Skocz do zawartości

[Blog] RIH by me


smurv

Rekomendowane odpowiedzi

dscf6643resize.jpg

 

Nie widzialem wczesniej takiego tematu wiec jesli on nie powinien istniec prosze o usuniecie i/lub przeniesienie do [ekshibicjonizm]...

 

Na wielu forach takie tematy powstaja to moze i tutaj ja zaloze jeden z takich a poniewaz moj rower nie jest gotowy moim zdaniem nie pasuje do wyzej wymienionego tematu :)

 

Mialo byc prosto i schludnie na klasycznych komponentach, wiekszosc juz jest, czesc jeszcze bede zamawiac, wiekszosc znaleziona okazyjnie na aukcjach, miejmy nadzieje ze szybko go skoncze i jak juz bedzie lepsza pogoda bede mogl sobie pojezdzic :)

 

dscf6689.jpg

Szkic na szybko, planowo czarny mat + polerowane alu i akcent niebieski

 

Frame / Size / Year:

RIH / 56cm / ~80’s

 

Handlebars / Stem:

3ttt Bird / 3ttt 120mm / Cinelli Jelly Bar Tape “Natural”

 

Fork / Headset:

Random / S”600”

 

Front Wheel / Hub / Rim / Tire:

Miche low / MA3 / C UltraS black

 

Rear Wheel / Hub / Rim / Tire:

Miche piasta/standard high / H+ / C UltraS black

 

Crankset / Bottom Bracket:

S “Golden Arrow” / Random

 

Saddle / Seat Post:

SM Rolls / S”600”

 

Pedals / Chain:

S”600” / Random

 

Brakes / Brake Levers:

S”600” / S”600”

 

 

rama2resize.jpg

Piekny lakier, gdyby nie fakt ze byl zniszczony na pewno by zostal, teraz rama stoi oczyszczona z farby i zbednych "hakow i uchwytów", caly czas sie bije w myslach czy robic wszystko czarny mat + napis lakier blyszczacy, czy czarny-perla taka jak byla w orginale :( [opcja pierwsza jest prostsza bo mniej malowania i wystarczy dac na "proszelk" + odpada malowanie H+].

 

1496175518.jpg

Taki zwykly, mi sie podoba a nie podobaja mi sie takie proste na mufach :P.

 

dscf6627resize.jpg

Nagi Rolls, dratwa, "owca" 0,8 czarna, bedzie pieknie :D. Na chwile obecna musze podejsc kupic 4sztuki nitow na tyl reszta juz gotowa, ale pokaze jak bedzie skonczone.

 

dscf6645resize.jpg

Szescsetki wypolerowane, nadal sie miotam czy ciac zabek, czy ciac widelec czy oddac do zrobienia w serwisie [pytanie jak oni to zrobia ?].

 

dscf6667resize.jpg

Szescsetki wypolerowane, wystarczy przeczyscic + smar + nowy oring [ten co kupilem jest za gruby i przy dokreceniu jest wypychany ;/, randomowy pasek z grubej skory by aledrogo :D, noski z UK/ebay.

 

dscf6675resize.jpg

Szescsetka wypolerowana, docelowo w kolorze ramy, niestety nie wiem jak liczylem sufmiarka ale bedzie chyba potrzebna "przejsciówka" bo nie wiem czy tak mocno moge sciagnac rame,Miche Supertype byly za grube do mojej ramy wiec sie juz nie meczylem i nie szukalem - wybor padl na "areo", FR/ebay.

 

dscf6688resize.jpg

Szescsetka wypolerowana, duzo wrzerow i bardziej juz polerowac tego nie bede, o wiele bardziej podobaja mi sie takie hamulce bo sa bardziej symetryczne.

 

 

Wiecej zdjec pozniej nie moge wam wszystkiego odrazu dac :P, i bede je sukcesywnie dodawac - moze i mniej kurzu na zdjeciach. Jest to moj pierwszy rower od podstaw i nie bylo zadnego dawcy wiec komponenty sa takie jakie mi sie podobaja :D.

