Skocz do zawartości

[hamulec hydrauliczny] Shimano br-m 445


Dynamic

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Forumowa szukajka nie działa a więc piszę nowy temat, potrzebuję opinii na temat hampli (w temacie) oraz rozwiązanie na pewien problem, otóż mam zamiar kupić rower z tym hamplem i w zacisku zauważyłem że tam jest taka zawleczka która jest zakrzywiona na końcu...Czy gdy będę wymianial klocki to muszę to odgiąć kombinerkami czy próbować innaczej (czekam na propozycje) I czy jeżeli będzie trzeba za każdym razem odkrzywiać zawleczkę to można tam włożyć inna, prostą ?

 

Zdjęcie tej zawleczki:

Napisano

nie wiem jak jest w innych hamulcach niż Shimano ale np w moich starych M486 i obecnych SLX jest ta zawleczka. Zawleczka ma za zadanie utrzymywać w miejscu klocki hamulcowe. Jak wymieniasz klocki odginasz do środka i ją wyjmujesz. Wkładając nowe klocki odwrotnie - zaginasz zawleczkę na boki - żeby nie wypadła. Jeśli tego nie zrobisz może Cię spotkać niemiła niespodzianka:) Zawleczkę - pewnie że możesz sobie wymieniać. Pamiętaj jednak żeby była mniej więcej grubości oryginalnej - żeby klocki nie chodziły w tę i z powrotem:)

Co do hebli to powiem szczerze, ze miałem model wyższe M486 i nadawały się jedynie do w miarę spokojnej jazdy. Od razu proponuję wymianę na coś lepszego - chociażby SLX (no chyba, że nie wybierasz się w góry;) smile.gif

Napisano

Kiedyś gdzieś widziałem taką zawleczkę co się samo odginała i zaginała po lekkim naciśnięciu, poszukam takiego czegoś

ps; Czyli te klocki trzymają sie tylko na tej zawl. ? Bo ja tam jeszcze kilka śrub widzę. I jeszcze jedno; Co jest lepsze Tektro auriga comp czy te br-m 445 ? , nie proponujcie innych bo budżetu za dużo nie jest

  • 6 miesięcy temu...
Napisano

Piszę tutaj coby nie powielać tematu. Od wczoraj jestm właścicielem hamulców, o których mowa powyżej i już pojawił się pewien problem. Podczas przenoszenia ciężaru na prawą stronę, czy to skręcania tarcza się tłucze. Jestem prawie pewny, że jeden z klocków trze w pewnym miejscu o tarcze wskutek czego słychać bardzo irytujący, metaliczny, cykliczny dźwięk. Co z tym fantem zrobić? Mam zerowe doświadczenie, jeśli chodzi o hamulce tarczowe, więc będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Napisano

Jak dla mnie to klocki zlapaly jakiegos syfu w czasie jazdy, sprobuj je po prostu przeczyscic powinno pomoc...Mozesz tez sprobowac rozepchac troche tloczki co by w przyszlosci uniknac podobnych niespodzianek

Napisano

Klocków nie ściągnąłem, ale są czyste. Zauważyłem, że odległości okładzin nie są równe po obu stronach tarczy, tak ma być? Jak rozepchać tłoczki?

Napisano

Wyjmij klocki, a nastepnie najlepiej plaskim srubokretem sprobuj delikatnie wepchnac tloczki do srodka zacisku tak aby zwiekszyc odleglosc klocka od tarczy... Mam nadzieje ze w miare obrazowo Ci to opisalem ;)

Napisano

Zrrobiłem, jak napisałeś. Wepchnąłem tloczki, złożyłem do kupy i dalej to samo, przy przenoszeniu ciężaru na prawą stronę klocek trze o tarczę. Mam tak jeździć, żeby się dotarło, czy serwis?

  • Mod Team
Napisano

Może po prostu mała sztywność piast, czy ramy i ociera.

A jak przesuniesz minimalnie zacisk to dalej tak jest?

W sumie ja to bym się tym nie przejmował, lekkie dzwonienie w niczym nie przeszkadza.

Napisano

safian, problemem w tym, że to nie jest "lekkie dzwonienie", a dźwięk natężeniem zbliżony do tego, który wydają koraliki montowane na szprychach przez małe dzieci. Pisałem, że moje doświadczenie, jeśli chodzi o hamulce tarczowe jest żadne, możesz mi powiedzieć, jak przesunąć zacisk?

  • Mod Team
Napisano

Może tarcza krzywa?

Jaką tarczę masz?

Może po prostu jest źle wyregulowany i tyle.

Odkręć (a raczej poluzuj) dwie śruby mocujące zacisk, z wyczuciem przesuń zacisk i dokręć śruby, zakręć kołem, jeżeli trze to ponowić, jeżeli nie trze to jest ok.

Napisano

Po tym co piszesz to skoro wepchniecie tloczkow nic nie dalo, to najbardziej chyba prawdopodobne wydaje mi sie to co kolega Safian pisze, czyli moze jednak tarcza krzywa???

Napisano
Po tym co piszesz to skoro wepchniecie tloczkow nic nie dalo, to najbardziej chyba prawdopodobne wydaje mi sie to co kolega Safian pisze, czyli moze jednak tarcza krzywa???

 

Wepchnięcie tłoczków nic nie dało, bo nie tam był problem. Jak wspominałem, to mój pierwszy kontakt z takimi hamulcami, nie wiedziałem nawet, gdzie włożyć paluchy, żeby zacisk przesunąć.

 

Może po prostu jest źle wyregulowany i tyle. Odkręć (a raczej poluzuj) dwie śruby mocujące zacisk, z wyczuciem przesuń zacisk i dokręć śruby, zakręć kołem, jeżeli trze to ponowić, jeżeli nie trze to jest ok.

 

Na dzień dzisiejszy skończyły mi się punkty reputacji do rozdania :), więc na razie dzięki za pomoc.

Problem rozwiązany :thanks:

Napisano

Skoro nawet nie tykales tloczkow, to napisz chociaz co bylo przyczyna??? :icon_wink: Czyli co zacisk zle wyregulowany??? Bo ciekawosc nie da spac ;) .

Ps. Najwazniejsze ze rozwiazales problem

Napisano

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie kiedys kumpel przez przypadek wcisnal hampel jak rower byl na stojaku bez kola i klocki wypchnelo, takze niby wszystko bylo oki ale dopiero pozniej przy jakis skretach czy hamowaniu ostrzejszym zauwazylem ze jednak hamulec nie dziala tak jak wczesniej...wcisniecie tloczkow nie spowoduje, ze po pierwszym nacisnieciu klamki wroca do poprzedniego stanu rzeczy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...