Skocz do zawartości

[Kompatybilność] Klamki XTR + zaciski Saint


Mentos

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przeszukałem forum ale odp. nie znalazłem. Planuję do hampli jakie mam (Saint 810 - czterotłoczkowy) wymienić klamki na nowe XTR Enduro. Wiem już, że są inne cieńsze na wejściu do klamki przewody, nie wiem jak podpięcie do samego zacisku, ale w XTR też jest oczko, więc podejrzewam, że tu problemu nie będzie. Nie wiem natomiast jak z przełożeniem czyli czy klamka XTR pcha tyle oleju co Saint? Pytanie można inaczej postawić, czy też inaczej można to wg mnie sprawdzić, bo wątpię by mi ktoś teraz był to w stanie potwierdzić. Wg mnie wystarczy sprawdzić/dowiedzieć się czy klamka Saint BL-M810 jest identyczna z klamką XT BL-M775 bo wówczas będzie to oznaczać, że czterotłoczkowe zaciski Sainta potrzebują pchnięcia takiej samej ilości oleju co te 2 tłoczkowe XT a więc i nowy XTR powinien potrzebować tyle samo oleju => da się nowe klameczki XTR enduro sparować z zaciskami Saint. Tylko czy ktoś umie powiedzieć czy (poza kolorystycznym wyglądem/wykończeniem i inną śrubką regulacyjną ) klamki BL-M810 są technicznie takie same jak BL-M775 ? Chodzi tak naprawdę czy średnica tłoka jest taka sama? Takich danych Shimano nie podaje i obawiam się, że w swoim interesie by kupić cały zestaw XTR powiedzą po prostu, że się nie da tego sparować by dobrze działało a nie koniecznie musi to być prawda. Temat nie do gdybania, po prostu potrzebuję konkretnej odpowiedzi i z góry dzięki za konkretną odpowiedź.

Napisano

Musiałbyś podać mi średnicę tłoczków w najnowszym zacisku XTR. Porównalibyśmy je ze średnicą tłoczków w SLX/XT i wszystko byłoby jasne.

 

Co jest pewne:

- Klamka Saint 810 i XT 775 pchają tyle samo oleju z tym samym ciśnieniem. Klamki są identyczne konstrukcyjnie.

Napisano

Dzięki za szybką odpowiedź. Skoro da się za pomocą takiej samej ilości oleju pchać 2 i 4 tłoczki to jest szansa na to, że to samo jest w nowym XTR. Ale przy XT / Saint ważny też wg mnie ten sam skok elementu pchającego tłok. Natomiast w nowym XTR średnica tłoka może być ta sama ale skok inny. Niemniej jednak wydaje mi się, że jeśli da się zrobić zacisk 4 i 2 tłoczkowy przy tej samej ilości tłoczonego oleju to jest duża szansa, że nowy XTR nie będzie się tu różnił.

Napisano

Powiem Ci tak, skoro dźwignia hamulcowa Sanit'a BR-M810 (z servo-wave) działa z zaciskiem BR-M485 (bez servo-wave), to obstawiał bym że z nowym zaciskiem XTRa też będzie działać. Kwestia tylko czy bandżo z nowego przewodu XTR podpasuje do zacisku Sainta.

Napisano

no nie wiem na 100%, ale wg mnie to czy serwo jest czy nie nie ma tu nic do rzeczy. Serwo zmienia tylko ilość tłoczonego oleju w poszczególnych fazach skoku klamki zwiększając siłę nacisku na klocki po zetknięciu z tarczą, ale całościowo to chyba nie ma znaczenia w tym nad czym gdybam. Spróbuję do sh*tmano tyrknąć, zobaczę co powiedzą.

 

edit:

już mi odpowiedzieli - inna ilość oleju jest pchana przez klamkę XTR.

Jednak biorę na to poprawkę, że jednak tak mówią a tak nie jest ;-).

Co do oczka przy zacisku nie wiedzieli czy jest inne czy takie samo jak dotychczas, ale to sprawdzę u znajomego.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam.

A czy orientuje się ktoś jaka jest szerokość szczeliny między okładzinami w zacisku SLX w stanie spoczynku na nowych oryginalnie montowanych klockach? Pytam ze względu na zastosowany w klamce system servo-wave zmieniający przełożenie a tym samym skok tłoczków w zacisku, który być może ma wpływ na ich pierwotne położenie w zacisku (być może jest szersze niż w modelach bez servo-wave).

Bo jak wiemy w początkowej fazie skok jest większy a wraz z wciskaniem klamki się zmniejsza co zwiększa siłę nacisku klocków na tarczę.

Nie chodzi mi o konkretne wartości, tylko tak orientacyjnie czy odległość klocków od tarczy jest może większa niż np. w Juicy 3?

Miałoby to znaczenie podczas regulacji (wyśrodkowaniu) zacisku przy minimalnym biciu tarczy i ewentualnie mogłoby wyeliminować przycieranie.

Mam nadzieję że wiecie o co mi chodzi.

Z góry dzięki za odpowiedź

Napisano

W Twoim przypadku mogło się nic nie zmienić bo zmieniłeś tylko klamkę zacisk został ten sam, a na ogół tłoczki w zacisku cofają się do końca, bez względu na zastosowaną klamkę.

Różnica może być w budowie zacisku hamulca który przystosowany jest do klamki z servo-wave. Rozstaw tłoczków w takim zacisku może być większy?

To tylko moje przypuszczenia

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...