Skocz do zawartości

[hamulce] Odległość klocków od tarczy


jonypi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

post-127055-0-00711700-1303673429_thumb.jpg

 

Tak wygląda zacisk moich Elixir-ów.

Hamulce są po odpowietrzaniu i wszystkich innych zabiegach. Ale mam pytanie co do położenia klocków. Na bolcu widać, że są w różnych odległościach od środka zacisku. Czy wszystko jest ok? Czy mam dalej coś zmieniać?

 

Walcze dalej z hamulcem, bo mam problem następujący.

Wszystko z hamulce gra póki rower stoi na stojaku. Jak rusza na trase to nieraz zdarza się, że hamulec zaczyna stosunkowo obcierać.

POMOCY

Napisano

Dlatego właśnie pytam, czy tak ustawione klocki wymagają zmiany?

I pytanie co mam zrobić aby równo były ustawione.

Dodam, że posiadam ten hampel od nowego i ma przejechane około 1000km.

 

A co do starcia to są prawie równo zebrane. Zdjęcie nie jest zrobione idealnie równo do zacisku gdyż opona nie pozwalała na to.

Napisano

Chyba to samo co w kazdym przypadku, zdjąc klocki zrobić porządek z tłoczkami ( wcisnać załzożyć klocki, jak problem nadal będzie występował to odpowietrzyć) i chyba wymiana klocków by sie przydała, o ile nie masz uszkodzonego tłoczka który ścierał klocek pod kątem.

Napisano

Ale mam też problem z tym wciskaniem tłoczków:

jedno, że cieżko je rozepchnąć

drugie to jak wkładam koło to znów wracają do poprzedniej pozycji.

 

Chyba, że mam to zrobić w takie kolejności??

1.Rozepchnać tłoczki

2.Poluzować zacisk

3.Zacisnąć klamke

4.Zakrecic zacisk

  • Mod Team
Napisano

... i chyba wymiana klocków by sie przydała, o ile nie masz uszkodzonego tłoczka który ścierał klocek pod kątem.

Nie widzę najmniejszej potrzeby wymiany klocków, bo wyglądają na praktycznie nowe. jonypi - takie są uroki Avidów, ale poczekajmy aż wypowie się forumowy spec od tych hamulców.

Napisano

No chyba coś da się z tym zrobić ? co nie ? :(

Te hample nie należą do najtańszych i chyba bowinno udać się je jakoś ustawić tak aby nie spowalniały na maratonach :/

Napisano

Czy we wszystkich Avidach klocki są tak blisko tarczy?

Nic dziwnego, że ociera.

 

W moich Hayes'ach jest "sporo" więcej miejsca dla tarczy.

Ciekawe, czy to zależy od firmy, czy to indywidualne ustawienie każdego egzemplarza.

Napisano

jonypi, miałem elixiry CR przez jakiś czas w rowerze i one tak mają.

Klocki są cholernie blisko tarczy i nie masz co wciskać tłoczków, bo ten hamulec tak pracuje więc po kilku naciśnięciach klamki klocki są w tej samej pozycji.

Jest po prostu bardzo czuły na minimalną krzywiznę tarczy.

 

Zobacz sobie po jeździe jak Ci obciera o tarczę i zaznacz sobie w którym miejscu. Może się okazać że konieczne będzie prostowanie tarczy, żeby to się nie działo.

U mnie pomagało na dłuższy czas.

 

Całkowicie problem ustąpił dopiero po zmianie tarcz na Hope z alu pająkiem.

 

W CR'ach jest regulacja miejsca w którym klocki "łapią", ale dotyczy to samej klamki. Spróbuj trochę zwiększyć jałowy skok klamki - jeśli masz ustawiony minimalny, to klocki mogą być bliżej tarczy niż powinny.

Napisano

Elixiry uwielbiają same hamować, zwłaszcza gdy są używane z oryginalnymi tarczami g3 - te tarcze po prostu są krzywe fabrycznie i trzeba je wyprostować od razu po zakupie.

 

Nierówno wysunięte tłoki to nie wada.

Napisano

Witam

 

Odnośnie tarcz miałem jakis czas temu bardzo podobny problem z orginałami hayesa - nie miłosiernie tył dzwonił, jakiś czas temu zakupiłem na ashime 180 i 203 i o dziwo 180 była prosta natomiast już 203 musiałem prostować francuzem.

Napisano

proponowałbym coś normalnego, np. wspomniane Hope. Zdecydowanie odradzam formule, avidy i shimano(krzywe bardziej od avidów!)

 

A co myślisz o tarczach unex -- są w całkiem przystępnych cenach.

Napisano

Teraz mam kolejny problem:

Założyłem nowe tarcze ASHIMA 160mm i nowe klocki metaliczne tej samej firmy. Mam teraz problem, bo ledwie udało się włożyć tarcze pomiędzy klocki i tarcze non stop trą o klocki. Tył po przejechaniu kilku km troszkę mniej ale przód nadal mocno.

 

Może ktoś napisać co mam zrobić??

  • Mod Team
Napisano

Tak się zastanawiam czy w takiej sytuacji nie wystarczy popuścić śrubkę w klamce i rozepchać tłoczki żeby trochę płynu wyleciało klamką? Czy może nie ma to sensu bo się hamulec zapowietrzy?

Napisano

A co moge zastosować jeśli nie mam takiej ładnej orginalnej blokady?

Czyli rozumiem, że mam zacisnąć klamkę i na maksa rozepchnąć tłoczki? i wtedy uskutecznić całą procedure odpowietrzania?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...