 

Wszelkie opinie i sugestie mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś, że rozważasz oddanie widelca do serwisu. Tylko do jakiego? bo chyba nie do rowerowego? Jak już to szukaj jakiegoś "fachowca-rzemieślnika". Ja znam w Lublinie taki zakład, nawet nie wiem czym się zajmujący :icon_wink:. Ważne, że tam jest dwóch panów co precyzyjnie: toczą, szlifują, spawają i wiercą. U siebie też taki znajdziesz.

 

Co to jest na rysunku między rurą górną a siodłową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w domysle mialem serwis rowerowy, kwestia tego ze spilowac gwint to nie problem, zrobic rowek to juz sie robi problem... zrobic w osi rowek tez bedzie ciezko... kwestia tez taka ze sa chyba dwie metody na robienie tego, albo rowek albo sciecie calego luku

 

moge tez sciac zabek tylko na oporze hamulca a gwint sciac tylko pod podkladki od sterow [mam 2] wiec wyszlo by ze opor bylby miedzy podkladkami i nie powinien sie przekrecac..

 

do tokarzy nie oddam bo wsadzic w imadlo moge sam, a widelec do tokarki nie wchodzi [sprawdzane bo probowalem juz u "magikow" gwintowac widelec]

 

co do rysunku

http://www.betterlivingthroughdesign.com/personal/bike-portage-strap.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o pedały, w moim odczuciu bardzo niewygodne w użytkowaniu... Pozbyłem się ich po niespełna miesięcznym użytkowaniu, choć z wyglądu są ładne:) A jeśli chodzi o sztyce, to bardzo Cię proszę o nie lakierowanie jej na czarno. Oczywiście zrobisz jak uważasz, ale podejrzewam, że jeszcze ktoś podepnie się pod moją prośbę hehe:)

 

P.S skąd takie coś weźmiesz jak na foto? bo bardzo mi się podoba:) Sam będziesz szył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj to jak bede oddawac piaste do malowania to juz wogle mnie potniecie :D, biore pod rozwazanie komponenty = polerka [na pewno taniej mnie to wyjdzie i polerka nie pojdzie na marne]

 

tak bede szyc samemu, widzialem juz nawet fajna skore ~3mm u miejscowego tabicera, oby chcial odsprzedac tylko kawalek bo mial caly nie tkniety błam

 

edit: nie strasz mnie co do pedalow bo wymieniac na pewno nie bede :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no .. piękny projekt.

Co do sterów - wydaje mi się, że najprościej będzie pozbyć się ząbka z podkładki/oporu. Można też powalczyć z widelcem i naciąć gwint metodą domową (brzeszczot, pilnik ...), ale chyba łatwiej będzie poprostu spiłować ząbek; nie powinno to powodować przekręcania się podkładki/oporu, bo będzie ona ściśnięta.

Ten patent skórzanego (?) 'łącznika' na ramie też ciekawy. Chociaż ja osobiście rower na ramieniu 'wieszam' pod siodełkiem.

Czekamy na więcej zdjęć (pozostałych elementów układanki) i na efekt końcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smurv

 

Też jestem dopiero od niedawna na tym forum i bardzo mi się podoba Twój pomysł poakzywania etapów powstawania roweru "krok po kroku", a nie samego efektu końcowego.

 

Powodzenia przy projekcie i czekam na dalsze "apdejty"!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w domysle mialem serwis rowerowy, kwestia tego ze spilowac gwint to nie problem, zrobic rowek to juz sie robi problem... zrobic w osi rowek tez bedzie ciezko... kwestia tez taka ze sa chyba dwie metody na robienie tego, albo rowek albo sciecie calego luku

 

moge tez sciac zabek tylko na oporze hamulca a gwint sciac tylko pod podkladki od sterow [mam 2] wiec wyszlo by ze opor bylby miedzy podkladkami i nie powinien sie przekrecac..

 

do tokarzy nie oddam bo wsadzic w imadlo moge sam, a widelec do tokarki nie wchodzi [sprawdzane bo probowalem juz u "magikow" gwintowac widelec]

 

nie chcesz nacinać to spiłuj :icon_wink:

 

pytanie:

widziałeś kiedyś na żywo rower pomalowany na czarny mat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widzialem czarnego matu na zywo, ale pewnie jest matowy :D ? mam namiar od kumpla na "proszek" i on tam wlasnie robil czarny mat na ramie wiec moge podejsc i zobaczyc sobie

 

i piszesz tak bo to zly pomysl czy jak mam to rozumiec ?

