Skocz do zawartości

[Scott Scale-60 '10] Zbicie wagi


philip100

Rekomendowane odpowiedzi

A wiec jako świeżak na forum może zacznę od krótkiego: Siema bikerzy! :D

 

Bez zbędnego gdania przejdę do meritum. Kupiłem kilka dni temu scale60 z zamiarem złożenia sobie wylajtowanego bika. Na pierwszy ogień chciałbym wymienić kilka rzeczy:

-hample;

-kierownicę;

-mostek;

-sztycę;

-pedała;

-siodło;

-jak budżet pozwoli to i korbowód.

 

To jeszcze w tym sezonie. W następnym sezonie planował bym się zająć grubszą modernizacją: kołami, amorem i resztą osprzętu pozostawiając w efekcie samą ramę.

Rower będzie jeździł w średnio-trudnym terene, strome leśne zjazdy/podjazdy, szuter, bezdroża, itp, czasem odwiedzi też centrum miasta... :)

 

-HAMPLE:

tu celował bym w Avid Elixir 5 lub Hayes Storker TRAIL (jakieś inne propozycje w przedziale cenowym ~500zł/szt.?). Z tego co widzę tarcze tych modeli oferowanych na allegro są mocowane śrubami, ja z uwagi na to iż nie przewiduję w tym roku zabawy z kołami/piastami potrzebował bym tarcz w systemie center-lock. Pytanie: Czy da się/jest sens zakładać ww. hamulce na obecnie zamontowane tarcze? Czy istnieje szansa że takie zestawienie będzie przyzwoicie działało?

Dodam że hample muszą być białe, ot takie moje zboczenie estetyczne :)

 

-KIEROWNICA:

Tu nie mam pojęcia, 60-65cm długości, lekki wznos(~30mm), coś na kształt "Ritchey PRO Carbon Rizer" tylko cena do max.200zł.

 

-MOSTEK:

Najlepiej biały :) do max.250zł.

 

-SZTYCA:

kolejny dylemat i kolejna równowaga cena-waga-jakość. max.200zł.

 

-PEDAŁA i SIODŁO:

tutaj będę experymentował na własną rękę, nogę, tudzież 4 litery :)

 

-KORBOWÓD:

Z uwagi na to że zdarza mi się wsiąść na bika w ubraniu wyjściowym (czasem dojeżdżam do pracy) potrzebował bym dobrej i lekkiej korby z osłoną 44x32x22. Cena (korba + suport) 700zł.max.

Na chwilę obecną znalazłem tylko jedną korbę 44x32x22 z osłoną: "Shimano LX FC-M661" (niestety hollotech II).

 

Z góry dziękuję za poświęcenie mi chwili cennego czasu :)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

białym hamulcem jest jeszcze formula oro k24, którą jako alternatywę zdecydowanie polecam.

to czy rozwiązanie będzie przyzwoicie działało zależy nie tyle od tarcz jako takich - producent - ale bardziej od sposobu użytkowania roweru i masy użytkownika. przy bardziej wymagającej eksploatacji warto pomyśleć o tarczy 180 mm z przodu.

do kół z mocowaniem center lock mozna dorzucić adaptery dla tarcz na klasyczne śrubki - z tym że trzeba wtedy zainwestować w dwa adapterki. rozwiązanie to rozszerza zakres dostępnych tarcz, podnosi jednak wagę zestawu, a jak czytam czynnik masy jest podstawą zmian.

 

http://www.ssc.pl/bontrager2010/wspornik_siodla_racelite.html

 

ta sztyca ma wg mnie bardzo dobry system mocowania siodła, lubię go ze względu na skuteczność i stabilność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak... czytałem, czytałem i w końcu zdecydowałem się na formula oro k24, są one kompatybilne z tarczami i dystansami/adapterami shimano więc prawdopodobnie nie będę musiał ich (na razie) zmieniać. Ps. z przodu mam 180mm, z tyłu 160.

