Skocz do zawartości

[ Łańcuch ] przeskakiwanie


wojtus025

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem dość często spotykany na tym forum a konkretnie przeskakujący łańcuch na największym przełożeniu.

(Nie znam się jeszcze za bardzo na rowerach- jestem totalnym laikiem:)) rower mam od sierpnia ubiegłego roku - przez zimę sobie odpoczywał ale od nowości zrobiłem na nim jakieś 2500 km z czego 1000km od połowy marca br. Nie wiem co mi mogło w nim nawalić bo gdy jadę na przerzutkach ustawionych na 3 z przodu i 7 z tyłu( ta kaseta ma 7rz) to strasznie przepuszcza i nie da się jechać. Dopiero gdy zmienie na 3-6 to jest w porządku. Ale i ta też pewnie z czasem nawali. Dziś przypatrzyłem się tej 7-ej zębatce na kasecie i w porównaniu z innymi jest cholernie wyrzarta. Wszystkie inne mają dość szerokie ząbki, a ta ma ledwo wystające i wąziutkie i myślę, że łancuch nie ma na czym się kręcić...I nie wiem czy zmieniać tą kasetę na nową i czy to główna przyczyna usterki.Proszę bardzo o waszą pomoc.Podam nazwę mojej kasety:

 

 

Shimano TZ31, 14-24, 7 biegów, a łańcuch to jakiś KMC Z51 - myślę że to nie są super klasy częsci...

post-133385-0-00793900-1303994318_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy trzeba by było kupić całą kasetę na tył i łańcuch?? to pewnie koszt ponad 50zł...Nie wiedziałem aż do teraz że trzeba zmieniać łąncuchy i kasety po mniej więcej 1000-2000km:) Ogólnie to ja tez bardzo nie dbałem o smarowanie( smarowałem jakimś olejem silnikowym co był akurat zawsze pod ręką - jakiś lotosa ŁT coś tam:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TZ-31 to wolnobieg, nie kaseta. Wymienić trzeba całość i prawdopodobnie łańcuch. Nie wymagaj cudów od niskiej grupy osprzętu. Dodatkowo jeśli jeździsz tylko na tej 14-tce to nie dziwota, że tak tak szybko została zjedzona. Dobry łańcuch przetrzyma i 10 tys. km, a dobra kaseta nawet trzy łańcuchy - oczywiście mam na mysli jazde rekreacyjną, nie wycinacką.

Odnośnik do komentarza