Skocz do zawartości

[Hamulce] Jak zrobić mocny tylni hamulec ? v-vki


Jarek7

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam , mam pytanie , jak zrobic mocny tylni hamulec ? że jak nacisne lekko klamke to koło sie zablokuje ;] mam hamulce v-brake , klocki prawie nie uzywane. Przeczytałem wiele tematow o regulacji ale nic nie pomoglo.

Jak sam probowalem , to gdy mocniej naciagne linke i zahamuje to koło sie blokuje ale wtedy klocki obcieraja o obrecz a jak linke poluzuje to wtedy koło stopniowo hamuje :/

Pzdr

Napisano

przyczyn może być kilka ale najczęściej zdarza się, że klocki nie odskakują po hamowaniu, trzeba zamontować na lince, nad kołem taką gumę rozpychającą, ale to ma bardzo małą siłę, ja zrobiłem to w ten sposób, że włożyłem tam stalową sprężynkę i pomogło

Napisano

Co to za hamulce? Jaki stan obręczy? Z reguły wystarczy aby obręcz była prosta, v-ki dobrze wyregulowane, tuleje przesmarowane, natomiast śrubki regulujące wychylenie ramion hamulca na boki powinny być wkręcone tak bardzo jak to możliwe mając na uwadze aby obydwa ramiona hamulca w miarę równocześnie dotykały obręczy przy hamowaniu.

Napisano

a jak to nie pomoże to można sprawdzić czystość piwotów i czy nie ma tam rdzy, to też przeszkadza w powrocie hamulca na miejsce

Napisano

przyczyn może być kilka ale najczęściej zdarza się, że klocki nie odskakują po hamowaniu, trzeba zamontować na lince, nad kołem taką gumę rozpychającą, ale to ma bardzo małą siłę, ja zrobiłem to w ten sposób, że włożyłem tam stalową sprężynkę i pomogło

Ta guma ma za zadanie ochronę przed błotem, a za powracanie ramion odpowiadają dwie sprężyny, możesz spróbować odkręcić ramiona z piwotów, wyjąć sprężyny i delikatnie je wygiąć, poza tym wymienić pancerze. Jeżeli wszystko będzie wyregulowane bez problemu powinieneś zablokować koła, ale modulację zyskasz przez dobór odpowiednich klocków.

Napisano

Panowie dzieki za pomoc ! :) Wymieniłem linke na nową a do pancerzy wlałem kapke oleju i wszystko smiga jak powinno :] Dziękuję jeszcze raz ! :] Macie plusa ode mnie ;]

Pzdr

Napisano

a jak to nie pomoże to można sprawdzić czystość piwotów i czy nie ma tam rdzy, to też przeszkadza w powrocie hamulca na miejsce

dodatkowo gdy zdejmiesz hamulce to posmaruj piwoty jakimś smarem stałym - zmniejszysz tarcie na piwotach.

Sprawdzić czy na piwotach nie ma rdzy oczywiście warto, ale przecież ramiona V-brake obracają się na tulejach, które są nieruchome względem piwotów.

I smar na gwint koniecznie przy dokręcaniu śrub żeby nie było problemów z odkręcaniem.

Napisano

Sprawdzić czy na piwotach nie ma rdzy oczywiście warto, ale przecież ramiona V-brake obracają się na tulejach, które są nieruchome względem piwotów.

I smar na gwint koniecznie przy dokręcaniu śrub żeby nie było problemów z odkręcaniem.

Starsze wersje hamulców v-brake (ze sprężyną niewidoczną, jakby "okręconą" wokół piwotu) pracują właśnie na piwotach. Dopiero nowsze konstrukcje (sprężyna w całości widoczna, wygięta jakby ze szprychy) pracują na wewnętrznych tulejach, czasem nawet na łożyskach.

Napisano

Starsze wersje hamulców v-brake (ze sprężyną niewidoczną, jakby "okręconą" wokół piwotu) pracują właśnie na piwotach. Dopiero nowsze konstrukcje (sprężyna w całości widoczna, wygięta jakby ze szprychy) pracują na wewnętrznych tulejach, czasem nawet na łożyskach.

 

Racja, ale nie zmienia faktu, że warto posmarować wszystko co się rusza :rolleyes: .

Napisano

Wprawdzie sprawa już jest rozwiązana ale powód w innych przypadkach może być odmienny: mianowicie niedostateczna sztywność ramy (zwykle tych najtańszych)- ramiona podczas pracy rozpychają tylne widełki i nie są w stanie dociskać z odpowiednią siłą klocków do obręczy.

Napisano

Starsze wersje hamulców v-brake (ze sprężyną niewidoczną, jakby "okręconą" wokół piwotu) pracują właśnie na piwotach. Dopiero nowsze konstrukcje (sprężyna w całości widoczna, wygięta jakby ze szprychy) pracują na wewnętrznych tulejach, czasem nawet na łożyskach.

Pisząc o tulejach miałem na myśli moje obecna SD7 i poprzednie tektro i to właśnie z ich powodu założyłem, że prawie wszystko jest na tulejach :P ale jak sobie przypomnę stary rower z marketu to chyba rzeczywiście było tak jak piszesz.

  • Mod Team
Napisano

Pisząc o tulejach miałem na myśli moje obecna SD7 i poprzednie tektro i to właśnie z ich powodu założyłem, że prawie wszystko jest na tulejach :P ale jak sobie przypomnę stary rower z marketu to chyba rzeczywiście było tak jak piszesz.

 

z marketu czy nie marketu, zdziwiłbyś się ile V-ek jest jeszcze na starych sprężynach i nadal są w sprzedaży

  • Mod Team
Napisano

Sprezyna sprezyną ale wg mnie grunt zeby klocki był regulowane tylko jedną sruba baryłkową bo te "starsze" tansze, rozwiązania to bym za darmo nie wziął ... :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...