 

Co do reszty komponentów, zastanawiam się czy nie zmienić priorytetów i rozplanować tegoroczny budżet (2500zł) trochę inaczej. ok. 900zł wyjdzie za hample, zostaje 1600zł. dobrej korby z osłoną raczej nie znajdę więc odpuściłem sobie tą osłonkę i zacząłem się rozglądać za dobrymi korbami spoza shimano w granicach 1000zł. Znalazłem "Aerozine Titanium X12SL A3" Pytanie czy jest warta 1000zł? a może za tą cenę jest jakaś lepsza alternatywa bądź odpowiednik jakościowy/wagowy za cenę niższą? (tak, tak, dopiero zaczynam przygodę z MTB :) ) Dodam że ta korba włącznie z suportem waży podobno 721g. więc zyskał bym względem obecnej (Shimano FC-M521 octalink) ok. 300 gr. Chociaż nie wiem czy dane ze strony shimano (1004g) uwzględniają suport.

 

Jeśli zdecydował bym się na tą korbę to zostało by mi ok. 600zł na kierownicę/mostek/sztycę. W sumie sam nie wiem od którego z tych komponentów zacząć żeby maksymalnie zejść z wagi jeszcze w tym sezonie.

PS. stock'owe wyposażenie roweru:

 

Waga: 11.95 kg

 

Rama: Scott Scale Alloy 6061, custom butted superlight tubing, D-Forged CNC machined Dropouts, Delta SST bridge / Integ. HT, BOX chainstay bridge

 

Widelec: Rock Shox Tora SL Air / alloy, steerer / Air spring, Poc Loc, remote lockout / reb. adj. / 100mm travel

 

Stery: Ritchey OE 1 1/8" semi, integrated 44/50mm

 

Przerzutka (tył): Shimano XT RD-M772 SGS Shadow Type 27 Speed

 

Przerzutka (przód): Shimano Deore FC-M590 34.9mm

 

Manetki: Shimano Deore SL-M590 Rapidfire plus 2 way release w/gear indicator

 

Klamki hamulców: Shimano BL-M486 Disc

 

Hamulce: Shimano BR-M486 Disc 185/F and 160/R mm Rotor

 

Korbowód: Shimano FC-M521 Octalink 44Ax32x22 T

 

Oś korbowodu: Shimano ES25 Octalink 68-121mm

 

Kierownica: Scott Pilot 18 Team 18mm rise OS / 640mm

 

Mostek: Scott Comp 4 Bolt / OS 31.8mm 1-1/8" / 6° angle

 

Pedały: Wellgo C128

 

Sztyca: Scott Comp 31.6mm

 

Siodło: Scott Racing

 

Piasta (Przód): Scott Team Disc CL

 

Piasta (Tył): Shimano FH-RM65 Disc CL

 

Łańcuch: Shimano CN-HG53

 

Kaseta: Shimano CS HG-50 -9 11-32 T

 

Szprychy: Stainless Black 15G / 1.8mm

 

Obręcze: Alex XC-44 Disc 32H / Eyelets White

 

Opony: Schwalbe Rocket Ron 26 x 2.1 / 50EPI Performance Series

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc :)

Na twoim miejscu samemu złozyłbym sobie korbe bedzie lzej i orginalnie i taniej :).

Kokpit bym zostawił bo to nie sa duze koszta za 300 zł wyrobisz nawet nie jezeli mowimy o Boplight.

Ja poszukałbym kółek np mavic crossride albo poszukaj bo na allegro czasami zdarzaja sie okazje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc ;)

Na twoim miejscu samemu złozyłbym sobie korbe bedzie lzej i orginalnie i taniej :P.

 

Cześć :)

Mógłbyś to rozwinąć? Na jakiej zasadzie miało by polegać takie złożenie korby?

 

Kokpit bym zostawił bo to nie sa duze koszta za 300 zł wyrobisz nawet nie jezeli mowimy o Boplight.

