Skocz do zawartości

[koło] tylne do 300 złotych - co polecicie?


karczulionio

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, planuje zakup tylnego koła(piasta, obręcz, szprychy) albo całego, albo części i dać do złożenia w serwisie. Kwota jaką chce przeznaczyć to 300zł, choć jeśli można coś kupić taniej, dobrej jakości to nie muszę wydawać 300. Obecnie posiadam piastę schimanowską, o wartości ok. 50zł, zwykłe szprychy z nierdzewki, i obręcz bontrager coming(?), rower górski trek. Jeżdżę całkiem sporo(5tyś sezon), 70% asfalt, 30% góry, raczej szybko, do tego ważę ponad 100kg. Z obecnym kołem miałem sporo problemów, przejechało 8tyś, w tym czasie raz wymieniałem bębenek w piaście, drugi raz jakoś udało się złożyć z dwóch takich samych piast jedną. Koło lekko centruje, albo łamię szprychę raz na 1000km :icon_wink: (koło przeplecione w całości po 4 tyś) Obręcz póki co chyba się jeszcze trzyma, ale jednak chciał bym zakupić coś solidniejszego, tak abym jadąc 30km/h mógł spokojnie pokonywać 10cm krawężnik bez zwalniania, tylko unosząc się na na nogach, bo obecnie parokrotnie skończyło się to lekkim biciem koła, albo złamaniem szprychy. Do tego ile jest dziur w Polskich drogach i chodnikach to wszyscy wiemy, a ja sobie lubię poszaleć :)

Kasetę posiadam 8rzedową SRAM, hamulce typu V-brake, opony 1,95 uniwersalne, sadze, ze inwestycja w tyle koło opłaci mi się, polećcie coś solidnego, jeśli to możliwe za taką kwotę.

 

Jeszcze dodam, że choć jeżdże sporo i dość ostro, to nie jest to jazda typu downhill, na rowerze nie skacze, ani nic z tych rzeczy.

Napisano

Przy prędkości 30km/h i najechaniu a raczej uderzeniu w 10 centymetrowy krawęznik raczej każde koło się scentruje. Przy założeniu, że tylko podniesiedz swoję szanowne cztery litery z siodełka. Proponuje podskoczyc i nie bedzie żadnych problemów.

 

Posiadam Mavic xm 317 disc piasta slx i do tego 32 cieniowane szprych dt. Nazwy modelu nie pamiętam. Przez cały sezon xc brak bic bocznych. Na 99% zmieścisz się z tym w 300zl.

Napisano

Kolega złożył ostatnio koło za 320 zł:

-alexrims sx44 ( wyglądają bardzo solidnie więc powinny wytrzymać dużo)

-dartmoor free-force ( zamiast tego można by było kupić np. novatec D042)

-szprychy najlepiej żeby były 2.0 (są sztywniejsze od 1.8) Moim zdaniem nie ma sensu kupować cieniowanych szprych, bo są o wiele droższe a nie zaoszczędzisz bardzo dużo na wadze a poza tym lepsze będą zwykle pod Twoją wagę

-i jakieś nyple

Napisano

Przy prędkości 30km/h i najechaniu a raczej uderzeniu w 10 centymetrowy krawęznik raczej każde koło się scentruje. Przy założeniu, że tylko podniesiedz swoję szanowne cztery litery z siodełka. Proponuje podskoczyc i nie bedzie żadnych problemów.

 

Posiadam Mavic xm 317 disc piasta slx i do tego 32 cieniowane szprych dt. Nazwy modelu nie pamiętam. Przez cały sezon xc brak bic bocznych. Na 99% zmieścisz się z tym w 300zl.

Mam identyczne kółeczko tylko piasta lx pod cl.Potwierdzam, trzymają się bardzo dobrze przez cały sezon.W tej cenie to jeden z najlepszych zestawów.A to kółko z linka to chyba do fr/dh, a nie wyprawowe.

Napisano

Fajne koło. Jakiej używasz opony, bo ta obręcz jest szeroka dość?

Używam opon 1,95 nie mniej.