 

Czarny mat:

- wszystko jest polerowane na "wysoki polysk", byl nawet plan to chromowac lub malowac na chrom [dla tych ktorzy chca chromowac alu, a pan za rogiem powiedzial ze sie nie da, to byl w bledzie slowo klucz "próżniowo"] wiec pomyslalem ze reszta dobrze bedzie wygladac jako mat, na zasadzie kontrastu

- odpada malowanie H+

- do pomalowania rama, piasta, ewentualnie sztyca

- proszek, + za trwalosc

 

Czarny perla:

- pierwszy pomysl, nawiazanie do starego koloru ramy, wszystko sie blyszczy <blink.blink.ksiezniczka> + inspiracja jedna z pierwszych

47233_115462585176295_100001376628398_94369_124296_n.jpg

wiecej na http://bikepark.com.pl/index.php?page=raszewski-orlowski

- malowanie calosci czyli rama, piasta, H+, sztyca

- to juz nie bedzie proszek i nie wiadomo jak z trwaloscia, swoja droga zadko sie spotyka taki kolor lakieru, bo nie chodzi mi o klasyczny metalik tylko wlasnie perle taka jaka jest na "orlowskim"

 

wszelkie sugestie mile widzane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh.

Nie widze tu jak na razie nic AWESOME.

z czesci to przecietny ostrzak jedynie rama ładna , na dokladke z tandetnym widelcem.

Przepraszam ale to takie fakty :)

 

Rower do noszenia? No stary wysil sie i poszukaj klasycznych komponentów a nie "łowy" na allegro :)

 

Co to za model i rocznik ramy ?

Projekt ? dokłądność?

 

my rządamy faktów :)

 

Bo w takim razie ja też sobie założe temat i przez 3 miesiące bede dopisywał , noo dziś stweirdziłem ,że chyba nei znajde emblematu na główke , a przezk olejne 3 tygodnie bede sie nosił z zamiarem oddania ramy do galwanizacji.

 

Ale skoro jest taka potrzeba , to obiecuje wam ,że was nie zawiode :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od początku zakładasz, że będziesz NOSIĆ rower?

powodzenia.

 

mieszkam nieopodal torow, kazde wyjscie na rower = przenoszenie roweru przez kladke.

 

heh.

Nie widze tu jak na razie nic AWESOME.

z czesci to przecietny ostrzak jedynie rama ładna , na dokladke z tandetnym widelcem.

Przepraszam ale to takie fakty :)

 

Rower do noszenia? No stary wysil sie i poszukaj klasycznych komponentów a nie "łowy" na allegro :)

 

Co to za model i rocznik ramy ?

Projekt ? dokłądność?

 

my rządamy faktów :)

 

Bo w takim razie ja też sobie założe temat i przez 3 miesiące bede dopisywał , noo dziś stweirdziłem ,że chyba nei znajde emblematu na główke , a przezk olejne 3 tygodnie bede sie nosił z zamiarem oddania ramy do galwanizacji.

 

Ale skoro jest taka potrzeba , to obiecuje wam ,że was nie zawiode :)

 

To nie jest temat z "AWESOME" stuff, i nie wiem czemu tak zalozyles... ot zwykly rower skladany w wiekszej mierze z uzywanych czesci.

Widelec moze i tandetny ale na polskim rynku widelcow 1" jest do wyboru moze 5 modeli, wolal bys zebym kupil akcenta ?, okej na mufach pewnie lepiej by pasowal ale to co jest dostepne czasem na allegro to sa jakies szroty :D. Na fgg i velospace pare fajnych na mufach by sie znalazlo ale nie w Polsce i nie za taka cene.

 

No ja mysle ze oprocz kol cala reszte mialem klasyczna no dobra moze pedaly i mostek nie sa z 80's... reszta chyba bardziej klasyczna byc nie mogla...

 

Gdybym sie doszukal dokladnego rocznika, modelu i projektanta ramy na pewno bym to umiescil, niestety RIH to malutka holenderska manufaktura i nie znalazlem takich informacji.

