Skocz do zawartości

[Rower] Kross Hexagon V6 2011 - potrzebuję porady


MichalOca

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Co do koloru, brałbym biały, jest bardzo ładny. Jeśli zdecydowałbyś się na ten rower, to według mnie do wymiany (dużo później, no chyba że masz więcej pieniędzy :rolleyes: ) :

 

- Korba

- Przerzutka Przednia

- Amortyzator, ten od tej 416 dostanie raczej luzów.

 

Ewentualnie jeszcze tylna przerzutka :).

Napisano

Hmm, napęd ma lepszy to prawda. Amortyzator raczej też dostanie luzów, ale to raczej w podobnym tempie co XCT. Swoją drogą nie wiem czy jest sens inwestować w rocznik 2011

 

Tu masz coś ciekawego ale za dopłatą: http://allegro.pl/kross-level-a4-dsc-deore-27-speed-mega-wyprzedaz-i1413654227.html

 

Jeśli byłbyś zainteresowany używką, tylko czy rozmiar ci odpowiada http://allegro.pl/kross-level-a6-17-okazja-i1415225804.html

 

To czy wybierze A2, Hexa V6, używkę A6 lub nówkę A4 (trzeba przyoszczędzić 200 zł) no i też czy rozmiar ramy Ci spasuje :rolleyes: .

Napisano

Więc jest tak - mój limit pieniężny wynosił na początku 1000zł, ale poczytałem trochę na forach i zapoznałem się z opiniami rowerów w tych cenach, dlatego troszkę podniosłem poprzeczkę, myślę że więcej niż 1400zł już niestety nie jestem w stanie dać :mellow: (rower oczywiście nie musi być z 2011r)

Hexa bardzo mi się podoba, ale jeżeli mówicie, że trzebaby wymienić niektóre części to troszkę się zniechęciłem :mellow:

W grę wchodzi raczej nowy rower, nieużywany.

Napisano

 

Ciekawe, jak mu się będzie jeździło na ramie 16' ;)

Do 1400 to Kross Level A2, ewentualnie taniej z V-kami.

 

Możesz też pogadać z autorem tego tematu. Rowerek ciekawy i z dużo lepszym osprzętem niż inne tu podane, a do tego w niezłej cenie. Nie wiadomo tylko, jaki rozmiar ramy :(

Napisano

Szczerze mówiąć, Kross Level A2 również bardzo przypadł mi do gustu, ale teraz pozostaje pytanie czy dostanę go w kwocie do 1400zł w ramie 19'- czy ma lepszy osprzęt niż Hexa V6 ?

Chciałbym jeszcze zapytać co to są te V-ki, bo nie za bardzo wiem :teehee:

Napisano

Czy dostaniesz taniej to nie wiem. Niechaj się kto inny wypowie.

 

Owszem sprzęt ma trochę lepszy ale wątpię, żeby była to różnica, którą jakoś radykalnie odczujesz w samej jeździe. Mimo to wg mnie na pewno warto dołożyć te 100 zł.

 

Jeszcze jedna kwestia z powodu, której postanowiłem się tu udzielić. Dla jasności: w Hexagonie nic nie będziesz musiał wymieniać. Zestaw, który w nim siedzi zapewni Cię radość na długi okres. Przy odrobinie dbania na kilka lat jak sądzę. Nie popadajmy tu w skrajności. Widomo, że szczyt to to nie jest ale jakiś "szajs" z mraketu też nie. Swoją drogą ile i jak jeździsz ?

 

Pamiętaj, że rower musi Ci się podobać żebyś chciał na nim często jeździć i żeby ta jazda sprawiała Ci przyjemność.

 

Co do samych gustów, to musze przyznać, ze i Hexagon i A2 w białych wersjach wyglądają bardzo ładnie. Univega zaś jest moim zdaniem okropna wizualnie.

Napisano

Jeżdżę już kilka lat - niestety nie ekstremalnie :mellow:

Ogólnie chciałbym rower, który będzie dobry zarówno w mieście jak i w cięższych warunkach. Chciałbym zacząć przygodę z poważniejszym jeżdżeniem, dlatego szukam czegoś (trudno mi się określić) - uniwersalnego ?! :) Myślę, że jednak jeżeli miałbym wybierać (wiedząc na ten temat już nieco więcej) wziąłbym A2, ale jeżeli poprostu nie starczy mi pieniędzy wezmę Hexagońca :rolleyes:

Napisano

Gdyby ta univega miała opis adekwatny do zdjęć.