 

Aż tak nie będę się ograniczał żeby cały kokpit w 300zł zmieścić. Wyszło by gorzej wagowo/estetycznie niż to co jest w stock'u :)

 

Ja poszukałbym kółek np mavic crossride albo poszukaj bo na allegro czasami zdarzaja sie okazje :)

Ciekawa propozycja. Pytanie tylko ile bym zyskał na wadze? Nie wiem ile ważą koła które aktualnie posiadam i też nie mam za bardzo jak zważyć :/ (nie mogę się nigdzie doszukać informacji na temat wagi np. obręczy Alex XC-44 czy piasty scott comp/shimano FH-RM65 Disc CL) A kółeczka mi się podobają ;)

Edytowane przez philip100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci kółek niee zwaze xd. Idz do sklepu ze srubkami a tam sobie postaw na wage ;).

Kokpit mostek Boplight wymieniasz srubki na alu lub tytan kiera boplight i sztyca mozna dociac i zmienic srubki bedzie jeszcze mniej ;)

Co do korby to taki problem znalezc cos na allegro poczytac i złozyc do kupy? troche własnego wkładu i polotu :P

Chcesz kupic korbe to mozesz kupic xt i wymienic srubki. Zobacz race face ofert i truvativ np: noir. Chociaz nie warto zeby kupowac korbe za 800 do przerzutki deore[moim zdaniem] ale to twoj rower i rób sobie co chcesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poki co na aerozinie zrobilem troche ponad 600km, ale jestem zachwycony ta korba, troche wiecej o niej tutaj... http://team29er.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=150:dugodystansowy-test-mechanizmu-korbowego-aerozine-titanium-x12-sl-09082010&catid=14:testy&Itemid=31

 

co prawda na razie nieco ponad 600km, ale bede pisal dalej

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w korbę aerozine warto zainwestować sprzedając z niej wszystko jak jest nowe :icon_cool: w ramach odzysku można kupić wkład shimano (wg mnie opcja lepsza od oryginału :whistling: ) i zębatki np extralite, przez co korba osiągnie wagę ok 700 gram. żaden konkurent w tej cenie nie oferuje tyle, również przy cenie o wiele wyzszej trudno coś wyczarować. przy wyborze korby np do roweru z niebieskimi dodatkami warto się dobrze przyjżeć czy korba aerozine zgra sie kolorostycznie - jej niebieski znacząco różni się od tego co jest popularne na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup korbę SLX. Wrzuć sobie symbolicznie niebieskie śruby i kominy, blaty wymień na lżejsze i waga będzie również imponująca i niższym kosztem. Za te 600zł które zostanie kupisz lepsze koła np.: ZTR/Novatec, efekt będzie bardziej "piorunujący" aniżeli ładne korby.

Co do siodła musisz po testować na czym będzie Ci wygodniej.

Pedały albo spd albo ubijaki tu już zdania są podzielone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ramach odzysku można kupić wkład shimano (wg mnie opcja lepsza od oryginału :wallbash: )

 

O nie! :laugh: Nawet zwykły suport Aerozine kręci się dużo lżej od shimanowskiego (miałem u siebie kolejny, a właśnie dzisiaj wysyłam do nowego właściciela). No i łożyska w nim można bezproblemowo wymienić.

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co było nie tak z tym suportem?

Podobnie jak Token , którego też miałem u siebie, kręcił się naprawdę DUŻO lżej od Shimano (a miałem i LX i XT i XTR), co mnie zresztą trochę zakoczyło. Poza tym do Aerozine dają takie fajne mikro-podkładki (0,2mm, 0,3mm, 0,5mm i 1mm) :rolleyes: No i jest ładnie i dokładnie wykonany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Formula ORO K24

-Sztyca- bontrager race lite (350mm. Fajna sztyca, faktycznie siodło siedzi stabilniej niż na stock'owej scott'a. Wahałem się jeszcze czy nie wziąć wersji karbonowej ale różnica w wadze wyszła tylko 15g. a cena 2x większa więc bez sensu...)

-most- bontrager race x lite (129g. ze stock'owymi ciężkimi śrubami :) )

 

To już na rowerku...