 

 

Ramy do galwanizacji oddawac nie bede :P. I nie wiem czy wiesz ale na chyba kazdym forum tematycznym jest cos takiego jak DIY, zaczarowany olówek, modyfikacje pimp my ride itp itd, tutaj tego nie wiedzialem i postanowilem ze a noz bede pierwszy bo moze komus sie spodoba i kogos zainspiruje a i sam sie czegos dowiem i uslysze konstruktywna opinie. Bo wsadzanie tych zdjec na fejsbuka i czytanie opisu "fajne masz pedaly" jakos mnie nie rusza.

 

Swoja droga na forach z ktorych korzystam takie tematy zawsze cieszyly sie najwiekszym powodzeniem nawet jesli trzeba bylo czekac na kolejny wpis 3 miesiace, ale byla duza szansa ze kazdy kolejny wpis bedzie opisany z perfekcyjnej pracy. I wcale nie uwazam ze moja taka bedzie co najwyzej bede probowac by aspirowac do niej.

 

A jak juz gdzies wspomnialem chcem go skonczyc jak tylko bedzie cieplej czyli 2miesiace max :)

 

Zeby nie byc goloslownym moze kogos zainteresuje lektura:

http://www.klub-malawi.pl/artykuly_klubowiczow/zrob_to_sam/smurv_-_jak_powstawalo_moje_akwarium.html

http://galeria.klub-malawi.pl/details.php?image_id=7635&mode=search

http://galeria.klub-malawi.pl/details.php?image_id=9315&mode=search

 

 

Aurox sprawdzilem i rzeczywiscie robi sie proszek "perle", wiec teraz bede sie musial powaznie zastanowic co i jak :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszki są dobre na ramach roboczych, a nie wysmakowanych, rower wygląda starannie, nie odrapie się tak łatwo o latarnię, jednak brakuje mu tego czegoś co mają klasyczne lakiery, nie mówiąc już o wyobleniu muf... Z czasem proszek też się tak powierzchownie matowi rysuje, jest dość miękki...ale trzyma. sam mam półmat na jednej ramie i lubię ją... ale to nie jest rama do wyglądania..

 

W widelcu po przymiarce zrób tylko szparkę na ząbek w wymierzonej okolicy, to może być nawet otwór...zakładając dobre wykonanie, i zaparcie ząbka, porządnie skręcone stery trzymają się bez korekt latami, kiedy skręcacz jest mniej fachowy to raz jest luz nawracający, raz skoki po kulkach...

 

Ogólnie rżnięcie przy widelcu z adnotacją że jak się coś przedobrzy to może kiedyś coś strzelić, o amatorskim gwintowaniu w dół myślę...

 

Uchwyt ze skórki to bajer dla fanu, realnie na zawodach przełajowych może wyoblenie stalą czy skórą tego miejsca pozwala większymi susami zasuwać, ale skoro przez kilkanaście lat noszenia roweru mi się bark nie pokrył naroślą znaczy się ... nie potrzeba, ale można dla frajdy patent zastosować... a długo dystansowo to rower najlepiej się niesie w pozycji ząb w ząb, górna rura na barkach korbą w nos...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem najwiekszym błędem było obdzieranie ramy z oryginalnego lakieru.

za lakier mokry zapłacisz kupe kasy , jeśli nie masz znajomego lakiernika , badź nie zrobisz tego sam.

Co do proszku to itr ma racje , aczkolwiek , rower bedzie jeździł a nie stał na półce.

 

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/188317_197656710255389_100000331857790_575639_5006351_n.jpg

tu taki moj proszek swiecący z brokatem jest

mufy nie wyostrzone bo są opiłowane . w końcu to polskie mufy:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz i masz --> http://allegro.pl/widelec-turystyczny-380-i1512285050.html

Obcinasz co zbędne i masz chromowanego 'calaka na mufie'.

 

 

odejdz !

 

gdybys przeczytal calosc mojej wypowiedzi wiedzial bys ze stalowe niewiadomo co z aledrogo mnie nie interesuje, jest brzydkie i paskudne i co z tego ze na pseudo mufach...

 

moj widelec jest przynajmniej alu i wazy polowe tego co tamten

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...