Więc jeśli decydujesz się na nowego krossa to radził bym mimo wszystko dopłacić te 100zł. Bez znaczenia co wybierzesz tak jak pisze Radek, oczywiście nic nie będziesz musiał wymieniać, to są markowe rowery z markowym osprzętem tylko z niższej półki, ale wszystko będzie jak najbardziej działać i spełniać swoje zadanie.

pozdrawiam

 

może trochę poza tematem:

http://allegro.pl/univega-ht510-shimano-amortyzat-rst-gila-promo-i1401495027.html

o co tutaj chodzi? - univega z jeszcze lepszym osprzętem i jeszcze tańsza? W związku z zaistniałą sytuacją proponuję również zastanowić się na tym modelem :icon_wink: bo cena jest przednia i kolorystyka nie taka straszna chyba.

Napisano

Mnie się niestety nie podoba :D

Jutro idę do sklepu zamawiać, dam znać co wybrałem :thumbsup:

Dziękuję wszystkim, którzy pomogli mi podjąć wybór i zainteresowali się tematem :thanks:

 

Pozdrawiam

Michał W.

Napisano

Hamulce dosyć podobne do Shimano 416, RST Gila nie lepszy od XCT, XCM tylko nie wiem czy ma tłumienie.. Nie wiem czy to lepsza propozycja niż Kross, osprzętowo wypada dosyć podobnie :rolleyes: .

Napisano

tak i daj sobie raczej spokój z hamulcami tarczowymi bo w tej cenie nic z czym nie miał byś kłopotów nie dostaniesz (jeśli chodzi o hamulce tarczowe)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Szukam odpowiedzi na następujące pytania:

Przede wszystkim jakie są słabe strony obu rowerów?

 

KROSS HEXAGON V6

http://allegro.pl/kr...1398431019.html

 

Unibike Evolution

http://www.rowerzyst...ource=nokaut.pl

 

Który z nich polecacie początkującemu, który lubi jeździć zarówno po mieście jak i po lesie itp ?

Jeżeli nie, któryś z nich to czy jest coś konkretnego czemu można zaufać?

Wszystkie wskazówki i uwagi bardzo mile widziane.

Która z ram Wam bardziej odpowiada???

 

Z góry dzięki!

Napisano

Hej oto poprawne linki i trochę info i pogladów pozbierane z netu

Unibike Evolution 2010

 

Mój odnośnik

Mój odnośnik

Mój odnośnik

 

""""

Rower super. Spoglądając cena do jakości nie ma lepszej oferty na

rynku. Przejechałem już ponad 4000 km i rower w dalszym ciągu jak

nowy. Świetnie dobrany osprzęt i wysokiej jakości rama z bardzo

dobrą geometrią zapewnia doskonały komfort podczas jazdy wysoko w

Górach jak i w terenie miejskim. Rower wart polecenia w 100%. Bardzo

dobry produkt o czym może świadczyć fakt , że ze względu na ogromne

zainteresowanie producent nie wyrabia z produkcją. Ponadto UNIBIKE

EVOLUTION wciąż jest udoskonalany (głównie zmienia się osprzęt na

corzaz lepdzy). Jednak nawet starsza wersja tego roweru stanwi

doskonala baze do rozbudowy. POLECAM!!!!!!!!!!!

 

Widelec armotyzowany z regulacja

duzego skoku i zaworem, rama....rama perforowana co w innych firmach zdaza sie

dopiero od 3 tysiecy, sportowe, profesjonalne obrecze i opony, super wytrzymale,

osprzet alivio tyl i przod oraz klamki i manetki shimano, leciutki, rama

przystosowana do hamulcow tarczowych jak by ktos chcial a to tez w przypadku

kellysa czy gianta duzo wiekszy wydatek. Siodelko nie wygodne na dluzsze

podroze, do wymiany ale to standard, kierownica prosta ale pozadna, wszystko

swietne wykonane.

 

model ma cieniowana potrójnie rame

 

Jeśli mam porównać z Krossem, to

a6 ma mój kolega i przy porównaniu z evo 09 kross poza xt specjalnie się nie

wyróżnia. DLa mnie ważny jest też design i tutaj evo bije a6.

 

Do Kross A6 nawet nie ma co porównywać. Mam znajomego,

który pracuje w serwisie rowerowym - twierdzi,że na A6 jest mówstwo reklamacji.

 

Ważę 90 parę kilogramów i nawet przy ostrych zjazdach amor. miał jeszcze 2 cm marginesu( np najeżdżając na spory korzeń przy 25km/h), więc opinie na niektórych forach odnośnie tego że SUNTOUR XCR LO jest dla małej wagi są mało wiarygodne.

