Skocz do zawartości

[koło] krzywo leży w ramie


pasqudnik

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

Mam taki problem, zamówiłem sobie koło w renomowanym sklepie internetowym , na piaście XT Shimano -FH M770, obręcz mavica 317 , szprychy i nyple dt swiss wraz z usługą zaplatania koła. I dziś przyszło koło, ale jak je zakładam do ramy dokładnie leży na otworach ramy i jest krzywo..tzn ucieka w jedną stronę rurki ramy a z drugiej jest duży luz - co powoduje, że nie można ustawić v-brakeów. Jak wsadzę swoją stare koło oraz jeszcze inne to jest ok, koło leży prosto w stosunku do obu stron ramy, hak wygląda też prosto- zresztą jak na tych starych kołach jest ok , to pewnie nie jego wina.

 

Czy w związku z tym koło jest źle zaplecione ?, bo skończyły mi się pomysły i nie wiem czy reklamować mam tą usługę..

 

Stare koło było na wolnobiegu 8 , obecnie jest 9 czy to ma jakieś znaczenie?

--

pozdrawiam

pasqudnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym na razie pisać jaki to sklep, zanim z nimi w poniedziałek nie porozmawiam, ale faktycznie skoro zakładam na ramę nowe koło i na dzień dobry leci w jedną stronę, to jak mówisz pewnie jest za bardzo przeciągnięte. Koło ma pasować na każdą ramę, przy założeniu oczywiście, że jest prosta - w końcu po to się płaci za profesjonalną usługę zaplatania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Centryczność to właśnie ustawienie koła względem ramy. Do jej sprawdzania służy np. taki przyżąd. W ciemno mogę strzelić, że koło jest przeciągniete za daleko na lewą stronę, stronę przeciwległą do napedowej.

Czy składali to koło w sklepie internetowym, w którym piszą żeby w kołach od nich po tygodniu czy dwóch ponaciągać szprychy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, piszą , że w skład zaplatania wchodzi dobór szprych, napinanie oraz centrowanie.

Czy teraz będzie duży problem,aby oni to skorygowali ? , względnie jeśli będą się wypierać - to we własnym zakresie tzn. gdybym udał się do serwisu jaki byłby koszt, czy będzie konieczna wymiana szprych czy tylko ich dociągnięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze dobrali długość szprych, to poprawienie centryczności nie powinno stanowić problemu. Jak zdecydujesz się to robić na własny koszt, to pewnie skasują Cię w serwisie na jakieś 20 zł, ale ja na Twoim miejscu zgłosiłbym się w pierwszej kolejności do tego sklepu. To co zrobili do DUŻE niedociągnięcie i powinni to naprawić na własny koszt chociażby ze wstydu!

PS.: Jeśli dokonywałeś zakupu przez internet, to masz 10 dni na zwrot nieużywanego towaru bez podania przyczyn. Tylko koszt przesyłki pokrywasz z własnej kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli koło siedzi cały czas krzywo w ramie, jak zakręcisz (nie rusza się na boki) to, to na pewno nie kwestia centry. Najbardziej do tego by mi właśnie pasowała krzywa ośka, ew. jakaś brakująca kulka w łożysku, choć wątpię, bo wtedy by chodziło na boki.

 

wisz co głupoty piszesz krzywa oska moze miec wpływ ale w nowym kole to raczej pomijam to

brak jednej kulki spowoduje raczej luz na piescie

 

tak jak pisałem wczesniej przy zaplataniu trzeba sprawdzac centrycznosc koła (czyli to czy koło bedzie miało rowne odstepy z obu stron w ramie[chyba bardziej łopatologicznie sie nie da]) własnie takim przymiarem jak ktoś tu podał wyzej

a jak nie chcesz wierzyc ze to ma wpływ to jak masz jakieś zbedne koło to naciagnij kazdy nypel z jednej strony (czyli co 2) o pół obrotu i wsadz w rame to bedzie taki sam przypadek jak tu jest w tym temacie tylko raczej tez dostanie lekkiego bicia

 

ps centra gora dol to tez jest błedem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż koło odwrotnie, nondrivesidem na prawo i driveside'm na lewo. Jeśli będzie bliżej drugich widełek to koło jest przeciągnięte. Jeśli brakuje centymetra do środka to powinno dać poprawić na obecnych szprychach, jeśli więcej to trzeba dobrać nowe szprychy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie w tą samą? Jeśli w drugą to znaczy, że przeciągnięte i należy oddać do poprawy. Jeśli w tą samą to znak, że z hakami ramy coś jest nie tak :)

Czasem zdarzają się takie ramy i koło trzeba składać konkretnie pod tą jedną ramę. Wada ramy, ale nie każdy ma ochotę korygować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...