Skocz do zawartości

[do 3000zł] crossowy


mowi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Chciałabym kupić rower crossowy w kwocie do 3000zł. Mieszkam za miastem więc jeżdżę po utwardzonych drogach i po szutrach w równej mierze. W tej chwili mam trekkinga z przerzutkami Shimano Deore, bez amortyzatorów, hamulcami V-Brake ale nie jestem z nich (hamulce) zadowolona dlatego myślę nad rowerem z hamulcami tarczowymi. Zastanawiam się nad dwoma rowerami:

http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/1394/Gary.Fisher.Utopia/

http://www.scott.pl/product.php?id_cat=244&id_prod=1353

Który uważacie jest lepszy? Proszę o pomoc i ewentualnie inne propozycje.

Napisano

Witaj,

 

jak już tak bardzo chcesz hamulce tarczowe to lepiej już iść w kierunku hydraulicznych, a nie mechanicznych. Nie wiem czy rozmiar odpowiedni i jaki rodzaj ramy preferujesz, ale może taka Merida?

Napisano

Mój wzrost to 175 cm. Po przeliczeniach dotyczących rozmiaru ramy wychodzi, że potrzebuje 21". A rodzaj to wolałabym męski ale jak będzie fajna damka to też nie wykluczam. Chyba, że o inny rodzaj ramy chodzi to aż tak to ja sie nie znam i nie wiem o co chodzi :whistling:

Napisano

Tak, chodziło mi o to czy wolisz damkę czy ramę męską. Rama 21 cali będzie dla Ciebie stanowczo za duża. Dobry rozmiar to 18-19 cali. Przykładowo u Scotta to powinna to być M-ka (19 cali).

Napisano

OK już wiem jesli chodzi i o rozmiar ramy. Ale proszę mi wytłumaczyć dlaczego hydrauliczne a nie mechaniczne (większa żywotność? lepsza skuteczność? a może coś innego?) i jak wygląda konserwacja hamulców hydraulicznych (czy jest kłopotliwa) i co myslicie o tych rowerach, które zaproponowałam.

Napisano

W hydraulicznych nie rozciągają się linki,nie zapychają pancerze , hydrauliczne mają lepszą modulację i lepiej odprowadzają ciepło.

Jednak biorąc pod uwagę, że są to rowery crossowe, oraz, że BB5 to bardzo dobry hamulec mechaniczny, ta przewaga hydraulicznych nie będzie tak widoczna.

Rowery które zaproponowałaś na pewno się sprawdzą, jednak w Scott-cie zmienił bym opony na 38C

 

PS

W przypadku Garego właściwy rozmiar to 17.5" ;)

Napisano

Mechaniczne hamulce tarczowe to taki trochę półśrodek, ale fakt, że te w Garym są niezłe. W Scott są hydrauliczne.

 

Gary ma trochę lepszy amortyzator od Scotta. Rama Garego ma bardzo długą górną rurę. To jest długi rower, na którym będziesz bardzo wyciągnięta. Pozycja na Scott będzie bardziej ,,standardowa''.

Napisano

Nie przesadzaj z tymi hamulcami, BB5 spokojnie sobie poradzą, w crossie linki tak się nie brudzą jak w MTB.

Co do pozycji na rowerze, zawsze wskazana jest jazda próbna i dopiero wtedy wybór.

Napisano

Dziekuję za wszytkie opinie ;)

Oczywiście zanim się zdecyduję to chcę rower przymierzyć. Nigdy nie kupiłabym tak w ciemno po samym zdjęciu (na wygląd). Jeszcze zastanawiam się nad zaproponowanym przez Rulez

http://www.unibike.pl/xenon.html

To jeśli oba te hamulce jak na moje potrzeby są OK to powiedzcie proszę, które są trudniejsze w konserwacji?

Napisano

Nie ma problemu w konserwacji hamulców tarczowych, w crossie płynu nie trzeba będzie wymieniać przez jakieś 5 lat.

Plusem hamulców z Unibike są 2 ruchome klocki , Avid BB5 ma jeden ruchomy klocek ( przez co w czasie hamowania tarcza wygina się w jedną stronę)i nie ma możliwości regulacji drugiego (Avid BB7 ma też 1 ruchomy tłoczek, ale odległość drugiego od tarczy można regulować )

Napisano

A tak mniej technicznie ;) to główna różnica polega na tym, że w hamulcach hydraulicznych raz na kilka lat wymieniasz w serwisie płyn hamulcowy (lub olej - zależnie od producenta).

 

Weż też pod uwagę, że zaproponowany przez Ruleza, Unibike Xenon ma bardzo korzystny sotusnek cena/jakość. Jest to rower na bardzo dobrym osprzęcie z fajnymi hamulcami.

Napisano

To z czego wynika jego stosunkowo niska cena? W tamtych płaci się także za firmę?:)

Napisano

Pomęczę was jeszcze trochę :) A co myslicie o tym rowerze

http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=8&gr=70&id=475

jest z kolekcji z zeszłego roku więc może uda się go znaleźć gdzieś przecenionego :) (jesli wogóle go znajdę)

Trochę lepsze a trochę gorszy...

Różnice na plus:

+ lżejszy o kilogram,

+ trochę lepsza korba (SLX zamiast Deore)

+ j.w. ale piasty (znowu SLX a Xenon ma "zwykłe Deore),

+ amortyzator z blokadą skoku,

Różnice na minus:

- rama formowana mechanicznie, w Unibike jest hydroformowana więc wytrzymalsza,

- gorsze hamulce,

- nieco gorsze przerzutki (Merida ma Deore z przodu a SLX z tyłu, Unibike ma XT z przodu i z tyłu)

Unibike ma również fajne opony Schwalbe z serii Marathon a Merida jakieś własnej produkcji - z tych dwóch stawiałbym na Marathony.

Napisano
:thanks::wacko: Jestem skołowana. Ale będę musiała po prostu wybrać się do miasta i poprzymierzać. Unibike i Gary Fisher na pewno u mnie są, gorzej ze Scott i Meridą. Ale jeszcze nie sprawdziłam wszystkich sklepów.
Napisano

Jeżeli nie uda Ci się znaleźć tej Meridy w cenie zbliżonej do Unibike to ja na Twoim miejscu wziąłbym Xenona - tym bardziej jak Ci będzie pasował po przymierzeniu się do niego.

Jedyne co bym zmienił w Unibike (jeżeli będzie taka możliwość z niewielką dopłatą) to amortyzator - blokada skoku (czy to manetka na kierownicy czy na goleni) się przydaje jak jedziesz po asfalcie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...