 

Dobra, zatem wezmę ta obręcz XM317, jest na allegro za 95zł do v-brakeów w sprawdzonym sklepie, szprychy niech będą te 2.0 szare, też nie jestem zwolennikiem cieniowanych, tylko zostaje jeszcze piasta. SLX jest na łożyskach kulkowych, obecnie chyba mam niewiele gorszą piastę, chce coś lepszego, do tego XM317 widzę w wersji tylko na 32 szprychy, a SLX tylko na 36. Jaką piastę kupić?

Napisano

Hmm spotkałem się ze złymi opiniami na temat piasty Xt, slx jest o klasę niżej. Moim zdaniem najlepiej kupować części od sprawdzonych producentów, takich którzy się w tym specjalizują ( novatec, dartmoor) raczej coś z tych 2 bym wybierał, chociaż dużo ludzi chwali sobie sram x9; jest na 2 maszynach.

Napisano

Hmm spotkałem się ze złymi opiniami na temat piasty Xt, slx jest o klasę niżej. Moim zdaniem najlepiej kupować części od sprawdzonych producentów, takich którzy się w tym specjalizują ( novatec, dartmoor) raczej coś z tych 2 bym wybierał, chociaż dużo ludzi chwali sobie sram x9; jest na 2 maszynach.

W shimano wmymienisz kulki i konusy i jeździsz, a jak siądzie maszyna? :( Novatec i dartmoor to raczej robią piasty do d i s.Jak chcesz maszyny to tylko dt albo mavic(ale wtedy całe koła)

Napisano

To wymieniasz łożysko... :wallbash: Co jest jeszcze prostsze od serwisu kulek.

 

Gadasz głupoty. Novatec to marka należąca do Joytech (jeśli nie wiesz - największy producent piast rowerowych) i wcale nie jest ukierunkowana na cięższe zastosowania. Produkują też piasty do XC czy szosowe. Tyle tylko, że w odróżnieniu od produktów spod szyldu Joytech jedynie na maszynach.

Napisano

W shimano wmymienisz kulki i konusy i jeździsz....

 

To załatw mi konusy do tylnego LX'a ,FH-585 konkretnie :) Wczoraj odwiedziłem ze cztery sklepy rowerowe i nic.

Napisano

Rozebrałem mojego starego LX (pod vki) konusy nie pasują.W Twomarku mi powiedzieli,że nie bawią się już w konusy,bo mieli ponad 50 sztuk,których nijak nie dało się dopasować.Ale jeszcze poszukam.U mnie S ma już całkiem przechlapane :)Może ktoś ma taką piastę ze zdrowym konusem?Chętnie odkupię.

Napisano

Dlaczego nikt mi nie powiedział, że piasty przystosowane do montowania tarcz, mogę być używane do v-braków? :icon_wink: Czy może jednak są jakieś przeciwwskazania?

 

Zatem muszę dokonać wyboru pomiędzy

 

http://allegro.pl/nowa-piasta-tyl-author-aco-h99-r-36h-super-i1388533245.html

http://allegro.pl/author-piasta-tylna-aco-h04d-r-tarcza-wyprzedaz-i1403055450.html

http://allegro.pl/tylna-piasta-novatec-36h-tarcz-maszyn-nt-d042-i1399704481.html

http://rower-sport.pl/index.php?products=product&prod_id=425

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_piasta+x+9+disc.html?PT=53160751&PZTA=0K&HNT=T&PD=53010908&WSZDZ=T

 

 

i pewnie jeszcze wiele wiele innych, ale już coś muszę wybrać.

Osobiście optuje za pierwszą propozycją, chyba ze względu, że mogę tą pozycje kupić wraz z obręczą XM719(zdecydowałem się jednak na wyższą pozycje niż xm317) w jednym sklepie, a to zawsze ograniczy koszty wysyłki, i ułatwi sprawy związane z zaplataniem.

 

Powiedźcie proszę kup tą i koniec, bo sam nigdy nie zdecyduję.

 

aha i na AUTHOR są niby 24 miesiące gwarancji, także pooodobno przy awarii np bębenka można wymienić na nową

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...