rowerowyAMATOR Napisano 8 Kwietnia 2011 Napisano 8 Kwietnia 2011 Witam, Mój problem polega na tym, że klamka hamulca dociska się do końca ale nie hamuje, zapowietrzony raczej nie jest, pokrętło do regulacji tuz przy klamce też nic nie daje, podpompować też się raczej nie da. Wiecie może o co tu chodzi i jak to można zrobić? Z Góry Dziękuje!
MonoVan Napisano 8 Kwietnia 2011 Napisano 8 Kwietnia 2011 są 2 opcje albo jest zapowietrzony albo ma coś w środku zrypane, ja bym najpierw odpowietrzył.
rowerowyAMATOR Napisano 8 Kwietnia 2011 Autor Napisano 8 Kwietnia 2011 w przewodach słychać jak płyn się przemieszcza lecz nic się nie dzieje, zdjąłem dzisiaj koło, aby sprawdzić czy klocki się przesuwają i po kilku naciśnięciach dopiero zauważyłem zmianę, później rozepchałem klocki i wsadziłem koło oprócz tego, że przerwa pomiędzy klockiem a tarczą się zmniejszyła nic się nie zmieniło, zauważyłem również że kabel od hamulca na łączeniu z samym hamulcem jest lekko "sparciały" czy to może być tym spowodowane? A czy da się jakoś sprawdzić czy hamulec jest zapowietrzony?
gugool Napisano 8 Kwietnia 2011 Napisano 8 Kwietnia 2011 Jeśli dobrze rozumiem zdjąłeś koło i nacisnąłeś klamkę, co się równa z zapowietrzeniem hamulca. Udaj się do najbliższego serwisu rowerowego lub sam odpowietrz hamulec.
Gucio123 Napisano 8 Kwietnia 2011 Napisano 8 Kwietnia 2011 Jeśli dobrze rozumiem zdjąłeś koło i nacisnąłeś klamkę, co się równa z zapowietrzeniem hamulca. Udaj się do najbliższego serwisu rowerowego lub sam odpowietrz hamulec. nie wiesz=nie pisz
Mod Team Puklus Napisano 9 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 9 Kwietnia 2011 Z opisy wynika ze prawie na 100% zapowietrzony jak po kilku ruchach klamka dopiero sie tłoczku ruszyły to nie ma innej opcji albo coś z uszczelkami.
gugool Napisano 9 Kwietnia 2011 Napisano 9 Kwietnia 2011 nie wiesz=nie pisz Jak widzisz wiem lepiej niż ty i komentarz nie wiesz nie pisz jest nie na miejscu. Forum jest to miejsce, gdzie internauci wymieniają się zdobytą wiedzą. Widać Ty tego nie wiesz. Może byłoby lepiej, jeśli nie czytałbyś forum. Pozdrawiam. Sorry za OT.
ugupu Napisano 9 Kwietnia 2011 Napisano 9 Kwietnia 2011 Jak wlejesz do butelki płynu pod korek to nic nie słychać kiedy nią machasz. Wlej tylko połowę płynu a machając usłyszysz bulgotanie. Jeśli wciskając klamkę słyszysz bulgotanie, znaczy to, że hebel jest zapowietrzony. Należy go odpowietrzyć i zobaczyć, co będzie się działo. Jeśli dobrze rozumiem zdjąłeś koło i nacisnąłeś klamkę, co się równa z zapowietrzeniem hamulca. Udaj się do najbliższego serwisu rowerowego lub sam odpowietrz hamulec. To się nie równa z zapowietrzeniem. Szczególnie wtedy, kiedy hebel już jest zapowietrzony.
Gucio123 Napisano 9 Kwietnia 2011 Napisano 9 Kwietnia 2011 Jak widzisz wiem lepiej niż ty i komentarz nie wiesz nie pisz jest nie na miejscu. Forum jest to miejsce, gdzie internauci wymieniają się zdobytą wiedzą. Widać Ty tego nie wiesz. Może byłoby lepiej, jeśli nie czytałbyś forum. Pozdrawiam. Sorry za OT. jak widzisz nie miałeś racji.Zgadzam się z tym, że każdy może wymieniać się wiedzą, ale jeśli gdzieś w internecie coś przeczytałeś, a sam tego nie doświadczyłeś to nie pisz tego jako radę z taką pewnością!
Mod Team Puklus Napisano 9 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 9 Kwietnia 2011 Naciśnięcie klamki bez tarczy moze skutkować zapowietrzeniem ale nie musi. zależy jak sie ta klamke wcisnie. Mi sie kilka razy zdarzyło ale jak tylko sie zorientowałem ze nie ma oporu odrazu puściłem. tłoczki nie wypadły i sie nic nie wylało i nie zapowietrzyło. Ale jak ktoś wcisnie klamke do oporu i bedzie nadal pompował to już nic nie wyszło zbita.
Gucio123 Napisano 9 Kwietnia 2011 Napisano 9 Kwietnia 2011 tłoczków nie da się wyciągnąć bezinwazyjnie więc nie mam mowy o wypadnięciu.
Mod Team Puklus Napisano 11 Kwietnia 2011 Mod Team Napisano 11 Kwietnia 2011 Mówiąc wypadniecie nie mamy na mysli zgubienie ich po drodze tylko wysuniecie na tyle dlatego że układ sie rozszczelni.
Thunderbird25 Napisano 27 Kwietnia 2011 Napisano 27 Kwietnia 2011 w przewodach słychać jak płyn się przemieszcza lecz nic się nie dzieje, zdjąłem dzisiaj koło, aby sprawdzić czy klocki się przesuwają i po kilku naciśnięciach dopiero zauważyłem zmianę, później rozepchałem klocki i wsadziłem koło oprócz tego, że przerwa pomiędzy klockiem a tarczą się zmniejszyła nic się nie zmieniło, zauważyłem również że kabel od hamulca na łączeniu z samym hamulcem jest lekko "sparciały" czy to może być tym spowodowane? A czy da się jakoś sprawdzić czy hamulec jest zapowietrzony? Żeglug mnie to na pewno zapowietrzony. Ja dziś wymieniałem klocki na nowe. Musiałem spuścić trochę płynu z układu, bo nowe klocki się nie mieściły. Okazało się na koniec, ze hampel się do końca nie cofa i jest gumowaty. Po odpowietrzeniu było lepiej, ale czeka mnie mała poprawka.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.