Skocz do zawartości

[10922g] Scott Spark 40


FUNKYKOVAL

Rekomendowane odpowiedzi

Przedstawiam moje nowe wozidełko ,jest mix Scotta Sparka 40 i mojej starej Meridy .W najbliższym czasie chcę się zająć kołami a nad hamulcami jeszcze się zastanawiam .

Sugestie na temat zmian w sprzęcie mile widziane.

Brake (Front): AVID ELIXIR 5 160+tarcza 408

Brake (Rear): AVID ELIXIR 5 160+tarcza 372

Cables: (Pancerze i linki) Shimano, 130

Cassette: (Kaseta) Shimano SLX 11-28, 231

Chain: (Lancuch)XT, 104 ogn. 263

Crankset: (Korby) Shimano SLX alu śruby i 22z alu suport podkładki 865

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Sram 7.0 31,8 + sruba o mniejszej średnicy 113

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna)SRAM X0,medium 195

Fork: (Widelec) RS RECON SOLO +manetka 1768

Frame: (Rama) SCOTT SPARK 40 L 2010 2160

Grips: (Gripy) scott 49

Handlebar: (Kierownica) FSA K-FORCE 137

Ritchey Super Plus Semi-Integrated+kapsel 89

Pedals: (Pedaly) ACCENT 263

Rear Shock: (Damper) DT Swiss M210 165mm remote +sruba 250

Seat: (Siodlo) FIZIK ALIANTE 272

Seatpost: (Sztyca) FSA SL-250 262

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) WOODMAN Ti 11

Shifters: (Manetki) Sram X0 171

Skewers: (Zaciski kol) Dartmoor Bolt-on, 65

Stem: (Mostek) Scott components 110 31,8 139

Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Rocket Ron Performance 2.1”, 405

Tire (Rear): (Opona tylna) MAXXIS CROSSMARK 2,1 522

Tubes: (Detki) NO NAME 207

Wheel Front: (Kolo przednie) 870

Hub: (Piasta) Scott comp

Rim: (Obrecz) DT 445

-Spokes: (Szprychy) ?

-Nipples: (Nyple) ?

Wheel Rear: (Kolo tylne) 1106

Hub: (Piasta)Shimano 525

Rim: (Obrecz) DT 445

SUMA 11323

 

Zdjecia

http://picasaweb.google.com/lukaszokos/BezTytuU?authkey=Gv1sRgCJmny4yR99yz0gE&feat=directlink

Edytowane przez FUNKYKOVAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wklejam nową rozpiskę po wymianie kół i nowe zdjęcia myślę że fajnie wyszło. http://picasaweb.google.com/lukaszokos/BezTytuU?authkey=Gv1sRgCJmny4yR99yz0gE&feat=directlink

 

Brake (Front): AVID ELIXIR 5 160+tarcza 408

Brake (Rear): AVID ELIXIR 5 160+tarcza 372

Cables: (Pancerze i linki) Shimano, 130

Cassette: (Kaseta) Shimano SLX 11-28, 231

Chain: (Lancuch)XT, 104 ogn. 263

Crankset: (Korby) Shimano SLX alu śruby i 22z alu suport podkładki 865

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Sram 7.0 31,8 + sruba o mniejszej średnicy 113

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna)SRAM X0,medium 195

Fork: (Widelec) RS RECON SOLO +manetka 1768

Frame: (Rama) SCOTT SPARK 40 L 2010 2160

Grips: (Gripy) scott 49

Handlebar: (Kierownica) FSA K-FORCE 137

Ritchey Super Plus Semi-Integrated+kapsel 89

Pedals: (Pedaly) ACCENT 263

Rear Shock: (Damper) DT Swiss M210 165mm remote +sruba 250

Seat: (Siodlo) FIZIK ALIANTE 272

Seatpost: (Sztyca) FSA SL-250 262

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) WOODMAN Ti 11

Shifters: (Manetki) Sram X0 171

Skewers: (Zaciski kol) Dartmoor Bolt-on, 65

Stem: (Mostek) Scott components 110 31,8 139

Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Rocket Ron Performance 2.1”, 405

