Skocz do zawartości

[Klamkomanetki] wymiana


erico329

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam przy swoim starym rowerze na treningi zwykle klamki i chciał bym zalozyc klamkomanetki , i teraz nasuwa mi sie takie pytanie , gdyż mam przy swoim rowerze kasete 7 biegową , czy założenie prawej klamki na 10 biegów jest dużym problemem czy da sie to wyregulować zakresem dzialania przyezutki tylnej ,czy nie ma z tym zadnego problemu ,chodzi mi o to czy przypadkiem nie będzie tak ze linka pozniej będzie się gdzieś owijała czy coś , nie znam się za bardzo na tym więc wychodzę do was z takim pytaniem , POMOŻECIE ? ;) ( te upatrzone klamkomanetki to Campa veloce niska grupa ale jak na treningi musi starczyc)

 

Bo to że przezutka jest shimano a klamkomanetki były by campy to chyba nie ma rożnicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz tylko zamontować klamkomanetkę 7-ke (ewentualnie 8-ke) mają ten sam skok i odległość między zębatkami.Nic innego nie wchodzi w grę bo nie da się tego wyregulować póżniej. A prawdopodobnie masz wolnobieg nakręcany więc nie ma co się w koszta pchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli campa 7,8 ma taki sam skok co shimano 7,8 ? szczerze to nie szukał bym drugiego kompletu tylko najlepiej prawej klamkomanetki shimano st 6400 stara ultegra 600-tki bo moja podczas kraksy się popsuła a lewa jest dobra , ale nie moge nigdzie takowej dorwac moze ktos z was taką ma na sprzedaz ? Pisałem w dziale ''kupię'' ale odzew zerowy , bardzo mało osob wchodzi w ten dział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Indeksacja w Campagnolo jest zupełnie inna niż w Shimano. W praktyce może komuś udało się to pożenić, ale... nie wydaje mi się, by takie kombinacje działały 100% normalnie.

Są kapitalne klamkomanetki Modolo, kompatybilne i z Campą i Shimano, cała zmiana trybu to bodajże zmiana kilku prostych elementów. Działa nawet z napędami 5-biegowymi i do 9 biegów maksymalnie.

Super sprawa, ale niestety one są bardzo rzadkie. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu właśnie jest ten ból bo albo jest coś bardzo rzadkie albo tak drogie ze się poprostu do treningówki nie opłaca zakladac , chyba jednak skupie się na szukaniu prawej klamkomanetki shimano st 6400 (stara ultegra jak by ktoś miał to pisać !! ) ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, dobre klamkomanetki mogą być na całe życie. Te przytoczone Modolo - model Morphos - jest ponoć prosty aż do bólu, jeżeli to są wysokiej jakości elementy to wiele lat posłużą. Mała poprawka - nowsze Morphosy obsługują Campę i Shimano do 10 biegów.

Możesz tez pomyśleć o manetkach na końce kierownicy (po naszemu czasowe, a w angielskim przyjaźniej brzmi - bar end shifters), jednakże raczej najtaniej będzie dorobić te mocowania z aluminium, a może gdzieś je upolujesz... :icon_wink: ebay, chainreactions itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne cierne nie muszą być do tego mocowania. KAŻDE manetki kompatybilne z tym gniazdem kwadratowym wejdą bez problemu, czyli większość (jeśli nie wszystkie) indeksowane Shimano, Campagnolo i innych marek oraz masa różnych ciernych.

Osobiście wolę na końce kierownicy. Chodzi mi tu już tylko o względy estetyczne, te obejmy w linku po prostu szpecą trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cierniste na ramie mam , w ogole mam tam caly osprzet shimano 600 i w sumie chcialem zmienic na jakies klamkomaneki a ze mam st6400 to o nich pomyslalem ale prawa jest uszkodzona i musze się za nią rozejzec i chyba takie bedzie najlepsze rozwiązanie ;p sprobuję dorwac gdzies prawą st 6400 taką jak na zdięciu chyba to będzie po najmniejszej lini oporu czyli w sumie najtaniej bo o tochodzi nie bede ladowal duzo kasy w trenazerowke ale nie mowie ze o nią nie dbam ;p

 

http://velobase.com/CompImages/Brifters/22D9DC09-D860-4546-8BFD-DD86D48E6E29.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cierniste na ramie mam , w ogole mam tam caly osprzet shimano 600 i w sumie chcialem zmienic na jakies klamkomaneki a ze mam st6400 to o nich pomyslalem ale prawa jest uszkodzona i musze się za nią rozejzec i chyba takie bedzie najlepsze rozwiązanie ;p sprobuję dorwac gdzies prawą st 6400 taką jak na zdięciu chyba to będzie po najmniejszej lini oporu czyli w sumie najtaniej bo o tochodzi nie bede ladowal duzo kasy w trenazerowke ale nie mowie ze o nią nie dbam ;p

 

http://velobase.com/CompImages/Brifters/22D9DC09-D860-4546-8BFD-DD86D48E6E29.jpeg

 

Edit

hmm ostatnio szukałem i natknąłem się na klamkomanetki shimano 105 st 1055 taki w sumie też by mogły być najlepiej prawa ;p ciekawe, chyba zadnej roznicy w działaniu od st 6400 nie miały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być niewielka na korzyść 600tki. Ale z tego co widuję, to na 105 ludzie nie narzekają. Tylko szkoda, że klamkomanetki Shimano się niestety zużywają - winna jest m.in. ich skomplikowana konstrukcja - i jest duże ryzyko, ze wiekowe tak super nie będą działać. Dlatego prawdopodobnie zrezygnuję z STI i w przyszłym roku do przełajówki dorobię wpusty w końce kierownicy na manetki klasyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witka All

 

Mam podobny problem

Kupilem stara szose na osprzecie shimano 600

Klamki na ramie indeksowane+wolnobieg 6trybow

Szosa kupiona za 3 stowy miala byc do sporadycznych przejazdzek

Zdala egzamin na 5

super sie jezdzi wszystko chodzi jak w zegarku przejechalem jakies 3tys km i zesro usterek.

