Skocz do zawartości

[amortyazor] problem z wymianą amortyzatora


gajon15

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam , posiadam pewien problem a raczej dylemat ... Chcę wymienić amortyzator przedni jednak jestem łysy w tym temacie . Rura sterowa mojego dotychczasowego amorka ma 15 cm wysokości - w tym 5 cm gwint . Interesuje mnie amorek o wysokości 18 cm - w tym 5 gwint . Nie wiem jednak czy o tyle większy amorek będzie pasował proszę was o szybką odpowiedź . Chcę również wiedzieć czy na o tyle większy amorek bez problemu założę mostek ... Liczę na szybką pomoc z waszej strony . Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Witam , posiadam pewien problem a raczej dylemat ... Chcę wymienić amortyzator przedni jednak jestem łysy w tym temacie . Rura sterowa mojego dotychczasowego amorka ma 15 cm wysokości - w tym 5 cm gwint . Interesuje mnie amorek o wysokości 18 cm - w tym 5 gwint . Nie wiem jednak czy o tyle większy amorek będzie pasował proszę was o szybką odpowiedź . Chcę również wiedzieć czy na o tyle większy amorek bez problemu założę mostek ... Liczę na szybką pomoc z waszej strony . Pozdrawiam

 

a niby gdzie chcesz te 3 centymetry zmieścic? :) Często sprzedawcy sami oferują przycinanie i gwintowanie wg potrzeby zamawiającego - podaj sprzedawcy długośc obecnej rury i gwintu i zapytaj o ewentualne docięcie plus gwint. Jeśli nie ma takiej opcji to zapytaj w okolicznych serwisach rowerowych o przycięcie i nagwintowanie(ale zanim kupisz ;) )

Napisano

a jeżeli zakupiłbym ten większy amortyzator i go równo zciął z góry ? Wtedy wielkość gwintu wynosiła by tylko 2 cm czy to czemuś by przeszkadzało ? A mógłby mi ktoś dokładnie wytłumaczyć co muszę wszytko kupić aby na ten amorek zamontować mostek , bo w starym amorku była tzw "fajka" . Chciałbym zakupić nową kierownicę , mostek - a co dalej sory za głupie pytanko ale jestem łysy w tym temacie ... A na czym polega ten system z rurą sterową ahead ? Jest to rura bez gwintu tak ? A co trzeba wtedy kupić żeby ja zamontować i czy pasowała by do roweru w którym był zwykły amorek ... ?

  • Mod Team
Napisano

Woot, jaka fajka?

Kupujesz amortyzator z rura sterowa o srednicy glowki w ramie, wkladasz, zakladasz sobie mostek (ew pod/nad mostek dajesz podkładki) zaznaczasz na rurze sterowej nad mostkiem ile uciac i tniesz kilka mm nizej. Jak utniesz powyzej mostka to moze mostek chodzic gora-dol (top cup nie bedzie mogl dociskac mostka), jak utniesz nizej to top cup dociska mostek i nie masz luzow.

Napisano

tak ale chodzi mi o to czy nie będzie przeszkadzać to , że jak utnę tą rurę sterową to będzie tylko około 2 cm gwintu w ramie ... ? a jak jest z mostkiem jego się wkręca na gwint czy jak to idzie , sorki wlk ale nie jestem w temacie xd ...

Napisano

Kolega ma mostek wpuszczany w główkę ramy, przypuszczam,że o średnicy 1 cal. Ten gwint na rurze steroweaj jest potrzebny, jeżeli chcesz nadal mieć zwykłe stery. Jeżeli chcesz zmienić na ahead, to nie wiem, czy sterów nie musisz wymienić. W ahead gwint na rurze sterowej jest niepotrzebny, nawet niepożądany.

  • Mod Team
Napisano

Jeśli chcesz sprawę rozwiązac budżetowo i pozostac przy obecnych sterach to robisz tak jak pisałem Ci wczesniej - piszesz do sprzedawcy czy nie przyciąłby Ci rurę do żądanej długości i naciął jeszcze 3 cm gwintu - często (chocby na allegro) sprzedawcy takie coś oferują (wiem bo wymieniłem w tym roku 23 amortyzatory w firmowych rowerach) a jak nie, to pytasz w pobliskich serwisach rowerowych. W przypadku sterów A-head można dac dwie, lub trzy podkładki ale w przypadku gwintu to :icon_wink:

Możesz też przerobic na A-head(1 cal) ale na razie nie chcę Ci mieszac w głowie zwłaszcza że tu będzie trochę wydatków.

Proponuję rozwiązanie nr 1 bo nr 2 to trochę kosztów

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...