 

- Siodełko - tragicznie niewygodne ale spodenki z pampersem załatwiają sprawę

- opony - zdecydowanie nie na asfalt. Strasznie ciężko idzie a jakoś czasem

trzeba dojechać "w teren"

 

+ amortyzator, przerzutki, klamki, i cała reszta

 

 

 

evo ma porównywalny osprzęt co do a6

 

Co do unibike'ow to jest to mniej więcej poziom krossów z 09r więc także jak najbardziej godne polecenia.

 

Hexagony oraz krossy z 2010 odrzucił bym z miejsca bo jednak odstają od swoich poprzedników a hexagon to ogólnie budżetówka

 

"""""

 

 

 

plusem dla Unibika od Krossa jest to ze da się do niego bez problemu doczepić sakwy itp bajery

 

dla wzrostu 180 najlepsza rama to 21 ???

 

jak te rowery są też mocno rozwojowe na przyszłość??

 

jakie najcieńsze opony można do nich załóżyć ???

 

 

ogólnie chyba jest za tym Unibikiem Evolution 2010

ale duzo osób też jest za Krossami więc może ktoś odradzi mi tego Unibika na rzezc jakiegoś Krossa tylko którego lub jeszcze czegoś innego ???

 

dzięki za rady

Napisano

Jakieś "lewe" te opinie, ostro jadą "kupiłem ten rower i jest najlepszy bo go kupiłem", sporo czytałem na tym forum pozytywnych opinii o a2 ;) o unibike też jest trochę, poczytaj ;)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam,

 

Jeśli można dołączę się do tematu, nie będę zakładać nowego gdyż może zostać usunięty, tak jak już to zrobił moderator "durnykot". Szukam roweru uniwersalnego - jazda poza miasto, tereny leśne, górki, wzniesienia, dłuższe wypady 40-60km w jedną stronę. Tak jak autor tego tematu napisał, również zastanawiałem się nad tym rowerem: Hexagon V6 2011, kolorystyka, przykuła moją uwagę, ale już trochę się naczytałem i jednak za to cenę, muszę go zostawić w zamian za lepsze gabaryty. Chyba, że coś się zmieniło, ktoś jest posiadaczem i może się wypowiedzieć na temat tego roweru. Jak to moja starsza siostra powiedziała, że "zajeździłem" własny rower, wcześniej jeszcze za małolata 2 bmx'y, którymi mi się bardzo dobrze jeździło. Później góral kross i siostry Grand. Miałem kilka upadków, o czym świadczą blizny z dzieciństwa na kolanach :) Wiek 23' wzrost 176cm, waga 74kg chciałbym żeby ten rower posłużył mi już do 30' a może jeszcze dłużej. Pieniądze na rower, które mam to 1500zł + / - . Oczywiście rower musi być nowy. Jeśli cena przewyższy o 100 / 200zł w zamian za lepsze jego podzespoły, które w jeździe można odczuć.

 

Rowery, które mnie zainteresowały to:

 

Kross Hexagon V6 2011

Kross A2 2011

Kross A4 2009 niestety jego rama dla mnie jest za mała.

Unibike Evolution 2010

MERIDA MATTS 40-D 2010

 

Przewyższające moje saldo konta:

MBIKE RENEGADE 0.5

Ghost EBS 1 2010 // ten jest bardzo ciekawy wizualnie, jak i jego podzespoły są dobre niestety cena..

 

Rama jeśli dobrze wyliczyłem to 18/19. Z góry Wam dziękuję za pomoc. Dodam, że wygląd, dla mnie ma znaczenie.

 

Pozdrawiam

GR

Napisano

Hexagona v6 z 2008 mam ja a z 2011 kolega któremu spodobała się jazda moim,wiem że różnią się one korbami,siodełkami,chyba kierą,no i kolorem ramy bo geometria chyba ta sama.Ja zajeżdżam hexa z dobre 3 lata,Hexagon przy dobrej konserwacji będzie cieszył cię przez długi czas.U mnie po tych 3 latach napęd zaczął trzeszczeć,przeskakiwać itp.Ja tego roweru nie oszczędzałem,pamiętam że kiedyś po godzinię jazdy w błocie,deszczu i piasku na drugi dzień amor CAŁKOWICIE przestał działać.Zaprowadziłem do magika rowerowego u nas w mieście i po 10 minutach grało :D Naprawdę dawał rade na ostrych zjazdach itp. Wytrzymał nawet zderzenie z drzewem na zjeździe xDD Kolega o rower dba,pucuje,czasem nawet opaski zamozaciskowe wymienia i gume pod nimi bo sie zabrudzą.Ja serdecznie polecam hexa !!!!AAAle kolega ma levela a2 na v-kach jeździłem nim i powiem że brałbym levela(ale to tylko moje zdanie) :thumbsup:

Pozdro!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...