Ale na przyszly sezon kupilem klamkomanetki 9/3

Piszecie ze skok 9 jest inny jak 6 i nie da sie ustawic

A gdyby tak w miejsce starej klamki wkrecic dwa koleczka o roznej srednicy.Linka klamkomanetki ciagla by za kolko mniejsze

a wieksze ciaglo by za przerzutke.

Kwestia srednic zeby to poprawnie dzialalo.

Co myslicie o takim patencie ?

Kolo+kaseta zdubluje mi pewnie wartosc sprzetu a glownie jezdze MTBkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witka All

 

Mam podobny problem

Kupilem stara szose na osprzecie shimano 600

Klamki na ramie indeksowane+wolnobieg 6trybow

Szosa kupiona za 3 stowy miala byc do sporadycznych przejazdzek

Zdala egzamin na 5

super sie jezdzi wszystko chodzi jak w zegarku przejechalem jakies 3tys km i zesro usterek.

Ale na przyszly sezon kupilem klamkomanetki 9/3

Piszecie ze skok 9 jest inny jak 6 i nie da sie ustawic

A gdyby tak w miejsce starej klamki wkrecic dwa koleczka o roznej srednicy.Linka klamkomanetki ciagla by za kolko mniejsze

a wieksze ciaglo by za przerzutke.

Kwestia srednic zeby to poprawnie dzialalo.

Co myslicie o takim patencie ?

Kolo+kaseta zdubluje mi pewnie wartosc sprzetu a glownie jezdze MTBkiem

 

 

No nie wiem , ja bym nic nie kombinował bo kombinowaniem mozna przy okazji coś popsuc czyli zrobi wiecej szkody niz pozytku tez tak myslalem ale w sumei doszedlem do wniosku ze lepiej kupic tak jak ma byc czyli taka czesc ktora jest do danego modelu przeznaczona lub jakis inny zamiennik w 100% pasująy do danego modelu , bo z tym kombinowaniem jest troche na krotką mete jak fabryka to fabryka a jak juz kombinowane to nigdy nie wiadomo co się stanie raz jest tak ze moze dzialac wiecznosc a raz ze tylko na okreslony czas i kaput od nowa , podsumowywując mysle ze warto kupic sprzet taki jaki ma byc odpowiedni dla danego modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kombinowaniem mozna przy okazji coś popsuc czyli zrobi wiecej szkody niz pozytku

Zepsuc tym nie ma bardzo co

najwyzej odmowi dzialania a bez manetki mozna jechac.

Naped,kola, hamulce to wiadomo musi byc orginal ale sprobuje zmusic

manetke x9 do pracy z x6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to do zrobienia i dobrze pomyślane powinno działać niezawodnie, szczególnie w szosówce. Średnice kół można wyliczyć, poszukaj sobie w sieci wartości odstępów między zębatkami dla 6 i 9 rzędów.

 

Prostszym rozwiązaniem byłoby rozebranie kasety i wlożenie węższych przekładek plus łańcuch na 9 biegów, ale w przypadku wolnobiegu to odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to do zrobienia i dobrze pomyślane powinno działać niezawodnie, szczególnie w szosówce. Średnice kół można wyliczyć, poszukaj sobie w sieci wartości odstępów między zębatkami dla 6 i 9 rzędów.

 

Prostszym rozwiązaniem byłoby rozebranie kasety i wlożenie węższych przekładek plus łańcuch na 9 biegów, ale w przypadku wolnobiegu to odpada.

 

Tylko ze ja nie mam wolnobiegu , zwykla kaseta shimano hyper glide 7s na bembenku dura ace (chyba to jest dura ace nakrętka kontrująca posiada takie insygnia)i wlasnie szybciej myslalem o tym o czym ty mowisz , nawet mi bardziej ten pomysł podchodzi bo i tak mam lancuch do wymiany a przy okazj tego to i nowa kasete sie kupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze ja nie mam wolnobiegu , zwykla kaseta shimano hyper glide 7s na bembenku dura ace (chyba to jest dura ace nakrętka kontrująca posiada takie insygnia)i wlasnie szybciej myslalem o tym o czym ty mowisz , nawet mi bardziej ten pomysł podchodzi bo i tak mam lancuch do wymiany a przy okazj tego to i nowa kasete sie kupi.

 

Ta nakretka jest w zestawie z kaseta, chyba ze mysle o czyms innym. Ale nie o tym chcialem - zamierzasz uzyc zebatek 9s czy 7s z dystansami z kasety 9?

Pytam bo roznica grubosci miedzy HG 7s a 9s jest rzedu 0,07 mm, zastanawiam sie czy to mialoby wplyw na indeks (mysle ze jest pomijalne).

 

http://www.sheldonbrown.com/cribsheet-spacing.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...