Tire (Rear): (Opona tylna) MAXXIS CROSSMARK 2,1 522

Tubes: (Detki) NO NAME 207

Wheel Front: (Kolo przednie) 796

Hub: (Piasta) DT 350

Rim: (Obrecz) DT XR 400

-Spokes: (Szprychy) Sapim Race Black

-Nipples: Mosiadz

Wheel Rear: (Kolo tylne) 908

Hub: (Piasta) DT 350

Rim: (Obrecz) DT XR 400

-Spokes: (Szprychy) Sapim Race Black

-Nipples: Mosiadz

 

SUMA 11051g

Edytowane przez FUNKYKOVAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra wymyśliłem sobie że troszkę jeszcze odchudzę Sparka ,chcę to osiągnąć przez wymianę tylnej opony na Rocket Ron 2.1 Evo bo brak na rynku lekkich perfomace,kolejna zmiana będą tarcze na Ashima lub dartmor tu rodzi się pytanie o klocki czy muszę kupić metaliczne bo przeczytałem że żywiczne szybko znikną .Myślałem także o przycięciu sztycy ,tu rodzi się pytanie czy warto (ile waży około 9 cm rurki)chcę także wymienić śrube w sztycy na tytanową .Na zmiany nie chcę wydać fortuny do tej pory rower nie był wielkim kosztem i chcę aby tak pozostało.

To takie niedzielne przemyślenia w tym miejscu proszę was szanowni forumowicze o rady i podpowiedzi jak zmodyfikować to wozidełko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to bym na Twoim miejscu zaczął od siodełka

z tym rocket ronem, to już jak tam chcesz

z przycinaniem sztycy to bym się tak nie spieszył :P

Wymienianie śrubki na tytanową to mały zysk dużym kosztem, lepiej szukać gdzie indziej, przynajmniej na razie :)

Jakbyś sprzedał recona i trochę dołożył, np do SIDa uzyskałbyś też sensowny zysk wagowy, a do tego niegorszą pracę i sztywność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to bym na Twoim miejscu zaczął od siodełka

z tym rocket ronem, to już jak tam chcesz

z przycinaniem sztycy to bym się tak nie spieszył :P

Wymienianie śrubki na tytanową to mały zysk dużym kosztem, lepiej szukać gdzie indziej, przynajmniej na razie :)

Jakbyś sprzedał recona i trochę dołożył, np do SIDa uzyskałbyś też sensowny zysk wagowy, a do tego niegorszą pracę i sztywność :)

Sid występuje w wersji 120mm no i pod moją wagę trochę za wiotki może być .Ale dzięki za radę (a ta śruba to chyba ze 30g waży )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z nowym sidem nie ma raczej problemów ze sztywnością, no chyba, że Recona też uważasz za niesztywnego :P ja do tej ramy wziąłbym sztuciec 100mm mimo wszystko, faktycznego skoku w RS jest praktycznie tyle samo, niezależnie od ustawienia niestety, a w ten sposób poprawiłbyś trochę geometrię, wyglądałby znacznie bardziej rasowo :D no i to siodełko, taka trochę pieczarka :P

Co do śruby, to jak tam chcesz, ale można znaleźć dużo więcej klamotów o lepszym stosunku straconej wagi do ceny :) a sam mówisz, że fortuny wydawać nie chcesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator zostaje waży tylko 1641g z gwiazdką i bieżnią sterów (+48g manetka) zweryfikowałem wagę przed wystawieniem na allegro .W związku z tym zmieniła się też waga roweru.Nad siodełkiem pomyślę to które używam idealnie pasuję do mojego dupska.

Fork: (Widelec) RS RECON SOLO +manetka 1689

 

SUMA 10972g

Edytowane przez FUNKYKOVAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Recon'a raczej nie ma sensu wymieniać, chyba, że dla zasady, żeby było DualAir ;) Waga ramy jest już z damperem?

Przy tej kwocie za kółka nie opłacałoby się bardziej wstawić kół na 240s..?

Nie polecam wymiany opony na tył na RR EVO, zbyt szybko się ona ściera, a trochę kosztuje. Lepiej na przód dać EVO, a na tył P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...