Skocz do zawartości

[suport, korba] konserwacja/wymiana


pawel90p

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie na forum! :D

 

Pierwsza sprawa:

Chciałem rozmontować suport, w celu wyczyszczenia go (nikt nie robił tego przez bodajże 7 lat, to po pierwsze, a po drugie, mam nadzieję, że to w końcu zlikwiduje nieustanne trzaski i stukania wydobywające się z okolic pedałów), ale niestety nawet po przeczytaniu większości postów i artykułów na ten temat mam jeszcze parę wątpliwości... Wiem, że potrzebuję ściągacz do korby (w moim przypadku ten na kwadrat) oraz klucz do odkręcenia suportu. Moje wątpliwości wzbudziła jedynie pewna nakrętka na suporcie, którą widać na zdjęciach poniżej. Dodam jeszcze, że jest ona dość luźna - spokojnie mogę nią obracać.

 

img0770tm.jpg

 

img0769xf.jpg

 

Czy jest to po prostu pierścień kontrujący, dociskający suport do ramy? Czy przeszkodzi on jakoś w jego demontażu? Czy potrzeba dodatkowego klucza?

 

Kolejne pytanie, również do powyższych zdjęć... Widać tam luźna uszczelkę (na osi suportu), która skądś wypadła - pewnie ze środka misek. Co w tej sytuacji? Co ona uszczelnia i czy jest niezbędna?

 

Druga sprawa:

Jeśli chodzi o zębatki na korbie, to zauważyłem na nich spore luzy (poruszając nimi na boki). Rozumiem, że są one zintegrowane/połączone w jakiś sposób z korbą... Pytanie jak i jak można je dokręcić, żeby zlikwidować te luzy? Zauważyłem jedynie jakąś niedużą zębatkę/wielowypust tak jakby na suporcie... Może to coś z nią trzeba pokombinować? Widać ją trochę na tym zdjęciu:

 

img0773em.jpg

 

 

 

Trzecia sprawa:

Jak dobrze wyczyścić niesamowicie ubrudzone ww. części?

Są jakieś specjalne metody czyszczenia, konserwowania suportu? Czy na coś ważnego należy zwrócić uwagę? Czy można jakoś wymienić smar w jego łożyskach (np, po uprzednim spryskaniu go WD-40)?

 

Po wykręceniu go zostanie mi jeszcze tylko oczyszczenie go z zewnątrz, wyczyszczenie mufy i wewnętrznych części korby. Pytanie, jakiego środka do tego użyć? Nafta? Benzyna ekstrakcyjna, co lepsze? Na koniec wszystko (mufę, kwadrat, gwinty suportu) dobrze nasmarować, tyle?

 

 

Bardzo proszę o pomoc i wyrozumiałość, gdyż to mój pierwszy raz, w poważniejszych naprawach roweru... :;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Suport wykręć i kup nowy, za 25-30pln spokojnie kupisz suport pakietowy na łożyskach maszynowych. Jest bezobsługowy, nie trzeba go smarować. Co do korby to widzę że masz zębatki zintegrowane z korbą, jeśli są luzy niestety korba do wymiany. Polecam Alivio za ok. 100pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego tylko wymiana? Reanimacja tego dziadka nie ma już po prostu sensu? Wydaje mi się, że skoro jeszcze jeździ, a w obecnym stanie, jeździ już bardzo długo, to chyba jeszcze trochę posłuży. A przecież po wyczyszczeniu i nasmarowaniu go powinno być jeszcze lepiej, czyż nie?

 

Czy ktoś jeszcze mógłby się wypowiedzieć i odnieść się do pozostałych kwestii z pierwszego posta tematu? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...