Skocz do zawartości

[przerzutki] Przerzutki/manetki 3x8, kaseta 7-rzędowa - kompatybilność


w3kij

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

Przekładam osprzęt ze starego roweru crossowego na nową ramę. Mam kasetę 7-mio rzędową oraz przerzutki 3x7 biegów, manetki na pewno będą przy tym do wymiany, możliwe, że również zmienię przerzutki.

 

1) Czy nowe manetki 3x8 będą współpracowały z przerzutkami 3x7 oraz kasetą 7-rzędową (oczywiście w zakresie przełożeń 1-7 na tyle)?

2) Czy mogę zamontować przerzutki/manetki 3x8 w miejsce przerzutek/manetek 3x7 przy zamontowanej kasecie 7-rzędowej? Nie chodzi mi o dodatkowy bieg, ale o większy wybór w ciekawej cenie (allegro).

 

dzięki z góry za pomoc i pozdrawiam Jarek

  • Mod Team
Napisano

Wybacz stary, ale na tak skonstruowane pytanie to nikt nie odważy się odpowiedzieć:icon_wink:

Przeczytałem kilka razy i mniej więcej kumam o co chodzi. Napisz jeszcze raz o co się rozchodzi.

Podpowiem - na kierownicy mamy manetki(zmieniarki), na korbie mamy koronki(3 zazwyczaj), do zmiany biegów zarówno z przodu jak i z tyłu służy przerzutka, zaś łańcuch napędza kasetę(wolnobieg).

  • Mod Team
Napisano

Jeśli dobrze zrozumiałem to:

Pytanie nr 1- powinny. Od Ciebie zależy którego skrajnego biegu nie będziesz używał. Aczkolwiek jest prawdopodobne,że zmiana biegów mimo prawidłowej regulacji nie będzie w 100% precyzyjna ( szczególnie pod obciążeniem)

Pytanie nr 2- możesz. Pozostaje problem regulacji o którym wspomniałem powyżej.

Wydaje mi się ,że najlepszym rozwiązaniem będzie zakup nowych manetek i nowej przerzutki.

Napisano

Sprawa nie jest prosta, ale dzięki, że mimo wszystko próbowaliście mnie zrozumieć ;)

 

1) W pierwszym pytaniu miałem na myśli taki wariant: na kierownicy mam nowe manetki (przód 3 biegi i tył 8 biegów). Przerzutki zostają stare (na przodzie 3biegi i na tyle 7biegów) a kaseta (też stara) ma 7 zębatek. I czy to zadziała razem ;)

 

2) W drugim pytaniu jest tak: Nowe manetki (3 biegi oraz 8 biegów) oraz nowe przerzutki (3 biegi i 8 biegów). Kaseta stara z 7 kornkami.

 

Pomotane, bo część najpędu nowa i część stara ;)

 

Na tyle zainstalowałbym przerzutkę:

 

Przerzutka ALIVIO RD-M410

Przerzutka z niezwykle popularnej grupy Alivio. Zapewnia płynną i komfortową zmianę przełożeń.

 

Model opracowany na rok 2006.

Aluminiowy korpus.

Kompatybilna z kasetami siedmio oraz ośmiorzędowymi.

Dwa piwoty pokryte fluorem czyni zmianę biegów łatwą i precyzyjną.

  • Mod Team
Napisano

Pytanie nr 1 i numer 2- tak

Ten fluor na piwotach załatwia sprawę. Bez niego nie zadziała.

Ważne żeby go uzupełniać co miesiąc.

Napisano

z mojego doswiadczenia wiem ze manetki 3x7 wspolpracuja z kaseta 8 rzedowa, chodzi o to ze w kasetach 7 i 8 rzedowych jest ten sam rozstaw koronek i jedynie 8 rzedowa kaseta jest szersza o jeden bieg. powinno zadzialac.

 

 

fluor najlepiej dziala na zeby :)

Napisano

Jak to czytam wszystko to tak sobie myślę, że bierzesz pod uwagę zmianę koła/piasty na taką, z szerszym bębenkiem na który wejdzie kaseta 8/9 rzędów?

Bo jeśli nie, to darowałbym sobie kombinacje z manetkami 7-biegowymi.

Napisano

Kupuję manetki 3x i 8x oraz przerzutki alivio. Koło ze starą kasetą 7-ką będzie przełożone. Dam znać jak się udała operacja ;)

 

PS: Skąd mam wytrzasnąć ten fluor? :)

  • Mod Team
Napisano

A ja powiem że nie będzie działać poprawnie!!!

Łańcuch będzie przeskakiwać na dużych obciążeniach jak szalony i zamęczysz się ciągłą regulacją. Ja kiedyś tak się dałem nabrać "poczciwcowi" z allegro u którego kupiłem okazyjnie przerzutkę tylną Sram X7 z gripami(ósemki) na 7-rzędową kasetę.

  • Mod Team
Napisano

Mrmorty, zawsze może spróbować z innym zamocowaniem linki do przerzutki. Jeśli dobrze pamiętam to w Alivio linka jest mocowana pod śrubą- alternatywnie można linkę przykręcić nad śrubą- zmieni się stosunek przesuniecia wózka przerzutki do ilości ciągniętej linki.

Byłem kiedys w podobnej sytuacji jak autor tematu- przez pewien czas jeździłem na zestawie- gripy Sachs 8sp plus kaseta 7sp. Działało.

Napisano

Swego czasu miałem pełny napęd 3x8 i dwa komplety kół - "terenowe" z kasetą 8 oraz stare, "asfaltowe" z kasetą 7 (wszystko z grupy Alivio). Nie było jakiegokolwiek problemu ze wspópracą. Oczywiście, kiedy zakładałem koła z siódemką, nie wrzucałem najbardziej miękkiej pozycji na manetce tylnej (tym bardziej, że na asfaltach, gdzie tych kół używałem, nie było takiej potrzeby "fizycznej")

Napisano

Oczywiście, że będzie działało, potwierdzone w praktyce. Nawet dawało się przerobić stare klamkomanetki stefy 7 na 8 i to pracowało bez problemu i tak samo precyzyjnie.

 

Owszem, zdarzały się różne rozstawy kaset - w zależności od firmy a nawet między modelami/rocznikami danej firmy ale to nawet w obrębie jednej linii (7 czy 8) a nie tylko pomiędzy. Natomiast wszystko jest w granicach "luzu regulacyjnego", który zafundowało shimano w tylnych przerzutkach...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...