Teraz mam dylemat, RS-reba czy może dobra korba + przerzutka. Amora nie chciałem zmieniać w tym roku ze wzgl. na ceny. Podejrzewam że w następnym sezonie wyrwał bym jakiegoś fajnego fox'a za obecną cenę reby. Ceny korb z sezonu na sezon skaczą zdecydowanie mniej niż amorów, czy może jestem w błędzie? ;)

 

Ok, jeśli zostanę przy korbach to:

modyfikowany SLX na blatach Extralite czy pełny XTR? Chodzi mi o równowagę wytrzymałość-pewność/waga bo cena jeśli doliczyć lepszy wkład oraz koszty przesyłek wyjdzie podobna.

 

Sprawa kół, zapytam tak z ciekawości co sądzicie o Shimano WH-M775 (waga: 1680 g), warto się nimi zainteresować? (nie biorąc pod uwagę ceny bo mogę je mieć za przysłowiowe grosze ;) ).

Edytowane przez philip100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wyszło jak wyszło... a wyszło za dużo :P z 2,5 klocka zrobiło się ponad 5 ;) (Wy też tak macie z apgrejdami? :P )

 

Oro K24 - cóż, kupiłem ale w efekcie okazało się że jednak nie ma na magazynie całych kompletów :/ i musiałbym długo czekać a że shimanowski tani sh*t stał się bezużyteczny (łączenie przewodu na zacisku- pomimo wielu napraw- ciągle się rozszczelniało i wylewało olej na tarcze) zrezygnowałem... :thumbsup: w ich miejsce wskoczyły białe jujcy ultimate.

 

W drodze:

 

W/w wspomniane hample: jujcy ultimate,

widelec: RS Reba RL (2011),

korba: XT (broniłem się przed tą decyzją do końca ale jednak...),

opony: tył- Racing Ralph Evo (UST), przód- Rocket Ron Evo (UST), 2,25.

przerzutka przód: XTR,

tarcze: XTR, CL,

Siodło: Selle Italia SLR XC Gel Flow,

Kierownica: PRO XCR UD Carbon,

I... kilka dupereli jak śrubki, top-cap, podkładka pod most, koszyk i gripy.

 

Na rowerze:

koła: Mavic CrossMax ST- CL,

Sztyca: Bontrager Race Lite,

Most: Bontrager Race X Lite- na razie w magazynie ze względu na kierownicę na którą czekam (obecna nijak nie pasuje mi do tego mostu),

 

tymczasowa fotka (locker pod sztycą to tylko na czas dojazdu do pracy ale po założeniu nowych kółek byłem trochę podemocjonowany żeby odpiąć :P )

dsc04029f.th.jpg

 

następne w kolejce jak budżet i zdrowie pozwoli (tu już mówię śmiertelnie poważnie bo na suchym chlebie daleko nie zapedałuję :D:D ) to dojdą jeszcze:

shifters'y: XTR,

przerzutka tył: XTR

łańcuch: Sram PC991,

kaseta: Sram PG990,

zaciski, linki, reszta śrubek i dupereli.

 

efekt: trochę powyżej 9kg. :D

Edytowane przez philip100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całkiem przyjemnie :D Nie kusi Cię by zamiast przerzutki tylnej i manetek XTR kupić Srama ? :thumbsup:

A z tym zapięciem roweru.. rozumiem, że to jakiś żart ? Bo osobiście nie odważyłbym się zostawiać rower przypięty tym ;) Zainwestuj w jakiegoś porządnego U-locka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kusi, kusi ale shimano to jest to co znam od zawsze, wiem jak działa i jestem po prostu przyzwyczajony :D Kiedyś spróbuję i Sram'a ale jeszcze nie teraz...

Locker działa jedynie jako straszak i podbudowuje mój komfort psychiczny :) (używam tylko jak muszę dojechać rowerem do pracy, co nie zdarza mi się szczególnie często a i wtedy co chwila spoglądam do okna czy rower jeszcze stoi :D ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...