Skocz do zawartości

[tarcza] 185 czy 203 do FOX-a 32 z osią 9mm


cynamon

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam obecnie założoną tarczę 185 i hamulec Avid Elixir R. Amortyzator to FOX 32 Talas RLC (100-140) ze zwykłą ośką 9mm. W szpejach rowerowych leży mi tarcza 203 i adapter, więc nie muszę niczego dokupować. Jak myślicie, jest sens wymieniać na większą tarczę, biorąc pod uwagę że amor ma zwykłą ośkę? To nie jest wiotki amortyzator, bo porównywałem go z Nixonem 160mm oś hex 20mm i sztywność na skręcanie jest taka sama.

Napisano

Wiem, że producent dopuszcza tarczę 203mm, ale czy jest jakaś zauważalna różnica pomiędzy tarczami 185 a 203 ?? Może ktoś przerabiał ten temat?

Napisano

Dużo zależy od tego ile ważysz, w jakich warunkach i jak jeździsz. Osobiście nie przerabiałem tego tematu, ale mam kumpla, które jeździ typowy freeride i przesiadł się właśnie z tarczy 203 na 185mm, bo jak sam twierdził, 203 mm to było za dużo.

Napisano

Witam,

 

ja obecnie jezdze na Giancie XTC (typowa crossowka) i juz dlugo smigam na tarczach 203mm. Wczesniej jezdzilem na 180, lecz nie mialy takiego 'jadu'. Tak naprawde wszystko zalezy od Ciebie i stylu jakimjezdzisz. Ja smigam ostro, lubie przeciazenia jak hamuje na granicy przyczepnosci przedniego kola i mi to odpowiada. Dodatkowym atutem jest wieksza modulacja no i nie przegrzewanie sie tarczy :)

A wlasnie tarcza wspolpracuje z Avidem Juicy Seven i Bomberem mx coil B)

 

Natomiast z tylu nie polecam wiekszych niz 160mm, za ostre i dra opone (mowa o crossowce :P ).

 

Pozdrawiam.

Napisano

Hm troszkę dziwne, że 185tki nie są dość jadowite; może zależy to od stopnia oporu by puścić się bez hamplowania :)

W pracy mam dwóch użytkowników r'ek i żaden z nich nie narzeka na brak mocy; obaj zdecydowanie niepieszczotliwie traktują swoje dwa kółka, styl jazdy daleki jest od lajtowego.

Napisano

Sprawdzić można tylko na jakimś długim zjeździe. Wcześniej całość trzeba trochę dotrzeć.

 

Robiłem dzisiaj dość długi zjazd w Bieszczadach i mocy mu nie brakowało. Trochę "puchła" klamka od przedniego. Odpuszczenie i ponowne hamowanie to klamka wraca do normy. Nie jest to uciążliwe. Klamka nie puchnie jakoś bardzo, po prostu czuć różnicę pomiędzy przednią a tylną. Ciekawe czy z tarczą 203 było by jakoś znacząco lepiej. Pewnie wymienię ją i jeżeli pogoda dopisze to przetestuję hebel na jakimś długim zjeździe. Wcześniej używałem hamulca Juicy7 z tarczami 203/185 i nie pamiętam żeby klamka "puchła", no ale to trochę inny hebel.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...