy większym nacisku np jak jest jakiś podjazd albo wdepnąć na prostej to łańcuch lata z biegu na bieg albo po prostu przeskakuje na danym zębatce tak, że nie da się podjechać. Co to może być? Myślałem, że to może być wina przekładni ale nie mam z kim zrobić podmianki a kupować trochę niezbyt chcę kupować aby okazało się że jednak to nie to.... A może jestem zbyt ciężki na lx? :P Ważę ponad 100

Napisano

Jeśli lata z biegu na bieg to trzeba wyregulować, jeśli przeskakuje na tej samej zębatce to znaczy jest zużyta, co jednak byłoby straszną osobliwością po 200km, nawet przy zawodniku ponad 100kg.

Napisano

Właśnie jest tak, że raz przeskakuje a raz lata. Trochę dziwne to by było aby się zużyło, bo nie widać wzrokowo. Poprzednio miałem zestaw Truvativ Firex (czy jakoś tak) a kaseta i łańcuch to jakiś zestaw deore i tego nie miałem. Jakbym na początku to zauważył po złożeniu to można by przypuszczać, że to przekładnia z tyłu, a tak ciężko powiedzieć. A może to być łańcuch że się rozciągnął?

Napisano

Zapomniałem dodać- linki i pancerze są także nowe. Zmienione chwilę po całym napędzie. Przerzutka ma już z 3/4lata chyba

Napisano

Po 200 przejechanych kilometrach obstawiam wyciągnięcie linki, lekka regulacja powinna pomóc. A jak nie to, warto by sprawdzić, czy przerzutka nie ma luzów.

Napisano

To fakt, linki mogły się ułożyć po tym czasie i przerzutka rozregulowana. Jak spinałeś nowy łańcuch to rozruszałeś spinane ogniwo? Co prawda nie sądzę aby to ono mogło biegi zmieniać, ale może wkurza przerzutkę. Sprawdź luzy na: haku, kole, korbie (zębatkach też), kasecie. Jednym słowem trzęś wszystkim i podokręcaj profilaktycznie. Sprawdź czy wózek przerzutki patrząc od tyłu jest prosty i czy hak jest prosty. Podwieś rower gdzieś i pobaw się biegami w różnych kombinacjach. Pokręć korbą do tyłu - może znajdziesz to nierozruszane ogniwo.

Napisano

Najpierw znajdę chwilę czasu i wyreguluję raz jeszcze, a potem jak to nic nie da będę się bawił z kółeczkami ;) Dzięki za podpowiedzi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...