Skocz do zawartości

[Gwarancja] Gwarancja warunkowa


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Mniej więcej już wiem, na czym polega "gwarancja warunkowa", jednak nie znalazłem informacji, jak to jest w przypadku rowerów. Miał może ktoś do czynienia z tego rodzaju gwarancją? I jaki był finał, tzn. czy gwarancja została rozpatrzona?

Napisano

Gwarancja warunkowa- sklep bierze uszkodzony sprzęt, ale nie gwarantuje że uszkodzenie zostanie podciągnięte pod naprawę gwarancyjną- o tym zdecyduje serwis producenta uszkodzonego sprzętu do którego sprzęt ten zostaje wysłany.To tak po krótce.

Napisano

Nie ma czegoś takiego jak gwarancja warunkowa. Przyjęcie uszkodzonego towaru to normalny etap postępowania reklamacyjnego, bo czasem sprzedawca musi towar zbadać, aby zdecydować czy gwarancję uznaje czy odmawia jej uznania.

 

Inna sprawa, że np. pewien sprzedawca sprzętu komputerowego powiedział mi, że on nie wie czy gwarancje karty dźwiękowej uznaje, ale może wysłać do serwisu i jeśli reklamacja będzie bezzasadna, to on obciąży mnie kosztami. I może sprzedawcy tak to nazywają, ale to jest najczęściej - moim zdaniem - robienie kupującego w balona. Kupujący nie ma obowiązku korzystać z gwarancji. Jeśli skorzysta z niezgodności towaru z umową, to wcale nie musi interesować się tym, z czyjej pomocy sprzedawca korzysta, aby uznać lub odrzucić roszczenia i ile to sprzedawcę kosztuje.

Napisano

W moim przypadku wyglądało to tak, że producent nie uznał gwarancji, a dystrybutor tak. W każdym razie sprawa jest już rozwiązana i zakończyła się pomyślnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...